.

Beantwoord

Onmogelijk hoog dataverbruik

  • 9 September 2013
  • 13 reacties
  • 2600 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Vrijdag- (06-09-2013) op zaterdagnacht (07-09-2013) is via mijn mobiel internet zo’n 1,8 Gb aan internet verbruikt in een tijdsbestek van amper 3 uur. Ruim 1 Gb hiervan was mobiel internet buiten de bundel. De telefoonrekening mag er ook zijn: 164 euro. Bizar, aangezien ik slechts een aantal berichtjes heb gestuurd op WhatsApp en even op Facebook heb gezeten.

Na deze actie ben ik op internet gaan zoeken naar soortgelijke ervaringen en daarvan ben ik er (helaas) nogal wat tegengekomen.

Ik heb vervolgens contact gezocht met Simyo, omdat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege hoge kosten. Zij komen met het standaardpraatje (zoals in elke willekeurige ervaring op internet wordt beschreven) dat ‘hun systeem alleen heeft geregistreerd dat er vanaf mijn telefoon data verbruikt is’. Daarnaast komen zij met de even zo standaard suggesties dat er (1) mogelijk een applicatie aan stond; (2) mogelijk updates zijn gedaan; (3) mogelijk gesynchroniseerd is; (4) mogelijk video’s zijn gekeken. Naar mijn mening klopt niets van dit alles, omdat ik updates/synchronisaties alleen handmatig en via wifi uitvoer. Daarnaast kan ik achterhalen dat er slechts 1 update (van 15 Mb) is geweest van een applicatie in de periode 06-09 t/m 07/09. Video’s zijn er niet gekeken, maar dat kan ik uiteraard niet hard maken. De enige applicaties waar ik gebruik van heb gemaakt, zijn WhatsApp en Facebook. Dat hier vervolgens 1,8 Gb aan internet voor gebruikt is, is onmogelijk. Toen ik thuis kwam en mijn mobiel internet automatisch overgaat op wifi, stopten de kosten (dit lijkt me logisch). Wat echter bizar is, is dat er op het wifi ineens geen sprake meer was van hoog dataverbruik (blijkt uit een app die mijn dataverbruik bijhoudt), terwijl ik niets aan instellingen heb veranderd in deze tijd. Als de fout in mijn telefoon zat of een applicatie aan stond, dan zou het hoge dataverbruik ook door moeten gaan terwijl ik gebruik maak van wifi, lijkt me?

Simyo, (onmogelijk kan ik beginnen met ‘beste’ of ‘geachte heer/mevrouw’ gezien ik gewoon te maken heb met een stel oplichters, dat nergens anders mee bezig is dan op een oneerlijke manier over de rug van de consument aan zijn geld probeert te komen) ik vertrouw dit hele zaakje niet, gezien ik niet de enige ben met deze ervaring bij Simyo.

Mij, als klant, zijn jullie kwijt na deze misselijke actie. Uiteraard zal jullie dit weinig uitmaken, aangezien jullie nog veel meer onschuldige en onwetende klanten weten te bedonderen. De ervaringen op internet liegen er niet om. Wij, als consument, hebben geen poot om op te staan, want dit zaakje hebben jullie fantastisch dichtgetimmerd. Jullie krijgen je centen wel.

Enfin, ook al weet ik dat ik niet in mijn recht sta, zal ik alle mogelijke manieren aangrijpen om jullie dwars te zitten. Ik weet dat ik voor 100% niet in staat ben te bewijzen dat het probleem van het hoge dataverbruik bij jullie ligt. Jullie lachen uiteraard weer in jullie vuistje. Weer een opgelichte klant die hier niets tegenin kan brengen. Vooral zo doorgaan. Ik hoop met recht dat jullie je hier goed bij voelen.

Wellicht is dit het zoveelste bericht dat jullie ontvangen t.a.v. dataverbruik/spookfacturen. En wellicht doet jullie dit helemaal niets. En wellicht gaan jullie ook gewoon door met deze bizarre bezigheden. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor deze maffiapraktijken van Simyo. Ik hoop meer mensen te kunnen behoeden voor deze vieze, stinkende zaken.

Jullie slogan ‘Baas van eigen bundel’ kan wellicht veranderd worden in ‘Wij zijn de baas van jouw bundel’? En de alom bekende uitdrukking ‘Klant is koning’ is bij jullie ver te zoeken.

Wellicht kunnen jullie nog lang genieten van deze smerige activiteiten, maar voor vrijwel iedereen (uitgezonderd jullie uiteraard!) zou het beter zijn als het hele Simyo vandaag nog zou instorten.


