Skip to main content
Sinds 2,5 maand heb ik een Simyo abonoment.

De eerste maand kreeg ik extra kosten omdat ik over mijn bundel was gegaan, had namelijk 80 van mijn 250 bel min verbruikt en dat betekend dat je er overheen gaat schijbaar.

De 2e maand kreeg ik na 3 weken een smsje dat mijn data bundel verbruikt was, nogal raar aangezien ik al die 3 weken ziek thuis gezeten heb en bijna nooit weg geweest ben.

Vervolgens de 3e maand:

10 mei 2012 om 9:00 komt er een smsje binnen; bundel volledig verbruikt.

rond 12 uur pak ik mijn telefoon uit het dock en zie ik het smsje, boos stuur ik een mailtje dat het nergens op slaat omdat ik elke dag max 30 min met de hond loop en max 1 uur in de auto zit naar vrienden toe waar ik gewoon de beschikking heb over wifi.

Vervolgens toch de data uit gezet in afwachting van het antwoord op mijn email.

Maar nu komt het, op moment van schrijven heb ik 11,27 euro aan data verbruikt terwijl de telefoon de hele tijd met wifi verbonden was. Meest ironische is nog wel dat ik het mobiele data verkeer uit gezet heb toen hij op ongeveer 5 euro stond.

Volgens mij is dit gewoon pure oplichting, ik krijg een rekening van 11,27 terwijl ik al 50 euro per maand betaal voor ons thuis netwerk en een perfect functionerende airport extreme heb die mijn telefoon van wifi voorziet.

Daarnaast heeft mijn zusje ook een iPhone, zit op het zelfde wifi netwerk alleen heeft hem via t-mobile. Zij heeft in 1 jaar 2,3 gig data verbruikt terwijl ik in 2 weken meer dan 1 gig verbruik terwijl de telefoon 95% met wifi verbonden is en ik voor ik simyo had nog geen 5 gig verbruikt had.. in 3 jaar. Meest frappante is nog wel de hoeveelheden in kb: 60.007, 60.011, 60.002, 60.001, 60.001, 60.002, 60.011, 60.001, 60.001, 60.0053, 60.001... De meest ironische nog wel de 60.001 kb van vanochtend om half 8 toen ik nog lag te slapen en mijn iphone in zijn dock stond.

Ik weet niet of ik moet huilen of moet lachen, ik gok op huilen want ik vermoed dat ik een standaard mailtje terug krijg met het feit dat ik toch wel zal moeten betalen en dat simyo niet met een oorzaak van het probleem komt laat staan een goede oplossing.
Ik kan niet aangeven wat er bij iedereen aan de hand is.

Ik gebruik een app die je dataverkeer bijhoudt: My Data Manager. Dan kun je zien hoeveel data er verbruikt wordt en waardoor.

In deze app kun je instellen dat je een waarschuwing krijgt als je meer dan een aantal MB op een dag hebt verbruikt.

Het vebruik volgens de app komt bij mij overeen met het verbruik wat weergegeven wordt op Mijn Simyo.



Ik heb een android toestel met ca 20 geinstalleerde apps. Via de instellingen van Play Store kun je aangeven hoe deze apps bijgewerkt moeten worden. Minstens 1 keer per maand krijg ik een update voor elke App. Als ik nu kijk naar het verbruik in deze maand is er al 90MB verbuikt alleen al om mijn apps te updaten. Het updaten doe ik alleen via Wifi, maar als de instellingen op automatisch staan gaat het helemaal vanzelf, en dan zou de 90MB van mijn bundel zijn afgegaan.
Mijn dochter heeft onlangs een S3 aangeschaft en een heleboel apps op haar telefoon gezet. Het eerste wat ik oa gedaan heb toen zij mij de telefoon liet zien de instellingen van Play Store bekeken. De instelling van apps automatiisch bijwerken gewijzigd naar alleen via wifi om te voorkomen dat de telefoon automatisch veel data verbruikt via 3G.
Hoe kun je uberhaupt bijhouden dat dochter niet te snel over haar limiet gaat?

Ja in je verbruik bij de kb's..maar hoeveel kb's moet je verbruiken om bijv op 200 mb te zitten?

Want dat gaat idd wel heel snel met simyo.



Ik snap de klachten hier ook niet, terwijl er aangegeven wordt dit niet bij andere providers te hebben gehad.
Gelijksoortig verhaal kan ik ook melden. Nooit problemen gehad met internet, altijd MB's over aan het eind van de maand. Echter vanaf 1 juli schijn ik een heel ander internetgebruiker te vertonen. Zondag 7 juli kreeg ik om 09:00 's morgens een sms dat m'n internetbundel van 200 MB op was. Zo raar ... als ik het verbruik bekijk onder 'mijn Simyo' dan klopt het wel. Maar hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ineens na 7 dagen de bundel al verbruikt is terwijl ik de maanden daarvoor nooit tekort had aan de basisbundel. Volgens mij ligt het echt aan Simyo en niet aan mijn internetgedrag dat echt niet gewijzigd is per 1 juli. Heb ernstige twijfels aan de oprechtheid van Simyo. Graag wil ik uitgezocht wat er aan de hand is geweest. Simyo, kies maar ... of je houdt een tevreden klant of de consumentenbond wordt ingeschakeld. Begrijp dat er meer klachten zijn dus die zullen graag meewerken. Alvast bedankt voor de medewerking!
Gelijksoortig verhaal kan ik ook melden. Nooit problemen gehad met internet, altijd MB's over aan het eind van de maand. Echter vanaf 1 juli schijn ik een heel ander internetgebruiker te vertonen. Zondag 7 juli kreeg ik om 09:00 's morgens een sms dat m'n internetbundel van 200 MB op was. Zo raar ... als ik het verbruik bekijk onder 'mijn Simyo' dan klopt het wel. Maar hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ineens na 7 dagen de bundel al verbruikt is terwijl ik de maanden daarvoor nooit tekort had aan de basisbundel. Volgens mij ligt het echt aan Simyo en niet aan mijn internetgedrag dat echt niet gewijzigd is per 1 juli. Heb ernstige twijfels aan de oprechtheid van Simyo. Graag wil ik uitgezocht wat er aan de hand is geweest. Simyo, kies maar ... of je houdt een tevreden klant of de consumentenbond wordt ingeschakeld. Begrijp dat er meer klachten zijn dus die zullen graag meewerken. Alvast bedankt voor de medewerking!



+100                                                                                  
Het is toch raar wanneer je buiten wifi bereik bent je je instellingen moet uitschakelen zodat 3g het niet overneemt.

Naar mijn inzien zou dat niet hoeven.

Nog nooit eerder gedaan met onze andere provider.



De telefoon van mijn dochter is vorige week gestolen, uiteraard meteen sim geblokkeerd.

Ik twijfel om een nieuwe sim aan te vragen.

Ik denk dat ik overstap..
Hoe kun je uberhaupt bijhouden dat dochter niet te snel over haar limiet gaat?

Ja in je verbruik bij de kb's..maar hoeveel kb's moet je verbruiken om bijv op 200 mb te zitten?

Want dat gaat idd wel heel snel met simyo.



Ik snap de klachten hier ook niet, terwijl er aangegeven wordt dit niet bij andere providers te hebben gehad.




200 mb is 204800 kb. Hoeveel mb's je verbruikt is puur afhankelijk van wat voor internet sites, app's etc. je verbruikt. In dit topic staat meer uitgelegd over internet verbruik op je telefoon.



Gelijksoortig verhaal kan ik ook melden. Nooit problemen gehad met internet, altijd MB's over aan het eind van de maand. Echter vanaf 1 juli schijn ik een heel ander internetgebruiker te vertonen. Zondag 7 juli kreeg ik om 09:00 's morgens een sms dat m'n internetbundel van 200 MB op was. Zo raar ... als ik het verbruik bekijk onder 'mijn Simyo' dan klopt het wel. Maar hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ineens na 7 dagen de bundel al verbruikt is terwijl ik de maanden daarvoor nooit tekort had aan de basisbundel. Volgens mij ligt het echt aan Simyo en niet aan mijn internetgedrag dat echt niet gewijzigd is per 1 juli. Heb ernstige twijfels aan de oprechtheid van Simyo. Graag wil ik uitgezocht wat er aan de hand is geweest. Simyo, kies maar ... of je houdt een tevreden klant of de consumentenbond wordt ingeschakeld. Begrijp dat er meer klachten zijn dus die zullen graag meewerken. Alvast bedankt voor de medewerking!



Wij registreren exact hoeveel kb er wordt gebruikt wanneer er een verbinding met internet plaats vindt. Je zou eigenlijk voor jezelf moeten nagaan welke app's, sites etc. je hebt bezocht.



Groetjes,



Alex
Hoe kan het dan zo zijn dat vanaf 1 juli een heel ander internetgedrag vertoond wordt terwijl dat echt niet aan de orde is geweest. Heb gelezen dat er problemen waren bij internetbundels e.d. en dat één en ander is recht gezet. Hier wijdt ik het onterechte internetverbruik dat getoond wordt op het overzicht ook aan. Nogmaals het kan niet zo zijn dat na een aantal maanden klant te zijn bij jullie en nooit geen problemen te hebben gehad het nu in een keer mis is met m'n internetbundel. Stel nogmaals de vraag of jullie dit ECHT op kunnen lossen en toe kunnen geven dat Simyo verkeerd zit en ik niet. Heb al contact gehad met de Consumentenbond. Er zijn volgens een medewerker al meerdere klachten gedeponeerd. Zie graag jullie oplossing z.s.m. tegemoet.
Ben het met Hilde eens...het blijft vreemd.



En zeker als men hier aangeeft dat het in een bepaalde tijdbestek is..
Hoe kan het dan zo zijn dat vanaf 1 juli een heel ander internetgedrag vertoond wordt terwijl dat echt niet aan de orde is geweest. Heb gelezen dat er problemen waren bij internetbundels e.d. en dat één en ander is recht gezet. Hier wijdt ik het onterechte internetverbruik dat getoond wordt op het overzicht ook aan. Nogmaals het kan niet zo zijn dat na een aantal maanden klant te zijn bij jullie en nooit geen problemen te hebben gehad het nu in een keer mis is met m'n internetbundel. Stel nogmaals de vraag of jullie dit ECHT op kunnen lossen en toe kunnen geven dat Simyo verkeerd zit en ik niet. Heb al contact gehad met de Consumentenbond. Er zijn volgens een medewerker al meerdere klachten gedeponeerd. Zie graag jullie oplossing z.s.m. tegemoet.



Wanneer er een dergelijke vraag wordt gesteld, zal één van onze medewerkers of ik iedere aansluiting individueel bekijken. Wanneer we vervolgens constateren dat er iets niet klopt wegens een fout in ons systeem, proberen we dit direct te herstellen. Eventuele onterechte kosten worden vervolgens uiteraard vergoed. Het probleem waar een aantal klanten vorige week mee te maken hadden, is niet van toepassing op jouw aansluiting. Bij jouw verbruik zie ik dat er meer dan 200 mb verbruikt is deze maand. Waarom het verbruik deze maand hoger ligt dan de voorgaande maanden, is een vraag waar wij als provider uiteraard geen antwoord op kunnen geven. We hebben geen inzage in wat voor sites, app's je bezoekt of gebruikt. Er zijn applicaties waarbij je per applicatie kunt nagaan hoeveel mb deze verbruikt.



Groetjes,



Alex
Als ik naar de hoeveelheid data kijk in de afgelopen maanden dan houdt ik ruim over aan het eind van de maand. Het is dan toch wel heel toevallig dat vanaf 1 juli zoveel data verbruikt wordt zonder dat het internetgedrag verandert is. Leg me dat nou eens duidelijk uit dan. Ik lees bij verschillende mensen dat er dingen recht gezet zijn binnen hun abo door een fout aan de kant van Simyo. Waarom is dat bij mij niet het geval dan?



Als ik terecht zoveel data verbruikt heb dan accepteer ik dat en dan zou ik er ook niet verder over discussieren maar in dit geval wil ik de onderste steen boven hebben. Ik blijf erbij dat er onterecht zoveel data is afgeschreven van mijn bundel.



Ik wil echt een gedetailleerd onderzoek hier naar en z.s.m. een onderbouwde uitleg hierover. En niet er van af maken met een simpele opmerking dat er ´gewoon´ heel veel dataverkeer geweest is.



