.

Beantwoord

Onverklaarbaar hoog dataverbruik (in blokken van 59mb). Hoe kan dat?

  • 15 June 2017
  • 56 reacties
  • 11719 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik kijk net op de Simyo-app en zie dat ik gisteren 522mb heb verbruikt in één dag. Dit terwijl ik normaal maar zo'n 50-100 (max!) verbruik. Ik heb thuis en op m'n werk wifi en heb alleen onderweg en tijdens hardlopen 4G aangehad.
Het gekke is dat er 7x achter elkaar precies 59mb is afgeschreven, binnen 2 uur. En nog gekker is dat dit hoofdzakelijk valt in de tijd dat ik aan het hardlopen was. Nu heb ik wel een hardloopapp, maar deze zou geen data moeten verbruiken volgens mij (hij werkt ook als ik mn telefoon op vliegtuigstand zet). En daarbij is er dus ook voor en na die tijd 59 mb afgeschreven.
Verder is er 59mb afgeschreven op het moment dat ik mijn telefoon 's morgens uit de vliegtuigstand heb gehaald (waar hij 's nachts op staat). Hij zou dan meteen in de wifi moeten schieten en sowieso heb ik mijn telefoon toen verder niet gebruikt (behalve als alarm).

Iemand na dit lange verhaal een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Herkent iemand dit? Ik vind het best bizar, vooral omdat het aantal mb steeds hetzelfde is, dus lijkt het toch misschien door één app te komen oid? Terwijl ik toch na elke internetsessie alle apps sluit...

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door franswon 15 June 2017, 18:11

Bekijk originele reactie

56 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ferret,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

Het kan echter voorkomen dat er onbewust internet wordt verbruikt. Goed dat je de blog al hebt doorgelezen! Hopelijk haal je hier handige tips uit zodat je MB's kan besparen 😊! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen. 

Bedankt voor je reactie @Friesian!

Groetjes,
Amy

Excuses. Ik ben zelf beheerder van twee fora en daar noemen wij ze modje. Dat is op veel fora zo. Maar ik zal er op letten.

Mag ik vragen op welke fora je beheerder bent? Ik ben op verschillende fora actief. 🙂

Dat zijn fora over Fretten, bijvoorbeeld www.frettenvraagbaak.nl/forum. Maar we gaan off-topic (zou ik zeggen als modje ;-) )

Ik zou graag een reactie vanuit Simyo willen zien.

@Amy ik heb je een PB gestuurd. Thanks!

Badge

Hierhet zelfde verhaal. Snachts als internet uit staat, en wifi ook, evengoed 59 mb eraf. Zowel bij mij als bij mijn man. Daar staat wifi-assistent nu uit, bij mijn toestel kan ik dat niet eens vinden. 

Ik ga overstappen naar een ander. Ben na jaren tevredenheid helaas klaar ermee. 

Hierhet zelfde verhaal. Snachts als internet uit staat, en wifi ook, evengoed 59 mb eraf. Zowel bij mij als bij mijn man. Daar staat wifi-assistent nu uit, bij mijn toestel kan ik dat niet eens vinden. 

Ik ga overstappen naar een ander. Ben na jaren tevredenheid helaas klaar ermee. 

Hallo @Tante Til bij overstappen naar een andere provider verplaats je het ‘probleem’ mee, dat is natuurlijk geen oplossing. Probeer de oorzaak te vinden binnen je toestel.

Iets binnen je toestel wordt getriggerd om data te gebruiken, via mobiele data of via wifi.

Dat kun je op app-niveau keurig terug zien binnen je toestel.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tante Til,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt!

Ik kan me voorstellen dat je dit verwarrend vind. Zolang het internet op de simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt. Bewust of onbewust. Mocht je er zeker van willen zijn dat er bijvoorbeeld in de nacht geen internet kan worden verbruikt kan je het beste de optie '’internet'’ uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen.  Voor handige tips om data te besparen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee 😊.

Bedankt voor je reactie @JanD!
 

Groetjes,
Amy

Reageer