.

Beantwoord

Onze toestellen gaan niet automatisch naar Wifi. Hoe los ik dit op?

  • 21 July 2015
  • 8 reacties
  • 4170 Bekeken

We hebben 3 dezelfde abo's op 3 Samsung S3 mini's (2x 8190 en 1x 8200). Met 1 (8190) is niks aan de hand, de andere 2 hebben problemen met internet.

Deze gaan niet automatisch over naar wifi en hebben ook geregeld geen verbinding via data. Ze worden weliswaar weinig gebruikt voor internet, maar je mag toch verwachten dat bv Whatsapp-berichten wel de hele dag gewoon binnenkomen (ook zonder wifi). Bij het goed werkende toestel komen de berichten waar dan ook gewoon binnen (wifi/data). Alleen de wifi-verbinding op het huisadres wordt vrij snel herkend bij de slecht werkende toestellen. Andere ingestelde wifi-verbindingen niet (ook al vaker opnieuw ingesteld). Vaak worden deze pas herkend en verbonden door handmatig naar wifi-verbindingen te gaan.

Instellingen op de toestellen zijn al vergeleken met de goed werkende. Enige wat ik online zie aan verschil is dat bij deze 2 internet in buitenland is uitgeschakeld. Heeft er wellicht niks mee te maken, maar aangezien we hier aan de grens met Duitsland wonen, weet je maar nooit. Roaming is op alle 3 de toestellen uitgeschakeld.

Toestellen al paar keer uitgeschakeld en simkaart opnieuw geplaatst. Fout blijft terugkomen.
icon

Beste antwoord door Ray 21 July 2015, 13:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Wifi heeft absoluut helemaal niks noppes nada te maken met Simyo. Wifi is bijvoorbeeld de verbinding van je provider thuis, bijvoorbeeld Ziggo.

Als het probleem zich bij meerdere toestellen van jullie zich voordoet dan lijkt mij het aan de instellingen van je Wifi internet verbinding te liggen.

Je zou ook kunnen kijken bij de Wifi instellingen van je telefoon en dan per wifi punt of automatisch verbinden aanstaat.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi LeonieH, welkom op het Simyo forum 🙂.

Ik zou je hier heel graag mee helpen. De Simyo moderators weten ook veel, maar dat stopt een beetje als het gaat om wifi en je telefoon. Dit heeft inderdaad niets met je Simyo simkaart te maken 😞. In dit geval is het verstandig om contact op te nemen met je wifi (internet) provider. Zij kunnen je als het goed is voorzien van de beste netwerkinstellingen voor je telefoon en je router.

Laat je ons weten of ze je probleem hebben kunnen oplossen?

Groetjes, Tiury
Het mooie is, dat het ook om de dataverbinding gaat. Zoals beschreven werkt ook de dataverbinding niet zoals het hoort. 1 toestel gaat bij uit huis gaan offline en netjes weer online (wifi) 's avonds bij het thuiskomen. De wifi-verbinding van thuis wordt dus als enige herkend. De dataverbinding van Simyo doet verder niets. Er komt nog geen Whatsapp-bericht binnen. Dit gaat bij het juist werkende toestel super. Geen wifi? Vanzelf naar de dataverbinding. Zoals het hoort. Dit lijkt me toch geen fout die met wifi te maken heeft.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi LeonieH,

Dan hebben Raytje en ik je vraag helemaal verkeerd gelezen, in elk geval mijn excuses daarvoor 🙂. Dus als ik je goed begrijp dan is de overschakeling tussen wifi (als het bijvoorbeeld wegvalt) en 3G niet goed.

In dat geval kun je het beste checken of de telefoon wel op automatisch netwerkselectie hebt staan. Dit doe je bij Samsung onder Instellingen > Mobiele netwerken > 'Netwerk selecteren of Mobiele providers'. Je krijgt vervolgens allerlei suggesties. Je klikt hier vervolgens op 'Automatisch kiezen'.

Vervolgens ga je terug en kies je bij (voorkeurs)Netwerktype voor Automatisch.

Werkt dit niet, is het verstandig om je APN instellingen te controleren. Je doet dit met behulp van de Simyo toestelhulp of update je telefoon (via wifi uiteraard).

Laat je me weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Kijk ook even of de telefoon een vinkje heeft staan bij slimme netwerkwissel... Haal vinkje weg !
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Friesian,

Bedankt voor je toevoeging 🙂

Hopelijk is het Wifi probleem van LeonieH hiermee verholpen.
Bedankt voor jullie reacties. Probeer elke keer de toestellen te testen, maar heb ze niet vaak bij elkaar zodat 't in 1 keer kan ;-)
Werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten. Vreemde blijft gewoon dat 1 toestel het perfect doet, terwijl de instellingen gelijk zijn. Helaas de komende weken geen tijd om er echt even dieper in te duiken.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi LeonieH,

Bedankt voor je update. Jammer dat het nog niet verholpen is. Vreemd inderdaad dat de ene wel perfect werkt maar de andere de schakeling niet automatisch maakt. Wellicht dat je kan controleren dat er een update beschikbaar is voor je telefoon?

We wachten je bevindingen af.

Reageer