Was tot dit akkefietje heel tevreden over Simyo maar ben helemaal genezen. Sorry hoor ...
Hallo. Dat heb ik ook. Volgens simyo in eens voor 485 euro internet gebruikt.... Normaal rekeningen van 40 tot maximaal 100 euro incl internet... beetje raar bij het zelfde gebruik. naar 3 kwartier in de wacht te staan krijg je iemand aan de telefoon. .... Of ik maar gewoon wil betalen. Ik netjes gevraagt om een specificatie maar dat schijnt niet te kunnen. Ben ik mooi klaar mee. Als simyo niet over de brug komt. . Stop ik het abonnement en die van mijn vrouw erbij... Dit kan niet waar zijn. Groet Benjy
Als ik naar de hoeveelheid data kijk in de afgelopen maanden dan houdt ik ruim over aan het eind van de maand. Het is dan toch wel heel toevallig dat vanaf 1 juli zoveel data verbruikt wordt zonder dat het internetgedrag verandert is. Leg me dat nou eens duidelijk uit dan. Ik lees bij verschillende mensen dat er dingen recht gezet zijn binnen hun abo door een fout aan de kant van Simyo. Waarom is dat bij mij niet het geval dan?



Als ik terecht zoveel data verbruikt heb dan accepteer ik dat en dan zou ik er ook niet verder over discussieren maar in dit geval wil ik de onderste steen boven hebben. Ik blijf erbij dat er onterecht zoveel data is afgeschreven van mijn bundel.



Ik wil echt een gedetailleerd onderzoek hier naar en z.s.m. een onderbouwde uitleg hierover. En niet er van af maken met een simpele opmerking dat er ´gewoon´ heel veel dataverkeer geweest is.



Was tot dit akkefietje heel tevreden over Simyo maar ben helemaal genezen. Sorry hoor ...




Als ik naar de hoeveelheid data kijk in de afgelopen maanden dan houdt ik ruim over aan het eind van de maand. Het is dan toch wel heel toevallig dat vanaf 1 juli zoveel data verbruikt wordt zonder dat het internetgedrag verandert is. Leg me dat nou eens duidelijk uit dan. Ik lees bij verschillende mensen dat er dingen recht gezet zijn binnen hun abo door een fout aan de kant van Simyo. Waarom is dat bij mij niet het geval dan?



Als ik terecht zoveel data verbruikt heb dan accepteer ik dat en dan zou ik er ook niet verder over discussieren maar in dit geval wil ik de onderste steen boven hebben. Ik blijf erbij dat er onterecht zoveel data is afgeschreven van mijn bundel.



Ik wil echt een gedetailleerd onderzoek hier naar en z.s.m. een onderbouwde uitleg hierover. En niet er van af maken met een simpele opmerking dat er ´gewoon´ heel veel dataverkeer geweest is.



Was tot dit akkefietje heel tevreden over Simyo maar ben helemaal genezen. Sorry hoor ...




Hoi HildeHilde,



Uiteraard heb ik gekeken of het probleem wat bij enkele klanten speelde ook van toepassing was bij jou. Dit was niet het geval. Het blijkt dat je meer dan 200 Mb aan data hebt verbruikt. Klanten die hun internet bundel per 1/7 hadden laten wijzigen, hadden het probleem dat het verbruik vanaf 1/7 onterecht buiten de bundel werd berekend. Dit is inmiddels recht gezet. Een gedetailleerd overzicht over hoeveel data en op welke datum + tijdstip je hebt gebruikt kun je terug vinden op je persoonlijke pagina zodra de factuur van juli online staat.



Hallo. Dat heb ik ook. Volgens simyo in eens voor 485 euro internet gebruikt.... Normaal rekeningen van 40 tot maximaal 100 euro incl internet... beetje raar bij het zelfde gebruik. naar 3 kwartier in de wacht te staan krijg je iemand aan de telefoon. .... Of ik maar gewoon wil betalen. Ik netjes gevraagt om een specificatie maar dat schijnt niet te kunnen. Ben ik mooi klaar mee. Als simyo niet over de brug komt. . Stop ik het abonnement en die van mijn vrouw erbij... Dit kan niet waar zijn. Groet Benjy



Hoi benjy,



Vervelend om te horen dat je lang in de wacht hebt gestaan. Volgens onze gegevens heb je een 1Gb internet bundel. Net als afgelopen maand heb je meer dan 1Gb aan internet verbruik gehad. Volgens onze gegevens heb je hierover inmiddels ook contact gehad met één van onze medewerkers. We kunnen je geen specificatie geven van de bezochte sites, apps etc., omdat we deze gegevens wegens privacy redenen niet kunnen inzien. Je kunt wel de datum + tijdstip van de gevoerde internet verbindingen terug vinden op je persoonlijke pagina zodra de factuur online staat. In dit topic wordt meer uitgelegd over de mogelijkheid tot veel dataverbruik.