Groet,

Jos
icon

Beste antwoord door Natascha 10 September 2013, 15:45

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +6
Vrijdag- (06-09-2013) op zaterdagnacht (07-09-2013) is via mijn mobiel internet zo’n 1,8 Gb aan internet verbruikt in een tijdsbestek van amper 3 uur. Ruim 1 Gb hiervan was mobiel internet buiten de bundel. De telefoonrekening mag er ook zijn: 164 euro. Bizar, aangezien ik slechts een aantal berichtjes heb gestuurd op WhatsApp en even op Facebook heb gezeten.

Na deze actie ben ik op internet gaan zoeken naar soortgelijke ervaringen en daarvan ben ik er (helaas) nogal wat tegengekomen.

Ik heb vervolgens contact gezocht met Simyo, omdat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege hoge kosten. Zij komen met het standaardpraatje (zoals in elke willekeurige ervaring op internet wordt beschreven) dat ‘hun systeem alleen heeft geregistreerd dat er vanaf mijn telefoon data verbruikt is’. Daarnaast komen zij met de even zo standaard suggesties dat er (1) mogelijk een applicatie aan stond; (2) mogelijk updates zijn gedaan; (3) mogelijk gesynchroniseerd is; (4) mogelijk video’s zijn gekeken. Naar mijn mening klopt niets van dit alles, omdat ik updates/synchronisaties alleen handmatig en via wifi uitvoer. Daarnaast kan ik achterhalen dat er slechts 1 update (van 15 Mb) is geweest van een applicatie in de periode 06-09 t/m 07/09. Video’s zijn er niet gekeken, maar dat kan ik uiteraard niet hard maken. De enige applicaties waar ik gebruik van heb gemaakt, zijn WhatsApp en Facebook. Dat hier vervolgens 1,8 Gb aan internet voor gebruikt is, is onmogelijk. Toen ik thuis kwam en mijn mobiel internet automatisch overgaat op wifi, stopten de kosten (dit lijkt me logisch). Wat echter bizar is, is dat er op het wifi ineens geen sprake meer was van hoog dataverbruik (blijkt uit een app die mijn dataverbruik bijhoudt), terwijl ik niets aan instellingen heb veranderd in deze tijd. Als de fout in mijn telefoon zat of een applicatie aan stond, dan zou het hoge dataverbruik ook door moeten gaan terwijl ik gebruik maak van wifi, lijkt me?

Simyo, (onmogelijk kan ik beginnen met ‘beste’ of ‘geachte heer/mevrouw’ gezien ik gewoon te maken heb met een stel oplichters, dat nergens anders mee bezig is dan op een oneerlijke manier over de rug van de consument aan zijn geld probeert te komen) ik vertrouw dit hele zaakje niet, gezien ik niet de enige ben met deze ervaring bij Simyo.

Mij, als klant, zijn jullie kwijt na deze misselijke actie. Uiteraard zal jullie dit weinig uitmaken, aangezien jullie nog veel meer onschuldige en onwetende klanten weten te bedonderen. De ervaringen op internet liegen er niet om. Wij, als consument, hebben geen poot om op te staan, want dit zaakje hebben jullie fantastisch dichtgetimmerd. Jullie krijgen je centen wel.

Enfin, ook al weet ik dat ik niet in mijn recht sta, zal ik alle mogelijke manieren aangrijpen om jullie dwars te zitten. Ik weet dat ik voor 100% niet in staat ben te bewijzen dat het probleem van het hoge dataverbruik bij jullie ligt. Jullie lachen uiteraard weer in jullie vuistje. Weer een opgelichte klant die hier niets tegenin kan brengen. Vooral zo doorgaan. Ik hoop met recht dat jullie je hier goed bij voelen.

Wellicht is dit het zoveelste bericht dat jullie ontvangen t.a.v. dataverbruik/spookfacturen. En wellicht doet jullie dit helemaal niets. En wellicht gaan jullie ook gewoon door met deze bizarre bezigheden. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor deze maffiapraktijken van Simyo. Ik hoop meer mensen te kunnen behoeden voor deze vieze, stinkende zaken.

Jullie slogan ‘Baas van eigen bundel’ kan wellicht veranderd worden in ‘Wij zijn de baas van jouw bundel’? En de alom bekende uitdrukking ‘Klant is koning’ is bij jullie ver te zoeken. ‘Klant wordt genaaid’, lijkt me meer op z’n plaats.

Wellicht kunnen jullie nog lang genieten van deze smerige activiteiten, maar voor vrijwel iedereen (uitgezonderd jullie uiteraard!) zou het beter zijn als het hele Simyo vandaag nog zou instorten.


