.

Beantwoord

Onverklaarbare data verkeer

  • 21 August 2012
  • 4 reacties
  • 681 Bekeken

Badge
Beste l.s.

Vandaag heb ik een onverklaarbare hoge dateverkeer.
Alleen vandaag al heb ik voor €58,- aan internet verbruikt terwijl ik 2 weken een maandbundel heb gekocht.
Dit moet in mijn ogen onmogelijk zijn.

Graag een reactie.

mvg,

Carina
icon

Beste antwoord door Alex 24 August 2012, 15:03

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Ik heb een soort gelijke situatie. Echter ben ik buiten mijn bundel gaan internetten zonder dat ik dit wist. Pas nadat ik voor € 58,- (!!!) intnernet had verbruikt ontving ik pas een SMS waarin stond dat mijn beltegoed onder de € 2,- was gekomen. Inmiddels was mijn beltegoed al -€46,-!!!
Gebeld met de klantenservice, echter volgens jullie informatie heb ik van 8 uur s'ochtends tot 1 uur s'middags voor €58,- verbruikt!!!
Belachelijk!! Vanwege de slechte klantvriendelijkheid en de geringe info die ik kreeg ga ik ook overstappen naar een andere provider. Succes er verder mee
Reputatie 5
Badge +10
Hoi carina2307,

Met een maandbundel kun je tot 200 MB internetten. In dit topic had je een soortgelijke situatie aangekaart. Waarschijnlijk maakt je toestel op de achtergrond verbinding met internet als je er zelf niet van bewust bent geweest. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je snel veel data kunt verbruiken. Helaas kunnen we niet zien waar het internet verbruik vandaan komt. We vinden het jammer dat dit deze situatie leidt tot een overstap naar een andere provider.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi carina2307, Met een maandbundel kun je tot 200 MB internetten. In dit topic had je een soortgelijke situatie aangekaart. Waarschijnlijk maakt je toestel op de achtergrond verbinding met internet als je er zelf niet van bewust bent geweest. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je snel veel data kunt verbruiken. Helaas kunnen we niet zien waar het internet verbruik vandaan komt. We vinden het jammer dat dit deze situatie leidt tot een overstap naar een andere provider. Groetjes, Alex



Beste Alex,

Bedankt voor je reactie.
Wij voornamelijk heeft geiiriteerd is dat dat ik pas nadat ik min €46,- sta er een sms gestuurd wordt met de melding dat mijn beltgoed onder de 2 euro is gekomen. Het betekent dat ik nu €50,- uit moet gaan geven terwijl er naar mijn mening al veel eerder een sms gestuurd had moeten worden. Waarom wordt alles afgeloten bij min €46,- ipv bij bijvoorbeeld min €5,-?
Ben nog steeds niet mee eens dat ik zoveel MB gebruikt heb. In mijn ogen nog steeds onmogelijk. Bij de klantenservice heb ik te horen gekregen dat ik die dag om 8 uur in de ochtend een x aantal MB's had verbruikt, ik zat op dat moment thuis in een WIFI omgeving.
Daarom ga ik overstappen naar een andere provider omdat er voor de 2e keer op rij rare dingen gebeuren. Mijn internetverbruik is niet anders geworden dan altijd al was geweest en nu zou mijn intergebruik ver boven mijn normale gebruik uitkomen... heel vreemd
Reputatie 5
Badge +10
Hoi carina2307,

Het is bij Simyo mogelijk om een negatief beltegoed saldo te hebben omdat:

• Je altijd je laatste gesprek kunt afronden
• Verbruik kan met vertraging worden verwerkt

Ons systeem heeft dus pas je hoogte van je beltegoed geregistreerd op het moment dat je een negatief beltegoed saldo had.

Je verklaart misschien zelf al je internet verbruik. Een toestel zoekt altijd naar de sterkste internet verbinding. Wanneer je via een wifi netwerk internet, is het mogelijk dat je toestel verbinding maakt met het netwerk van je mobiele provider. Waarschijnlijk heb je, zonder het zelf in de gaten te hebben gehad, verbinding gemaakt met onze internet verbinding.

Groetjes,

Alex

Reageer