Groetjes,



Alex
Ik heb ook een zelfde probleem.

Ik ben een ex lowcall klant, en heb daarom (nog) geen internet bundel en betaal gewoon per "tik".

Zondag 16 sept. heb ik volgens Simyo een bedrag van 45 euro aan internet verbruikt. Nou is het zo dat ik die dag ziek was, mijn huis niet uit ben geweest (waar ik fatsoenlijk WiFi heb) en mijn telefoon niet aangeraakt heb.

Ook ik kreeg van de klantenservice te horen dat ze niks voor me konden doen omdat ze niks kunnen inzien.



Mijn plan was om vanavond over te stappen naar een abonnement van Simyo, maar daar wacht ik voorlopig wel mee totdat dit duidelijk is geworden. (ik las hier dat Ben een goed alternatief is).

Ik hoop dat er alsnog iets aan gedaan word, dat het word verrekend, en dat Simyo netjes toegeeft dat ze fout zitten!



Ik zit niet bij de Consumentenbond, maar wil graag mijn steun betuigen aan de genen die bij hen aankloppen!



m.v.g. Sander
Hallo Simyo,



Ook via twitter zal ik nog contact opnemen....maar ook bij mijn rekeningen gaat het toch echt niet goed. Altiijd rekeningen van 21 euro, en nu opeens 96 euro.....en een waanzinnig internet gebruik.

Sorry....dit kan dus niet.



Hoe gaan we dit oplossen (en dan niet het gekwats dat ik de telefoon moet controleren op sites.....want da's echt niet nodig, geloof me).



Ik ben benieuwd naar jullie reactie,



Rens
Ik heb ook een zelfde probleem.

Ik ben een ex lowcall klant, en heb daarom (nog) geen internet bundel en betaal gewoon per "tik".

Zondag 16 sept. heb ik volgens Simyo een bedrag van 45 euro aan internet verbruikt. Nou is het zo dat ik die dag ziek was, mijn huis niet uit ben geweest (waar ik fatsoenlijk WiFi heb) en mijn telefoon niet aangeraakt heb.

Ook ik kreeg van de klantenservice te horen dat ze niks voor me konden doen omdat ze niks kunnen inzien.



Mijn plan was om vanavond over te stappen naar een abonnement van Simyo, maar daar wacht ik voorlopig wel mee totdat dit duidelijk is geworden. (ik las hier dat Ben een goed alternatief is).

Ik hoop dat er alsnog iets aan gedaan word, dat het word verrekend, en dat Simyo netjes toegeeft dat ze fout zitten!



Ik zit niet bij de Consumentenbond, maar wil graag mijn steun betuigen aan de genen die bij hen aankloppen!



m.v.g. Sander




Hoi Tayraiden,



Dit verbruik is gegenereerd vanaf jouw simkaart. We mogen ivm de wet van privacy niet registreren wat voor sites, apps iemand verbruikt. Omdat je het buiten de bundel tarief van 1 euro per mb betaald, hoef je niet eens zo heel veel mb's te verbruiken om hoge internet kosten te creëren. In b] dit topic kun je meer lezen over hoe je toestel veel internet kan verbruiken.



Hallo Simyo,



Ook via twitter zal ik nog contact opnemen....maar ook bij mijn rekeningen gaat het toch echt niet goed. Altiijd rekeningen van 21 euro, en nu opeens 96 euro.....en een waanzinnig internet gebruik.

Sorry....dit kan dus niet.



Hoe gaan we dit oplossen (en dan niet het gekwats dat ik de telefoon moet controleren op sites.....want da's echt niet nodig, geloof me).



Ik ben benieuwd naar jullie reactie,



Rens




Welkom op het forum Rens,



Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, maar als ik kijk naar je afgelopen facturen heb je vaker buiten de bundel geïnternet. In dit topic staat bijvoorbeeld uitgelegd hoe kunt achterhalen welke apps veel mb verbruiken. De afgelopen facturen hadden je wat dat betreft al kunnen attenderen op het feit dat je veel mb's verbruikt per maand. In juni, juli, augustus en september is er namelijk sprake van verbruik van meer dan 1gb per maand.



Groetjes,



Alex
Ik heb een ander probleem en zal hier graag antwoord op willen, zie mijn topic a.u.b.?
Beste Alex,



Ook ik begrijp jou reactie, maar helaas zit je er toch wel naast.

