Sinds 2,5 maand heb ik een Simyo abonoment.
De eerste maand kreeg ik extra kosten omdat ik over mijn bundel was gegaan, had namelijk 80 van mijn 250 bel min verbruikt en dat betekend dat je er overheen gaat schijbaar.
De 2e maand kreeg ik na 3 weken een smsje dat mijn data bundel verbruikt was, nogal raar aangezien ik al die 3 weken ziek thuis gezeten heb en bijna nooit weg geweest ben.
Vervolgens de 3e maand:
10 mei 2012 om 9:00 komt er een smsje binnen; bundel volledig verbruikt.
rond 12 uur pak ik mijn telefoon uit het dock en zie ik het smsje, boos stuur ik een mailtje dat het nergens op slaat omdat ik elke dag max 30 min met de hond loop en max 1 uur in de auto zit naar vrienden toe waar ik gewoon de beschikking heb over wifi.
Vervolgens toch de data uit gezet in afwachting van het antwoord op mijn email.
Maar nu komt het, op moment van schrijven heb ik 11,27 euro aan data verbruikt terwijl de telefoon de hele tijd met wifi verbonden was. Meest ironische is nog wel dat ik het mobiele data verkeer uit gezet heb toen hij op ongeveer 5 euro stond.
Volgens mij is dit gewoon pure oplichting, ik krijg een rekening van 11,27 terwijl ik al 50 euro per maand betaal voor ons thuis netwerk en een perfect functionerende airport extreme heb die mijn telefoon van wifi voorziet.
Daarnaast heeft mijn zusje ook een iPhone, zit op het zelfde wifi netwerk alleen heeft hem via t-mobile. Zij heeft in 1 jaar 2,3 gig data verbruikt terwijl ik in 2 weken meer dan 1 gig verbruik terwijl de telefoon 95% met wifi verbonden is en ik voor ik simyo had nog geen 5 gig verbruikt had.. in 3 jaar. Meest frappante is nog wel de hoeveelheden in kb: 60.007, 60.011, 60.002, 60.001, 60.001, 60.002, 60.011, 60.001, 60.001, 60.0053, 60.001... De meest ironische nog wel de 60.001 kb van vanochtend om half 8 toen ik nog lag te slapen en mijn iphone in zijn dock stond.
Ik weet niet of ik moet huilen of moet lachen, ik gok op huilen want ik vermoed dat ik een standaard mailtje terug krijg met het feit dat ik toch wel zal moeten betalen en dat simyo niet met een oorzaak van het probleem komt laat staan een goede oplossing.
Bladzijde 3 / 3
Beste The Dutcht Pony,
Welkom op het Simyo forum!
Als de optie internet op de mobiel actief is wordt het toestel automatisch overgeschakeld op het datanetwerk van Simyo op het moment dat de WIFI verbinding zwak wordt of weg valt. Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitzetten op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen. Hierna zul je geen verbinding meer kunnen maken met het datanetwerk van Simyo. Volgens ons systeem heb je de betreffende optie nog niet uit gezet waardoor er nog datakosten worden doorberekend. Zojuist hebben wij dit zelf voor je uitgeschakeld. Op 1 juni zul je een nieuwe internetbundel ontvangen, je kunt hierna de optie internet op de mobiel opnieuw aanzetten om gebruik te kunnen maken van de internetbundel. Tevens raden wij je aan om het dataverbruik regelmatig in de gaten te houden om te voorkomen dat de kosten oplopen en de optie weer uit te zetten als het datalimiet is bereikt.
Groetjes,
Manisha
Zoals ik al zei;
Ons wifi netwerk functioneerd prima, ik heb een apple time capsule op mijn kamer staan en deze voorziet 2 laptops, 3 macbooks, 3 iPhones, iPod touch en 2 xboxen van internet. Op geen enkel apparaat hebben wij problemen met de stabiliteit van het netwerk, sterker nog staat de xbox beneden aangesloten op het netwerk via wifi en kan ik prima een fps online spelen waarbij het essentieel is om een goede stabiele verbinding te hebben.
Mijn zusje geen enkele problemen met t-mobile en is haar data verbruik maar 200-300 mb per maand en zij zit op het zelfde netwerk. Daarnaast had ik voordat ik simyo had geen enkele problemen met 'exessief data verbruik' en begon het gedonder toen ik simyo kreeg.
Daarnaast kun je mij op geen enkele manier wijs maken dat mijn iPhone terwijl hij verbonden is met wifi plotseling besluit ff op 3g te gaan, precies 60 mb aan data opslurpt om vervolgens weer op wifi over te gaan waarbij dit op de ochtend van het smsje gebeurde op het moment dat ik sliep.
Ik wil veel dingen geloven maar dat ik na overschakelen van provider opeens een onstabiel wifi netwerk zou hebben terwijl alle andere apparaten nergens last van hebben gaat mij toch iets te ver, spijt me zeer.. zeker als meer dan de helft van mijn data op gaat aan bestandjes van 60mb.
Beste The Dutcht Pony,
Welkom op het Simyo forum!
Als de optie internet op de mobiel actief is wordt het toestel automatisch overgeschakeld op het datanetwerk van Simyo op het moment dat de WIFI verbinding zwak wordt of weg valt. Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitzetten op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen. Hierna zul je geen verbinding meer kunnen maken met het datanetwerk van Simyo. Volgens ons systeem heb je de betreffende optie nog niet uit gezet waardoor er nog datakosten worden doorberekend. Zojuist hebben wij dit zelf voor je uitgeschakeld. Op 1 juni zul je een nieuwe internetbundel ontvangen, je kunt hierna de optie internet op de mobiel opnieuw aanzetten om gebruik te kunnen maken van de internetbundel. Tevens raden wij je aan om het dataverbruik regelmatig in de gaten te houden om te voorkomen dat de kosten oplopen en de optie weer uit te zetten als het datalimiet is bereikt.
Groetjes,
Manisha
Welkom op het Simyo forum!
Als de optie internet op de mobiel actief is wordt het toestel automatisch overgeschakeld op het datanetwerk van Simyo op het moment dat de WIFI verbinding zwak wordt of weg valt. Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitzetten op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen. Hierna zul je geen verbinding meer kunnen maken met het datanetwerk van Simyo. Volgens ons systeem heb je de betreffende optie nog niet uit gezet waardoor er nog datakosten worden doorberekend. Zojuist hebben wij dit zelf voor je uitgeschakeld. Op 1 juni zul je een nieuwe internetbundel ontvangen, je kunt hierna de optie internet op de mobiel opnieuw aanzetten om gebruik te kunnen maken van de internetbundel. Tevens raden wij je aan om het dataverbruik regelmatig in de gaten te houden om te voorkomen dat de kosten oplopen en de optie weer uit te zetten als het datalimiet is bereikt.
Groetjes,
Manisha
Bladzijde 3 / 3
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.