Groet van weer een genaaide klant,

Jos


Hoi Jos90,

Welkom op het forum!
In het systeem zie ik dat je aansluiting is geblokkeerd wegens hoogverbruik en dat je aanbetaling is verwerkt. Je kan gebruik maken van je aansluiting je simkaart is gedeblokkeerd. Ik snap en begrijp dat het vervelend is wanneer je aansluiting wordt geblokkeerd en je dan een betaling dient te doen om weer gebruik te maken van je telefoon.

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker.
Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

Simyo kan helaas niet zien wat je op het internet doet wegens de wet op de privacy. In dit topic kan je lezen wat er voor veel internet gebruik kan zorgen op je toestel.
Vrijdag- (06-09-2013) op zaterdagnacht (07-09-2013) is via mijn mobiel internet zo’n 1,8 Gb aan internet verbruikt in een tijdsbestek van amper 3 uur. Ruim 1 Gb hiervan was mobiel internet buiten de bundel. De telefoonrekening mag er ook zijn: 164 euro. Bizar, aangezien ik slechts een aantal berichtjes heb gestuurd op WhatsApp en even op Facebook heb gezeten.

Na deze actie ben ik op internet gaan zoeken naar soortgelijke ervaringen en daarvan ben ik er (helaas) nogal wat tegengekomen.

Ik heb vervolgens contact gezocht met Simyo, omdat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege hoge kosten. Zij komen met het standaardpraatje (zoals in elke willekeurige ervaring op internet wordt beschreven) dat ‘hun systeem alleen heeft geregistreerd dat er vanaf mijn telefoon data verbruikt is’. Daarnaast komen zij met de even zo standaard suggesties dat er (1) mogelijk een applicatie aan stond; (2) mogelijk updates zijn gedaan; (3) mogelijk gesynchroniseerd is; (4) mogelijk video’s zijn gekeken. Naar mijn mening klopt niets van dit alles, omdat ik updates/synchronisaties alleen handmatig en via wifi uitvoer. Daarnaast kan ik achterhalen dat er slechts 1 update (van 15 Mb) is geweest van een applicatie in de periode 06-09 t/m 07/09. Video’s zijn er niet gekeken, maar dat kan ik uiteraard niet hard maken. De enige applicaties waar ik gebruik van heb gemaakt, zijn WhatsApp en Facebook. Dat hier vervolgens 1,8 Gb aan internet voor gebruikt is, is onmogelijk. Toen ik thuis kwam en mijn mobiel internet automatisch overgaat op wifi, stopten de kosten (dit lijkt me logisch). Wat echter bizar is, is dat er op het wifi ineens geen sprake meer was van hoog dataverbruik (blijkt uit een app die mijn dataverbruik bijhoudt), terwijl ik niets aan instellingen heb veranderd in deze tijd. Als de fout in mijn telefoon zat of een applicatie aan stond, dan zou het hoge dataverbruik ook door moeten gaan terwijl ik gebruik maak van wifi, lijkt me?

Simyo, (onmogelijk kan ik beginnen met ‘beste’ of ‘geachte heer/mevrouw’ gezien ik gewoon te maken heb met een stel oplichters, dat nergens anders mee bezig is dan op een oneerlijke manier over de rug van de consument aan zijn geld probeert te komen) ik vertrouw dit hele zaakje niet, gezien ik niet de enige ben met deze ervaring bij Simyo.

Mij, als klant, zijn jullie kwijt na deze misselijke actie. Uiteraard zal jullie dit weinig uitmaken, aangezien jullie nog veel meer onschuldige en onwetende klanten weten te bedonderen. De ervaringen op internet liegen er niet om. Wij, als consument, hebben geen poot om op te staan, want dit zaakje hebben jullie fantastisch dichtgetimmerd. Jullie krijgen je centen wel.

Enfin, ook al weet ik dat ik niet in mijn recht sta, zal ik alle mogelijke manieren aangrijpen om jullie dwars te zitten. Ik weet dat ik voor 100% niet in staat ben te bewijzen dat het probleem van het hoge dataverbruik bij jullie ligt. Jullie lachen uiteraard weer in jullie vuistje. Weer een opgelichte klant die hier niets tegenin kan brengen. Vooral zo doorgaan. Ik hoop met recht dat jullie je hier goed bij voelen.

Wellicht is dit het zoveelste bericht dat jullie ontvangen t.a.v. dataverbruik/spookfacturen. En wellicht doet jullie dit helemaal niets. En wellicht gaan jullie ook gewoon door met deze bizarre bezigheden. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor deze maffiapraktijken van Simyo. Ik hoop meer mensen te kunnen behoeden voor deze vieze, stinkende zaken.