Ik zag laatst dat de maand juni ook verkeerd is en zal hierover de klantenservice ook nog officieel een mail sturen. Ik snap hoogstwaarschijnlijk maar al te goed welke apps verbruik genereren, dus daar hoef ik niet te zoeken.

Ik vermoed, zeker gezien de klachten die ik lees, dat het euvel bij simyo zit, en niet bij ons, de betalende klant.



Wanneer er dit soort reacties blijven komen dan zal ik snel de abbo's stoppen en mijn collegaes daar ook van overtuigen (hetgeen niet zo moeilijk is).

Heb al die tijd geen klachten gehad....maar dit slaat natuurlijk nergens op.



Of.....een echt onderzoek, en geen gekwats....

Of......verliezen van klanten....



Het is aan Simyo...







Hoi Tayraiden,



Dit verbruik is gegenereerd vanaf jouw simkaart. We mogen ivm de wet van privacy niet registreren wat voor sites, apps iemand verbruikt. Omdat je het buiten de bundel tarief van 1 euro per mb betaald, hoef je niet eens zo heel veel mb's te verbruiken om hoge internet kosten te creëren. In dit topic kun je meer lezen over hoe je toestel veel internet kan verbruiken.







Welkom op het forum Rens,



Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, maar als ik kijk naar je afgelopen facturen heb je vaker buiten de bundel geïnternet. In dit topic staat bijvoorbeeld uitgelegd hoe kunt achterhalen welke apps veel mb verbruiken. De afgelopen facturen hadden je wat dat betreft al kunnen attenderen op het feit dat je veel mb's verbruikt per maand. In juni, juli, augustus en september is er namelijk sprake van verbruik van meer dan 1gb per maand.



Groetjes,



Alex

Hallo Alex,



Het spijt me zeer, maar zoals ik aangaf in mijn vorige bericht heb ik de dag van het verbruik ziek op bed gelegen en heb ik mijn telefoon nauwelijks aangeraakt. Ik heb geen auto updates of wat dan ook aanstaan, dus het kan ook niet zo zijn dat het verbruik daar vandaan komt.



Ik had hoop op een fatsoenlijk antwoord zoals: "we gaan het intern onderzoeken" en "excuses voor de situatie" maar blijkbaar kan Simyo alleen naar zijn trouw betalende klanten wijzen en zeggen dat zij het verkeerd doen. Dat vind ik toch geen klantenservice.



Ik ga vanavond maar eens opzoek naar een andere provider. Ik ben v het zat!
Tja Simyo,



Ik heb ook nog niets vernomen over mijn melding. Zowel een DM via twitter, een mail naar klantenservice, en bericht hier op het forum. Wat gaan we nu toch doen hieraan???

Zelf heb ik hier 2 abbo's lopen......ik wacht nog heel even.....maar dan is het toch echt over, neem dat van mij aan.

Ik wil gewoon een serieuze reactie en als dat niet kan, dan houd het maar op.



Het is aan jullie mensen,
Beste Rens,



Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf uw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze verbinding heeft plaatsgevonden. Dit kan komen door streaming van filmpjes of radio. Wellicht heeft u nieuwe apps geherinstalleerd die constant in verbinding staan met het internet.



Groetjes,



Arie
Beste Tyraiden,



Zoals ik ook aan Rens heb aangegeven wordt alles wat via uw simkaart gebeurd geregistreerd. Wij kunnen geen sessies in rekening brengen die niet hebben plaatsgevonden. Vanwege de privacy wet is het voor ons helaas niet mogelijk om in te zien op welke manier het verbruik heeft plaatsgevonden. Wellicht heb ook jij nieuwe apps geïnstalleerd waar jij je er niet van bewust bent dat deze constant in verbinding met internet staat. De verbinding heeft echt plaatsgevonden. Helaas kunnen we je niet tegemoetkomen in de gemaakte kosten. Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.



Groetjes,



Arie
Sinds 2,5 maand heb ik een Simyo abonoment.

De eerste maand kreeg ik extra kosten omdat ik over mijn bundel was gegaan, had namelijk 80 van mijn 250 bel min verbruikt en dat betekend dat je er overheen gaat schijbaar.

De 2e maand kreeg ik na 3 weken een smsje dat mijn data bundel verbruikt was, nogal raar aangezien ik al die 3 weken ziek thuis gezeten heb en bijna nooit weg geweest ben.

