.

Beantwoord

Bizar hoog dataverbruik

  • 21 September 2013
  • 1 reactie
  • 537 Bekeken

Vanmorgen wakker geworden, aangekleed en naar een reunie gegaan.
Niks aan de hand, een aantal whatsappjes beantwoord en een gezellige dag gehad.

Opeens krijg ik binnen een halfuur de volgende meldingen van Simyo:
- Internetbundel 75% verbruikt
- Internetbundel 100% verbruikt
- U bent geblokkeerd wegens hoogverbruik

Wat is hier in godsnaam aan de hand?
Op mijn Simyo wordt mij verteld dat ik 227,37 moet gaan betalen!

Wordt hier serieus verwacht dat ik dit bedrag ga betalen of wordt Simyo eindelijk eens wakker en gaan ZIJ eens de hand in eigen boezem steken?
icon

Beste antwoord door Ernst 24 September 2013, 17:25

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Reinout, ook onder deze omstandigheden wil je je welkom heten op het forum.

Ik heb je gegevens nagekeken en het dataverbruik in jouw geval is inderdaad erg hoog. Op 21 september, even na 10 uur 's morgens is je telefoon als een razende data gaan gebruiken en 3 uur later stond de teller op 2400 MB.
Die hele sessie is tegen 3 uur 's middags verwerkt en toen heb je ook de smsjes gekregen dat je bundel verbruikt was en je geblokkeerd werd.

Ik durf wel aan te nemen dat je weet hoe dataverbruik werkt met smartphones. Je telefoon maakt op een bepaald moment contact met het mobiele netwerk en kan dat op 2 manieren doen. Via wifi, of via je simkaart. In dit geval is het dataverbruik via je simkaart gegaan.

Je simkaart kan echt op geen enkel moment zelf beslissen om data te gaan verbruiken. Het is een chip, zonder processor en zonder batterij.

Ik heb contact gehad met onze technische dienst. Ze hebben kunnen achterhalen dat je simkaart ten tijde van de data sessie in een iPhone 5 heeft gezeten. Ik heb even naar je eerdere dataverbruik gekeken. Het valt op dat dit verbruik plaats heeft gevonden na het beschikbaar stellen van iOS 7. Heb je toevallig al contact gehad met Apple over deze situatie?
Dit is mogelijk wanneer je in je telefoon niet hebt ingesteld dat dit enkel via wifi kan én wanneer je telefoon is aangesloten op de stroomvoorziening.

Helaas kan ik je niet beter berichten.

Reageer