Jullie slogan ‘Baas van eigen bundel’ kan wellicht veranderd worden in ‘Wij zijn de baas van jouw bundel’? En de alom bekende uitdrukking ‘Klant is koning’ is bij jullie ver te zoeken. ‘Klant wordt genaaid’, lijkt me meer op z’n plaats.

Wellicht kunnen jullie nog lang genieten van deze smerige activiteiten, maar voor vrijwel iedereen (uitgezonderd jullie uiteraard!) zou het beter zijn als het hele Simyo vandaag nog zou instorten.


Groet van weer een genaaide klant,

Jos


Hoi Jos90,

Welkom op het forum!
In het systeem zie ik dat je aansluiting is geblokkeerd wegens hoogverbruik en dat je aanbetaling is verwerkt. Je kan gebruik maken van je aansluiting je simkaart is gedeblokkeerd. Ik snap en begrijp dat het vervelend is wanneer je aansluiting wordt geblokkeerd en je dan een betaling dient te doen om weer gebruik te maken van je telefoon.

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker.
Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

Simyo kan helaas niet zien wat je op het internet doet wegens de wet op de privacy. In dit topic kan je lezen wat er voor veel internet gebruik kan zorgen op je toestel.

Dat mijn aansluiting geblokkeerd was, is niet eens het meest vervelende. Dat is wel op te lossen. Maar hoe jullie klanten bedonderen en hier vervolgens mee omgaan, dat slaat alles.

Heb jij een verklaring voor het feit dat het hoge dataverbruik enkel heeft plaats gevonden tijdens gebruik van mobiel internet? En amper een paar seconden later op wifi van thuis stopte het enorme dataverbruik? Nee, die heb je niet. Ik ook niet.

Heb je een verklaring voor het feit dat er tal van soortgelijke ervaringen met Simyo worden beschreven in ervaringen? Nee, die heb je niet. Ik wel, wij worden gewoon bedonderd.

Vervolgens probeer ik telefonisch contact te zoeken met Simyo en nog voordat ik de woorden hoog dataverbruik heb uitgesproken, hoor ik een diepe zucht en krijg ik meteen daarop jullie standaardzegje: 'Dat ligt aan u of uw telefoon.' Als ik vervolgens uitleg dat ik updates en/of synchronisaties e.d. handmatig uitvoer en/of op wifi, weten jullie niet meer wat jullie moeten zeggen en krijg je terug: 'Ons systeem heeft geregistreerd dat uw telefoon data heeft verbruikt.' Als ik hierop reageer en uitleg dat het heel bizar is dat dit verbruik ineens stopte toen mijn telefoon overschakelde op wifi, staan jullie met de mond vol tanden en krijg ik terug: 'Ja, dat kunnen wij niet zien.' Ook jullie weten dat je in amper 3 uur tijd met enkel een aantal WhatsApp-berichtjes niet zo'n 2 Gb aan internet verbruikt. Zelfs niet als er een aantal synchronisaties of updates hebben plaatsgevonden. En toch alles direct op jullie klanten afschuiven. Bizar.

Als dit mijn bedrijf was, ging ik uitzoeken waardoor dit probleem veroorzaakt wordt. Het lijkt me logisch dat iedereen zijn slechte naam probeert te zuiveren als er dingen worden gezegd die niet correct blijken te zijn. Dit doen jullie niet. Jullie brengen je er steeds vanaf met een aantal standaardpraatjes. Nee, dan weet ik genoeg. Dit hele zaakje stinkt.
Reputatie 7
Badge +9
Onverklaarbaar hoogverbruik komt bij vrijwel elke provider voor, in binnen en buitenland, en met name (maar niet uitsluitend) met iPhones. Dataverbruik gebeurt niet zo maar, er is altijd een activiteit van een app of het OS zelf dat daar verantwoordelijk voor is. Gelet op mijn eigen ervaring met de iPhone is het duidelijk dat er apps of processen zijn die automatische datadownloads bij voorkeur via 3G laten plaatsvinden, ook al is er een supersterk WiFi signaal. Kennelijk is er in jouw geval een proces dat uitsluitend via 3G het internet op gaat. Als het mij regelmatig zou overkomen dan zou ik Onavo Count een paar weken aanzetten, dan kun je zien wat de grote 3G dataslurpers waren gedurende die tijd.

