Na deze actie ben ik op internet gaan zoeken naar soortgelijke ervaringen en daarvan ben ik er (helaas) nogal wat tegengekomen.
Ik heb vervolgens contact gezocht met Simyo, omdat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege hoge kosten. Zij komen met het standaardpraatje (zoals in elke willekeurige ervaring op internet wordt beschreven) dat hun systeem alleen heeft geregistreerd dat er vanaf mijn telefoon data verbruikt is. Daarnaast komen zij met de even zo standaard suggesties dat er (1) mogelijk een applicatie aan stond; (2) mogelijk updates zijn gedaan; (3) mogelijk gesynchroniseerd is; (4) mogelijk videos zijn gekeken. Naar mijn mening klopt niets van dit alles, omdat ik updates/synchronisaties alleen handmatig en via wifi uitvoer. Daarnaast kan ik achterhalen dat er slechts 1 update (van 15 Mb) is geweest van een applicatie in de periode 06-09 t/m 07/09. Videos zijn er niet gekeken, maar dat kan ik uiteraard niet hard maken. De enige applicaties waar ik gebruik van heb gemaakt, zijn WhatsApp en Facebook. Dat hier vervolgens 1,8 Gb aan internet voor gebruikt is, is onmogelijk. Toen ik thuis kwam en mijn mobiel internet automatisch overgaat op wifi, stopten de kosten (dit lijkt me logisch). Wat echter bizar is, is dat er op het wifi ineens geen sprake meer was van hoog dataverbruik (blijkt uit een app die mijn dataverbruik bijhoudt), terwijl ik niets aan instellingen heb veranderd in deze tijd. Als de fout in mijn telefoon zat of een applicatie aan stond, dan zou het hoge dataverbruik ook door moeten gaan terwijl ik gebruik maak van wifi, lijkt me?
Simyo, (onmogelijk kan ik beginnen met beste of geachte heer/mevrouw gezien ik gewoon te maken heb met een stel oplichters, dat nergens anders mee bezig is dan op een oneerlijke manier over de rug van de consument aan zijn geld probeert te komen) ik vertrouw dit hele zaakje niet, gezien ik niet de enige ben met deze ervaring bij Simyo.
Mij, als klant, zijn jullie kwijt na deze misselijke actie. Uiteraard zal jullie dit weinig uitmaken, aangezien jullie nog veel meer onschuldige en onwetende klanten weten te bedonderen. De ervaringen op internet liegen er niet om. Wij, als consument, hebben geen poot om op te staan, want dit zaakje hebben jullie fantastisch dichtgetimmerd. Jullie krijgen je centen wel.
Enfin, ook al weet ik dat ik niet in mijn recht sta, zal ik alle mogelijke manieren aangrijpen om jullie dwars te zitten. Ik weet dat ik voor 100% niet in staat ben te bewijzen dat het probleem van het hoge dataverbruik bij jullie ligt. Jullie lachen uiteraard weer in jullie vuistje. Weer een opgelichte klant die hier niets tegenin kan brengen. Vooral zo doorgaan. Ik hoop met recht dat jullie je hier goed bij voelen.
Wellicht is dit het zoveelste bericht dat jullie ontvangen t.a.v. dataverbruik/spookfacturen. En wellicht doet jullie dit helemaal niets. En wellicht gaan jullie ook gewoon door met deze bizarre bezigheden. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor deze maffiapraktijken van Simyo. Ik hoop meer mensen te kunnen behoeden voor deze vieze, stinkende zaken.
Jullie slogan Baas van eigen bundel kan wellicht veranderd worden in Wij zijn de baas van jouw bundel? En de alom bekende uitdrukking Klant is koning is bij jullie ver te zoeken.
Wellicht kunnen jullie nog lang genieten van deze smerige activiteiten, maar voor vrijwel iedereen (uitgezonderd jullie uiteraard!) zou het beter zijn als het hele Simyo vandaag nog zou instorten.
Groet,
Jos
Beste antwoord door Natascha
Bekijk originele reactie