Vervolgens de 3e maand:

10 mei 2012 om 9:00 komt er een smsje binnen; bundel volledig verbruikt.

rond 12 uur pak ik mijn telefoon uit het dock en zie ik het smsje, boos stuur ik een mailtje dat het nergens op slaat omdat ik elke dag max 30 min met de hond loop en max 1 uur in de auto zit naar vrienden toe waar ik gewoon de beschikking heb over wifi.

Vervolgens toch de data uit gezet in afwachting van het antwoord op mijn email.

Maar nu komt het, op moment van schrijven heb ik 11,27 euro aan data verbruikt terwijl de telefoon de hele tijd met wifi verbonden was. Meest ironische is nog wel dat ik het mobiele data verkeer uit gezet heb toen hij op ongeveer 5 euro stond.

Volgens mij is dit gewoon pure oplichting, ik krijg een rekening van 11,27 terwijl ik al 50 euro per maand betaal voor ons thuis netwerk en een perfect functionerende airport extreme heb die mijn telefoon van wifi voorziet.

Daarnaast heeft mijn zusje ook een iPhone, zit op het zelfde wifi netwerk alleen heeft hem via t-mobile. Zij heeft in 1 jaar 2,3 gig data verbruikt terwijl ik in 2 weken meer dan 1 gig verbruik terwijl de telefoon 95% met wifi verbonden is en ik voor ik simyo had nog geen 5 gig verbruikt had.. in 3 jaar. Meest frappante is nog wel de hoeveelheden in kb: 60.007, 60.011, 60.002, 60.001, 60.001, 60.002, 60.011, 60.001, 60.001, 60.0053, 60.001... De meest ironische nog wel de 60.001 kb van vanochtend om half 8 toen ik nog lag te slapen en mijn iphone in zijn dock stond.

Ik weet niet of ik moet huilen of moet lachen, ik gok op huilen want ik vermoed dat ik een standaard mailtje terug krijg met het feit dat ik toch wel zal moeten betalen en dat simyo niet met een oorzaak van het probleem komt laat staan een goede oplossing.





Te hoge rekening ontvangen van simyo?

Mail je gegevens naar [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]

Er zijn meer klanten die gedupeerd zijn
Hallo Simyo,



Ook via twitter zal ik nog contact opnemen....maar ook bij mijn rekeningen gaat het toch echt niet goed. Altiijd rekeningen van 21 euro, en nu opeens 96 euro.....en een waanzinnig internet gebruik.

Sorry....dit kan dus niet.



Hoe gaan we dit oplossen (en dan niet het gekwats dat ik de telefoon moet controleren op sites.....want da's echt niet nodig, geloof me).



Ik ben benieuwd naar jullie reactie,



Rens







Harm Thiessens

*



Apeldoorn

28-11-2012







Simyo

Postbus 58800

1040 JA Amsterdam



Betreft: klacht over de hoogte van de telefoonrekening november

Telefoonnummer: 0625200995



Geachte heer/mevrouw,



Op 19 November j.l. Heeft Simyo de simkaart geblokkeerd van bovenstaand nummer.  Over deze rekening  en de manier waarop Simyo met deze situatie omgaat wil ik een klacht indienen.



Simyo heeft zoals bovenstaand vermeld de simkaart bijbehorend aan bovenvermeld mobiele telefoon nummer geblokkeerd voor in/uitgaande gesprekken.  Dit zonder enige waarschuwing  vooraf ontvangen op bovenstaand telefoonnummer.

Pas na vier dagen kwam ik te weten via twitter dat Simyo deze simkaart geblokkeerd heeft vanwege hoog dataverbruik in de nacht van 18/19 november. Na enig onderzoek kwam ik erachter via een medewerker van Simyo dat er vele malen gebruik is gemaakt van mijn mobiele dataverbinding tussen 00:00 en 04:00 in de desbetreffende nacht. Volgens dezelfde medewerker zou ik in deze nacht ook een sms hebben ontvangen met daarop de waarschuwing dat de simkaart geblokkeerd zou worden. Bij controle op dagtekening van deze brief heb ik deze sms niet kunnen traceren.  Ook lag ik op het moment van dit dataverbruik te slapen, ik moet immers om 5:30 opstaan voor mijn baan.