Tenzij er voor mobiele internetproviders een uitzondering wordt gemaakt in de privacyregels en ze een log mogen overhandigen aan elke klant die er om vraagt van elke bezochte internetsite zullen we nog heel vaak dit soort discussies voorbij zien komen, ben ik bang.
Ik lees dit ook wel vaker.
Een telefoon die op een WIFI netwerk is aangesloten kan onmogelijk 3G kiezen boven WIFI. Dit heeft niks te maken met het programmeren van een app dan wel de instellingen.

Iphones updaten nooit vanzelf hun Apps of iets dergelijks.

Dit zaakje van simyo Stinkt behoorlijk, als er zo veel klachten zijn.


KPN heeft mij ook bijna een keer een rekening laten betalen van €140,- voor een monteur die even langs kwam om een telefoon door te schakelen d.m.v. Een belletje te plegen. Dat soort grappen hebben ze goed doorgevoerd naar simyo

Maarja wij zijn maar klanten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jos90,

Het vervelende aan deze situatie is dat we niet mogen registreren waar de mb's aan verbruikt worden. Dus op je vraag 'Heb jij een verklaring voor het feit dat het hoge dataverbruik enkel heeft plaats gevonden tijdens gebruik van mobiel internet? En amper een paar seconden later op wifi van thuis stopte het enorme dataverbruik? kan ik helaas geen antwoord geven.

Dat er meer klanten zijn die dezelfde ervaringen hebben, is inderdaad waar. Het gaat hier immers om verbruik waarvan de gebruiker zich niet bewust is geweest. Als verbinding hebt met wifi, is het goed mogelijk dat je telefoon toch gebruik is gaan maken van de verbinding van de mobiele provider. Dit gebeurt als de wifi verbinding weg valt. Een telefoon zal er dan alles aan doen om toch de verbinding tot stand te houden. Ik heb ook even contact gehad met de technische dienst om na te gaan in wat voor telefoon de simkaart heeft gezeten. Met de telefoon die je gebruikt is het goed mogelijk om veel data te verbruiken.

Wij kunnen geen tijdstippen controleren waar je telefoon verbinding maakte met een wifi netwerk. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, maar de tip van Scotsman (installeer een datacounter) is een goede om even te bekijken. Op die manier kun je namelijk controleren waar je mb's aan op gaan. Dan weet je wellicht ook welke app zoveel data heeft verbruikt.

Ik lees dit ook wel vaker.
Een telefoon die op een WIFI netwerk is aangesloten kan onmogelijk 3G kiezen boven WIFI. Dit heeft niks te maken met het programmeren van een app dan wel de instellingen.

Iphones updaten nooit vanzelf hun Apps of iets dergelijks.

Dit zaakje van simyo Stinkt behoorlijk, als er zo veel klachten zijn.


KPN heeft mij ook bijna een keer een rekening laten betalen van €140,- voor een monteur die even langs kwam om een telefoon door te schakelen d.m.v. Een belletje te plegen. Dat soort grappen hebben ze goed doorgevoerd naar simyo

Maarja wij zijn maar klanten.


Hoi Bekker0251,

Een telefoon zal verbinding maken met het netwerk van een mobiele provider op het moment dat het wifi signaal weg valt. iOS heeft zelfs te maken gehad met een probleem met wifi waarbij er toch verbinding werkt gemaakt met het mobiele netwerk. De update van iOS 6.1.2 heeft deze bug toentertijd gelukkig verwijderd. Nu is er hier geen sprake van het gebruik van een iPhone. Maar om maar even aan te geven dat telefoons dit soort verbruik wel degelijk kunnen veroorzaken.

Groetjes,

Alex
Nee, ik had inderdaad al het idee dat je die vraag niet kon beantwoorden. Was ook wel een hele lastige, sorry! Iedereen met een beetje logisch verstand kan nagaan dat het nogal vreemd is dat het hoge dataverbruik enkel heeft plaatsgevonden op 3G en bij de switch naar WiFi ineens stopte. Dat kan gewoon niet in de haak zijn. Of geloof je dat er zoveel toeval bestaat op de wereld?

Daarnaast maak je mij niet wijs dat je zo’n 2Gb internet kunt verbruiken in amper 3 uur tijd met slechts een aantal WhatsAppjes en zeer beperkt Facebook-gebruik. Zelfs al zou je een aantal updates doen, dan verbruik je dit nog niet. Dat je dan aangeeft dat ‘het met de telefoon die ik gebruik goed mogelijk is om veel data te verbruiken’, is een behoorlijk onzinnige reactie. Met elke willekeurige telefoon kun je veel internet gebruiken. Dat ligt eraan hoe je ermee omgaat. In al die tijd dat ik gebruik maar van 3G heb ik dit nog niet meegemaakt. Stap ik over naar Simyo en heel toevallig maakt mijn telefoon ineens hele hoge kosten. Als dit daadwerkelijk aan de telefoon zou liggen, had dit wellicht al veel eerder gebeurd.

