.

Beantwoord

Onmogelijk Verbruik data

  • 5 June 2013
  • 5 reacties
  • 384 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Vandaag gebeld over resterend tegoed internet voor maand juni, aangezien mijn overzicht nog 4 mb aangaf op 5 juni.! Ks vertelde dat er iets niet klopte in weergave en dat ik nog 450 van 500 mb voor juni had. Erg vreemd als mijn datamanager op iphone een verbruik van 30 mei tot 5 juni van 4,04 mb aangeeft. Tevens zit ik 95% in wifi omgeving dagelijks. Vorige maand had ik omstreeks 15 juni al 500 mb verbruikt, volgens simyo.

Ik wil graag op korte termijn opheldering hierover, omdat ik nu bewust al mobiele data uitschakel wat niet de bedoeling kan zijn!

Mvgr.
Rob vos

Ps een bewijs van dataverbruik datamanager is per mail toe te sturen
icon

Beste antwoord door Charlene 6 June 2013, 16:50

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
Vreemd, na telefoon aan servicedesk, waar werd doorgegeven dat ik nog 450mb had, staat mn teller online op 499. Wat moet ik aannemen of geloven? Wat is nu werkelijk?
Reputatie 3
Badge +9
Beste RobV,

De gegevens die je op "mijn Simyo" ziet, worden met een vertraging verwerkt.
Dus eigenlijk zijn beide gegevens juist.
Badge +8
Vreemd, na telefoon aan servicedesk, waar werd doorgegeven dat ik nog 450mb had, staat mn teller online op 499. Wat moet ik aannemen of geloven? Wat is nu werkelijk?

Hoi RobV,

Daarom kun je het best zelf bij je verbruik kijken op Mijn Simyo. De verbruiksgegevens op Mijn Simyo kloppen, en zijn bijgewerkt tot de datum en tijd die erbij vermeld staan.
Ik zie nu een verbruik van zo'n 1,5 MB. Dan zou je verbruik in het overzicht op 498 of 499 moeten staan.

In ieder geval nog ruim voldoende :)

Heb je mijn antwoord op je vraag in dit topic ook gezien?

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste martijn,

Wat je nu zegt kan dus niet kloppen. Als ik bel dat mijn online teller op dat moment op 4 mb resterend staat voor juni (op 5 juni), en je collega geeft na 3 x in de wacht te worden gezet om het te controleren, aan dat de teller op 450 mb staat, en 10 min later zie ik online 499 mb staan (wat kan kloppen aangezien ik mn data bijhoud) dan ga je me niet vertellen dat beide kloppen. Daarmee gaan bij mij, met de gegevens van een onverklaarbaar explosief dataverbruik van 1 mei tot ca. 15 mei, vraagtekens rijzen over jullie administratie en registratie van dataverbruik. In dit forum lees ik diverse van dit soort onverklaarbare mb-verbruik-verhalen lees waarbij constant wordt verwezen naar databerbruikapps omdat jullie geen datagegevens in kunnen zien (klopt) Maar icm mijn eigen ervaring ben ik van mening dat er niet geheel correct wordt omgesprongen met onze MBs. Verklaar je nader.
Badge +8
Beste martijn,

Wat je nu zegt kan dus niet kloppen. Als ik bel dat mijn online teller op dat moment op 4 mb resterend staat voor juni (op 5 juni), en je collega geeft na 3 x in de wacht te worden gezet om het te controleren, aan dat de teller op 450 mb staat, en 10 min later zie ik online 499 mb staan (wat kan kloppen aangezien ik mn data bijhoud) dan ga je me niet vertellen dat beide kloppen. Daarmee gaan bij mij, met de gegevens van een onverklaarbaar explosief dataverbruik van 1 mei tot ca. 15 mei, vraagtekens rijzen over jullie administratie en registratie van dataverbruik. In dit forum lees ik diverse van dit soort onverklaarbare mb-verbruik-verhalen lees waarbij constant wordt verwezen naar databerbruikapps omdat jullie geen datagegevens in kunnen zien (klopt) Maar icm mijn eigen ervaring ben ik van mening dat er niet geheel correct wordt omgesprongen met onze MBs. Verklaar je nader.


Hoi RobV,

Heb je mijn reacties ook gelezen?

Martijn® werkt niet bij Simyo. Hij is een klant die graag andere klanten vooruit helpt met de informatie die hij heeft. Hij denkt graag mee.
Dat is een voordeel van het forum, dat je niet alleen medewerkers van Simyo spreekt, maar ook mensen die er totaal geen belang bij hebben om ons goed uit de verf te laten komen. Het zijn ook meestal forum-gebruikers die aanraden om een app te gebruiken om te zien waar je je data aan gebruikt. Bij ons kun je daar geen rechten aan ontlenen, maar het kan soms wel 'onverklaarbaar' dataverbruik verklaren, zoals in dit topic. Zoals je zelf al zegt, wij zijn daarin beperkt. Dit komt door de wet dat wij geen gegevens mogen opslaan, slechts de hoeveelheid en tijd. Alle informatie wordt doorgegeven door het netwerk.

De medewerker die jij gesproken hebt aan de telefoon, heeft jou verkeerde informatie gegeven. Dat vind ik heel vervelend. Ik vermoed dat die collega er niet zo zeker over was, en dat hij je daarom zo vaak in de wacht heeft gezet. Ik kan wel achterhalen wie dat was, en ik zal diegene er op aanspreken, zodat die in de toekomst geen foute informatie meer zal geven.

Ik hoop dat er in de toekomst niet meer zulke verwarring zal ontstaan.

Groetjes,
Charlene

Reageer