Voorts rijzen er bij mij vragen naar aanleiding van de antwoorden van de medewerker met wie ik telefonisch contact had. ( een nieuwe simkaart van een andere provider)

Deze heer verklaarde dat het hoge dataverbruik verklaard zou kunnen worden door het feit dat bepaalde zogeheten apps aan het updaten waren en dat dit via de mobiele dataverbinding tot stand kwam omdat mijn wifi verbinding thuis te zwak zou zijn om een verbinding tot stand te brengen met mijn mobiele telefoon.

Deze beredenering klopt niet omdat de apps op mijn telefoon altijd eerst om toestemming vragen om te kunnen updaten.

Wanneer u mijn vorige facturen nader bekijkt kunt u zien dat ik nog nooit zoveel data verbruikt heb in het verleden terwijl er niks is veranderd aan mijn Wifi instellingen van mijn modem, ook is deze niet verplaatst en ben ik niet verwisseld van provider.

Bovendien woon ik in een appartement waarbij ik altijd contact maak met mijn wifi via de mobiele telefoon en deze verbinding dus ruim toereikend is voor mijn gehele appartement. De afstand is relatief gezien zeer kort daar ik een klein woonoppervlak huur.

Ook ben ik in dezelfde periode niet veranderd van mobiele telefoon en ik heb ook geen andere apps geïnstalleerd of gewijzigd de afgelopen 3 maanden.



Omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat er ergens een fout moet zijn gemaakt ben ik uiteraard gaan uitzoeken of deze fout mij ligt. Vandaar dat ik in de instellingen van mijn mobiele telefoon de gegevens heb bekeken en hieruit kan opmaken dat ik in totaal het afgelopen half jaar aan  3,08 GB hebt verbruikt via de mobiele data verbinding. (mobiele-datatracker) Dit is ook op te maken uit de voorgaande facturen van Simyo.

Omdat ik het erg vreemd begon te vinden heb ik op internet gezocht naar gebruikers met hetzelfde probleem, hieruit kwam naar voren dat er talloze klanten van Simyo zijn met hetzelfde probleem. Ook deze klanten zijn zonder pardon geblokkeerd. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het probleem bij de individuele klant ligt daar de meeste klanten verschillende merken mobiele telefoons gebruiken. Hiermee sluit ik dus meteen de mogelijkheid uit dat het hier een fout van de fabrikanten van mobiele telefoons betreft.





Omdat ik in een eerder gesprek met de Consuwijzer op de procedure gewezen ben stuur ik u eerst deze brief. Wellicht kan er onderzoek verricht worden naar het bovenstaande en andere klanten van Simyo. Graag wil ik u er op wijzen dat ik inmiddels een email adres heb opgesteld waar klanten van Simyo hun gegevens kunnen achterlaten om gezamenlijk een klacht in te dienen bij Simyo.  Op dit email adres heb ik van verscheidene klanten de klachten verzameld. Mocht dit nodig zijn dan zijn wij als groep bereid om verdere stappen te ondernemen.







Om bovenstaande redenen  vraag ik u mijn telefoonrekening te herzien.



Ik verzoek u vriendelijk binnen vier weken na dagtekening van deze brief op mijn bezwaar te reageren, en zo snel mogelijk de hoogte van mijn telefoonrekening aan te passen. Wanneer u mijn klacht binnen de genoemde termijn niet, of niet naar tevredenheid afhandelt, zie ik mij genoodzaakt deze klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.





Met vriendelijke groet,



Harm Thiessens
Hallo Alex,



Het spijt me zeer, maar zoals ik aangaf in mijn vorige bericht heb ik de dag van het verbruik ziek op bed gelegen en heb ik mijn telefoon nauwelijks aangeraakt. Ik heb geen auto updates of wat dan ook aanstaan, dus het kan ook niet zo zijn dat het verbruik daar vandaan komt.



Ik had hoop op een fatsoenlijk antwoord zoals: "we gaan het intern onderzoeken" en "excuses voor de situatie" maar blijkbaar kan Simyo alleen naar zijn trouw betalende klanten wijzen en zeggen dat zij het verkeerd doen. Dat vind ik toch geen klantenservice.



Ik ga vanavond maar eens opzoek naar een andere provider. Ik ben v het zat!





Mail naar speciaal [email]voorsimyo@hotmail.com[/email]

Er zijn meer gedupeerden en samen staan we sterk!

Reageer