Als ik dan de ervaringen op internet lees, kom ik (helaas voor jullie) bijzonder vaak Simyo tegen in de reacties. In elke willekeurige ervaring kan ik me herkennen en iedere keer komt Simyo met hetzelfde praatje. Triest.
Nee, ik had inderdaad al het idee dat je die vraag niet kon beantwoorden. Was ook wel een hele lastige, sorry! Iedereen met een beetje logisch verstand kan nagaan dat het nogal vreemd is dat het hoge dataverbruik enkel heeft plaatsgevonden op 3G en bij de switch naar WiFi ineens stopte. Dat kan gewoon niet in de haak zijn. Of geloof je dat er zoveel toeval bestaat op de wereld?

Daarnaast maak je mij niet wijs dat je zo’n 2Gb internet kunt verbruiken in amper 3 uur tijd met slechts een aantal WhatsAppjes en zeer beperkt Facebook-gebruik. Zelfs al zou je een aantal updates doen, dan verbruik je dit nog niet. Dat je dan aangeeft dat ‘het met de telefoon die ik gebruik goed mogelijk is om veel data te verbruiken’, is een behoorlijk onzinnige reactie. Met elke willekeurige telefoon kun je veel internet gebruiken. Dat ligt eraan hoe je ermee omgaat. In al die tijd dat ik gebruik maar van 3G heb ik dit nog niet meegemaakt. Stap ik over naar Simyo en heel toevallig maakt mijn telefoon ineens hele hoge kosten. Als dit daadwerkelijk aan de telefoon zou liggen, had dit wellicht al veel eerder gebeurd.

Als ik dan de ervaringen op internet lees, kom ik (helaas voor jullie) bijzonder vaak Simyo tegen in de reacties. In elke willekeurige ervaring kan ik me herkennen en iedere keer komt Simyo met hetzelfde praatje. Triest.




Beste jos90,

11-09-13 is er precies het zelfde bij mij gebeurd ( alleen zat ik niet op wifi dus ik sta nog wat minder sterk in me schoenen ).
Ik ben kreeg toen ik wakker werd een smsje dat ik 75% boven me internetbundel was, wat ik al raar vond omdat het pas de 11e van de maand was en ik niet veel gebruik gemaakt had van internet.

Toen ik op school was en me mail na gekeken had zag ik dat ik een mail had waarin stond dat ik over me bundel heen was, vervolgens ging ik kijken op simyo.nl en zag ik dat ik 114,63 over me bundel was en dat me simkaart geblokeerd was.
Ik heb simyo gebeld en kreeg ook het standaard praatje wat jij al vermelde.

Maar wat ik raar vind is dat simyo een limit heeft van 75 euro boven je bundel binnen 24 uur.
Ik volg een opleiding applicatie ontwikkelaar en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze het niet bij 75 euro stop kunnen zetten? mooi wat extra geld vangen dacht ik zo.
En waarschijnlijk is hun excuus dat hun systeem alles eerst moet verwerken.

Het zal wel niet veel zin hebben dat ik dit meld maar des te meer mensen hoe beter.

mvg,
Eldert van der Wal
Nee, ik had inderdaad al het idee dat je die vraag niet kon beantwoorden. Was ook wel een hele lastige, sorry! Iedereen met een beetje logisch verstand kan nagaan dat het nogal vreemd is dat het hoge dataverbruik enkel heeft plaatsgevonden op 3G en bij de switch naar WiFi ineens stopte. Dat kan gewoon niet in de haak zijn. Of geloof je dat er zoveel toeval bestaat op de wereld?

Daarnaast maak je mij niet wijs dat je zo’n 2Gb internet kunt verbruiken in amper 3 uur tijd met slechts een aantal WhatsAppjes en zeer beperkt Facebook-gebruik. Zelfs al zou je een aantal updates doen, dan verbruik je dit nog niet. Dat je dan aangeeft dat ‘het met de telefoon die ik gebruik goed mogelijk is om veel data te verbruiken’, is een behoorlijk onzinnige reactie. Met elke willekeurige telefoon kun je veel internet gebruiken. Dat ligt eraan hoe je ermee omgaat. In al die tijd dat ik gebruik maar van 3G heb ik dit nog niet meegemaakt. Stap ik over naar Simyo en heel toevallig maakt mijn telefoon ineens hele hoge kosten. Als dit daadwerkelijk aan de telefoon zou liggen, had dit wellicht al veel eerder gebeurd.

