.

Beantwoord

Onverwacht oververbruik, wat kan ik hier aan doen?

  • 27 November 2023
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Beste Simyo, 

 

Mijn dochter van 10 heeft een 10MB bundel, waarvan de kosten door mij worden gedragen. 

De afgelopen 2 maanden zat ze netjes binnen de bundel, maar tot mijn verbazing ontving ik zojuist een email dat er in een aantal dagen een oververbruik van maar liefst 185EU is ontstaan. Voor ons een groot raadsel, aangezien ze grotendeels op Wifi zit en buitenshuis niet verder komt dan enkele TikTok filmpjes bekijken.  Enige waarschuwingssmsjes zijn haar vermoedelijk ontgaan. 

Zo vlak voor de feestdagen en onwetendheid vanuit onze kant, komt dit nogal koud op ons dak (en budget) vallen . 

Is er enig begrip voor deze situatie?

Ik hoor graag van jullie. 

icon

Beste antwoord door Seren 28 November 2023, 16:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Maya.1sa,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan mij voorstellen dat jullie zijn geschrokken. 

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Het is belangrijk om jouw dochter op de hoogte te stellen van deze sms'jes zodat zij haar internet op tijd kan uitzetten. 

Als ze een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel

Als ze een iPhone heeft adviseer ik jullie om de optie '’WiFi assistentie'’ uit te zetten. Op deze manier voorkomt ze dat ze gebruik maakt van haar 4G verbinding als de WiFi wegvalt of minder sterk is. Het is op dit moment niet mogelijk om een datalimiet in te stellen op de iPhone. 

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan kijk ik even samen met je mee. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Seren Schreef: Als ze een iPhone heeft adviseer ik jullie om de optie '’WiFi assistentie'’ uit te zetten. Op deze manier voorkomt ze dat ze gebruik maakt van haar 4G verbinding als de WiFi wegvalt of minder sterk is. Het is op dit moment niet mogelijk om een datalimiet in te stellen op de iPhone.

 

het is wel mogelijk om je te beschermen met een iPhone dit heb ik beschreven in mijn laatste topic. 

en er zou ook naar gekeken worden om dit toe te voegen in jouw gedeelde blog. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ron H

Bedankt voor je reactie. Wat je zegt klopt inderdaad! Het is sinds kort ook mogelijk om via iPhone in te stellen dat je data automatisch stopt zodra je de waarschuwingssms ontvangt. Ik deel hierbij graag het topic wat je hebt aangemaakt destijds.

Ik heb dit een tijdje geleden intern doorgegeven, omdat onze blog door een externe partij wordt aangepast kan het wat langer duren voordat dit op onze website staat. We zijn hier dus wel mee bezig! Super bedankt voor je input. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer