.

Beantwoord

(onterecht) afgesloten wegens hoog internetverbruik

  • 14 October 2012
  • 1 reactie
  • 311 Bekeken

Beste heer, mevrouw,

Zondagmorgen 14 oktober omstreeks 11.20 uur ontving ik een sms op mijn telefoon met de volgende mededeling;

"Beste klant, u wordt over enkele minuten geblokkeerd wegens hoogverbruik. Neem contact op met de klantenservice via 0800-0232300"

Hier schrok ik aardig van, gezien mijn niet-opvallende bel- en internet verbruik van de afgelopen tijd. Hierop heb ik gelijk de klantenservice gebeld welke helaas alleen van maandag t/m vrijdag te bereiken is.

Via mijn Simyo ben ik naar de oorzaak van deze afsluiting gaan zoeken. Hier zag ik bij internetverbruik dat er vanaf 500 MB hoge kosten in rekening zijn gebracht. Ik heb een data-abonnement tot 1 GB. Hier is dus een fout in gemaakt. Er is 261,75 euro in rekening gebracht voor het dataverkeer tussen de 500 MB en de 1 GB.

Door deze fout kan ik nu zowel het resterende tegoed uit mijn data-bundel niet meer gebruiken als mijn 341 overgebleven belminuten. Ook ben ik zelf niet meer bereikbaar.

Ik ga ervan uit dat jullie deze fout snel recht zetten, zodat ik mijn telefoon maandag weer gewoon kan gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Helen
icon

Beste antwoord door Alex 16 October 2012, 14:01

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum HelenV,

Ik heb je aansluiting bekeken en geconstateerd dat het buiten de bundel verbruik vanaf 1gb is berekend. Je hebt voor deze maand dus gewoon een 1gb bundel gekregen. Als ik naar je verbruik kijk, zie ik dat je heel veel mb's per sessie gebruikt. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je toestel veel data verbruikt. Het gaat hier dus niet om een fout in ons systeem. Op 9/10 heb je volgens onze gegevens al 1gb verbruikt.

Groetjes,

Alex

Reageer