Als ik dan de ervaringen op internet lees, kom ik (helaas voor jullie) bijzonder vaak Simyo tegen in de reacties. In elke willekeurige ervaring kan ik me herkennen en iedere keer komt Simyo met hetzelfde praatje. Triest.




Beste jos90,

11-09-13 is er precies het zelfde bij mij gebeurd ( alleen zat ik niet op wifi dus ik sta nog wat minder sterk in me schoenen ).
Ik ben kreeg toen ik wakker werd een smsje dat ik 75% boven me internetbundel was, wat ik al raar vond omdat het pas de 11e van de maand was en ik niet veel gebruik gemaakt had van internet.

Toen ik op school was en me mail na gekeken had zag ik dat ik een mail had waarin stond dat ik over me bundel heen was, vervolgens ging ik kijken op simyo.nl en zag ik dat ik 114,63 over me bundel was en dat me simkaart geblokeerd was.
Ik heb simyo gebeld en kreeg ook het standaard praatje wat jij al vermelde.

Maar wat ik raar vind is dat simyo een limit heeft van 75 euro boven je bundel binnen 24 uur.
Ik volg een opleiding applicatie ontwikkelaar en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze het niet bij 75 euro stop kunnen zetten? mooi wat extra geld vangen dacht ik zo.
En waarschijnlijk is hun excuus dat hun systeem alles eerst moet verwerken.

Het zal wel niet veel zin hebben dat ik dit meld maar des te meer mensen hoe beter.

mvg,
Eldert van der Wal

Beste Eldert van der Wal,

Dank voor je reactie. Als 'klant' sta je bij Simyo nooit sterk in je schoenen. Sterker nog: ik heb het idee dat je niet eens schoenen aan hebt bij Simyo. Je wordt vanzelf wel uitgekleed...
Hoe dat zit met die blokkering op je simkaart, daar heb ik geen kaas van gegeten. Wellicht heb jij daar iets meer kijk op. Maar waarschijnlijk kunnen ze bij Simyo nog meer goocheltrucs uithalen dan Houdini, Hans Klok en Hans Kazan en co. bij elkaar kunnen.

Ooit...ooit krijgen we te horen dat Simyo kapot is. Wachten op dat moment dan maar! En tot die tijd: waarschuw zoveel mogelijk mensen voor het gebruik van Simyo! En wie dat te laat is: maak melding op zoveel mogelijk ervaringensites van dit probleem.

Alvast bedankt!
Badge +8
Beste jos90,

11-09-13 is er precies het zelfde bij mij gebeurd ( alleen zat ik niet op wifi dus ik sta nog wat minder sterk in me schoenen ).
Ik ben kreeg toen ik wakker werd een smsje dat ik 75% boven me internetbundel was, wat ik al raar vond omdat het pas de 11e van de maand was en ik niet veel gebruik gemaakt had van internet.

Toen ik op school was en me mail na gekeken had zag ik dat ik een mail had waarin stond dat ik over me bundel heen was, vervolgens ging ik kijken op simyo.nl en zag ik dat ik 114,63 over me bundel was en dat me simkaart geblokeerd was.
Ik heb simyo gebeld en kreeg ook het standaard praatje wat jij al vermelde.

Maar wat ik raar vind is dat simyo een limit heeft van 75 euro boven je bundel binnen 24 uur.
Ik volg een opleiding applicatie ontwikkelaar en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze het niet bij 75 euro stop kunnen zetten? mooi wat extra geld vangen dacht ik zo.
En waarschijnlijk is hun excuus dat hun systeem alles eerst moet verwerken.

Het zal wel niet veel zin hebben dat ik dit meld maar des te meer mensen hoe beter.

mvg,
Eldert van der Wal


Hoi Eldert van der Wal,

Welkom op het forum.
Jouw hoge internetverbruik is al begonnen op 10-9 's avonds. Vanaf toen is je toestel grote pakketten binnen gaan halen. Internetverbruik wordt ons doorgegeven door het netwerk in pakketten en met een vertraging. Dit zorgt ervoor dat wij niet realtime kunnen waarschuwen of stopzetten. Je kunt dus al over je bundel zitten op het moment dat je de 75 % waarschuwing binnenkrijgt, als je veel internet aan het verbruiken bent. Het liefst zou ik je willen vertellen wat het is geweest dat zoveel data heeft binnen gehaald. Dit mogen wij echter niet registreren, alleen de tijd en de hoeveelheid kunnen we zien. Het is handig om op je toestel een data counter app te installeren die wel kan bijhouden waaraan je data wordt verbruikt. Bij sommige van die apps kun je zelfs een limiet instellen.
Er zit overigens geen limiet op je Simyo aansluiting. Wanneer je bij Simyo op 1 dag €75 aan kosten maakt, hebben wij het recht je aansluiting uit veiligheidsoverwegingen te blokkeren. Maar dit is geen belplafond of iets dergelijks. Wanneer er meer dan €75 in een keer doorkomt, door de vertraging in de verwerking, dan kun je dus boven de €75 boven je bundel uitkomen.

Het heeft altijd zin om dingen te melden. We kunnen je dan juist helpen om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. En wanneer wij fouten maken, dan zetten we die graag recht. Jouw kosten zijn helaas, hoewel onbedoeld of onbewust, toch gemaakt. Daarom kunnen we je daar helaas niet in tegemoet komen.

Groetjes, Charlene
Badge +8
Beste Eldert van der Wal,

Dank voor je reactie. Als 'klant' sta je bij Simyo nooit sterk in je schoenen. Sterker nog: ik heb het idee dat je niet eens schoenen aan hebt bij Simyo. Je wordt vanzelf wel uitgekleed...
Hoe dat zit met die blokkering op je simkaart, daar heb ik geen kaas van gegeten. Wellicht heb jij daar iets meer kijk op. Maar waarschijnlijk kunnen ze bij Simyo nog meer goocheltrucs uithalen dan Houdini, Hans Klok en Hans Kazan en co. bij elkaar kunnen.

Ooit...ooit krijgen we te horen dat Simyo kapot is. Wachten op dat moment dan maar! En tot die tijd: waarschuw zoveel mogelijk mensen voor het gebruik van Simyo! En wie dat te laat is: maak melding op zoveel mogelijk ervaringensites van dit probleem.

Alvast bedankt!


Hoi jos90,

Het is heel jammer dat jij klant zijn bij Simyo zo ervaart. Ik kan me heel goed indenken dat de situatie waar jij in terecht bent gekomen je niet vrolijk maakt. Maar het beeld wat je schetst van goochelaars die je uitkleden, daar herken ik mezelf als Simyo medewerker helemaal niet in. ;)
Even serieus, wij worden echt niet blij van zo'n hoge rekening waar jij mee te maken hebt gehad. En al helemaal niet als mensen ons dan als een soort oplichters zien. We hebben er dan ook een prioriteit van gemaakt om mensen in te lichten en tips te geven over wat hun toestel allemaal doet en kan, en hoe verrassingen te voorkomen. En dan lijkt het nog, dat zelf de meest ervaren gebruikers soms totaal verrast worden. De ontwikkelingen zijn gewoon heel snel gegaan. Wij proberen daar echt wel een verantwoordelijkheid in te nemen door te informeren, informeren, informeren.. Hoe meer je weet, des te sterker je staat. Zo zien wij het eigen baas principe.
Bij Simyo kun je de optie Internet op je mobiel aan zetten, of uit. Hoeveel je toestel dan kan verbruiken, daar hebben we geen invloed op, de kraan is open of dicht. Met toestelinstellingen kun je jezelf zoveel mogelijk beschermen. Met een Internetbundel verlaag je de kosten.
Ik hoop dat je na de boosheid, onze tips ook ter harte neemt.

Groetjes,
Charlene
Met andere woorden:

Wij van WC-eend zeggen dat het niet de schuld is van WC-eend...

Even serieus, wij worden echt niet blij van zo'n hoge rekening waar jij mee te maken hebt gehad. En al helemaal niet als mensen ons dan als een soort oplichters zien.
-Hoe komt het dan dat dit soort praktijken alleen bij Simyo te vinden zijn?

We hebben er dan ook een prioriteit van gemaakt om mensen in te lichten en tips te geven
Wij proberen daar echt wel een verantwoordelijkheid in te nemen door te informeren, informeren, informeren...

-Waarom is dit dan de 1e keer dat ik dit hoor? Als dit echt zo'n hoge prioriteit was had ik op z'n minst wel een mailtje verwacht van jullie!

Ondertussen zit ik met hetzelfde probleem en een rekeing van 227,37!
WAT GAAN JULLIE HIER AAN DOEN!!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Reinout,

Ik heb gezien dat je dit issue in dit topic ook al hebt gesteld.

Ik heb je daar een antwoord gegeven.
Discussies helpen ook nul-komma-nul.  Rest mij (en ik hoop heel veel anderen) alleen nog overstappen naar een andere provider en hopen dat Simyo binnen no-time kapot is...

Reageer