.

Beantwoord

Onjuiste misleidende informatie databundel

  • 1 August 2013
  • 4 reacties
  • 641 Bekeken

Badge
Het is een feit dat Simyo geen actuele informatie op de persoonlijke pagina plaatst. Simyo MOET dit aanpassen. Het riekt naar bewuste misleiding. En het advies om bijvoorbeeld gebruikt te maken van datawiz is ONZIN. Het uiteindelijk berekende dataverbruik is VEEL hoger. Op een rijtje. 
- geef uw klant adequate informatie over dataverbruik
- stuur een sms real time als de datalimiet bijna bereikt is
En zolang u bovenstaande niet doet, moet u
- klanten waarschuwen (uitdrukkelijk) dar de informatie op de persoonlijke pagaina onbetrouwbaar is!!
Een advies aan u klant ga bijv. naar HEMA levert hetzelfde met betere service en internet voor prepaid is nog sneller ook!!! Nummerbehoud is eenvoudig ook voor prepaid. EN!!! Internet stopt als de bundel gebruikt is!!!
En nu? Krijg ik een reactie. En wilt u alsublieft stoppen met Astroturfing?????
icon

Beste antwoord door Charlene 2 August 2013, 10:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo heeft pas snelheidsverhogingen doorgevoerd. Simyo Prepaid is inmiddels 1,0 Mbps download en 386Kbps upload.
Op de hema website zie ik de volgende zin staan: De download en upload snelheid is 384/128 kbps. Alleen Hema prepaid mobiel internet (dus data-only) is sneller dan Simyo Prepaid met 7.2 Mbps download. De upload staat echter niet vermeld.
Qua beltarieven is Simyo Prepaid bij gesprekken langer dan 1 min en 40 seconde goedkoper dan HEMA Basis.
Qua beltarieven is Simyo Prepaid bij gesprekken korter dan 1 min en 40 seconde duurder dan HEMA Basis.
Qua beltarieven is Simyo Prepaid bij gesprekken langer dan 5 minuten goedkoper dan HEMA Slim. (Bij Hema slim waardeer je maandelijk via een automatisch incasse op met 10 euro)
Qua beltarieven is Simyo Prepaid bij gesprekken korter dan 5 minuten duurder dan HEMA Slim.

De daginternetbundel van Simyo en Hema Basis zijn per MB even duur. Bij Hema betaal je 1,25 euro voor 25 MB en bij simyo betaal je 1 euro voor 20 MB.
De andere internetbundels zijn moeilijk te vergelijken. De hema heeft weekbundels en simyo maandbundels.

Ik ben het verder ben ik het met je eens dat simyo er heel goed aan zou doen om te zorgen de gegevens zo snel mogelijk binnenkomen en verwerkt worden zodat waarschuwingen op tijd verzonden worden. Bij prepaid zou ook geen groot negatief tegoed mogelijk moeten zijn. Ook een instelbare bel-, SMS- en dataplafond zouden zeer welkom zijn. Ik hoop dat die samen met data-bundels voor in het buitenland er allemaal komen. Tot die tijd moeten we of leren omgaan met de vertraging of overstappen naar een andere provider, die wel realtime verbruik toont.
Badge +8
Het is een feit dat Simyo geen actuele informatie op de persoonlijke pagina plaatst. Simyo MOET dit aanpassen. Het riekt naar bewuste misleiding. En het advies om bijvoorbeeld gebruikt te maken van datawiz is ONZIN. Het uiteindelijk berekende dataverbruik is VEEL hoger. Op een rijtje. 
- geef uw klant adequate informatie over dataverbruik
- stuur een sms real time als de datalimiet bijna bereikt is
En zolang u bovenstaande niet doet, moet u
- klanten waarschuwen (uitdrukkelijk) dar de informatie op de persoonlijke pagaina onbetrouwbaar is!!
Een advies aan u klant ga bijv. naar HEMA levert hetzelfde met betere service en internet voor prepaid is nog sneller ook!!! Nummerbehoud is eenvoudig ook voor prepaid. EN!!! Internet stopt als de bundel gebruikt is!!!
En nu? Krijg ik een reactie. En wilt u alsublieft stoppen met Astroturfing?????


Hoi simyo_waarbentumeebezig,

Het feit dat de verbruiksgegevens bij Simyo met een vertraging verwerkt worden, heeft te maken met het feit dat wij de gegevens met een vertraging binnen krijgen. Dat is geen geheim. Bij het overzicht van wat je nog over hebt gedurende de maand, staat ook vermeld tot wanneer die informatie is bijgewerkt. Onbetrouwbaar is die informatie dus niet. Het is helaas gewoon technisch niet haalbaar nu om dit realtime te doen.
Ik maak uit je bericht op dat de manier waarop een Simyo aansluiting in elkaar zit, niet is hoe jij het graag zou zien. Ik ben echter ook van mening dat wij op alle mogelijke manieren mensen proberen te informeren waar ze aan toe zijn. Suggesties en op- of aanmerkingen nemen wij graag in overweging, maar niet alles is zomaar mogelijk. Ik moet wel zeggen dat de manier waarop je je punten nu kenbaar maakt, het moeilijk maakt om de waardevolle kritiek (die er uiteindelijk altijd in zit) eruit te halen. Als jij er nou vanuit gaat dat we graag naar je willen luisteren, verloopt de communicatie misschien wat soepeler.
Ik wil nog even verduidelijken dat er bij Simyo geen sprake is van een data-limiet. Je kunt internet gebruiken met of zonder een bundel. Dit maakt een verschil in prijs. Er is geen plafond wat je kunt instellen, waarbij je verbruik stopt. Je kunt wel te allen tijde de optie Internet op je mobiel - Nederland uit of aanzetten op Mijn Simyo. Zo heb je de mogelijkheid tot internetverbruik zelf in de hand. Als je dat anders had begrepen, dan spijt me dat. Het is geenszins te bedoeling om je te misleiden. We staan altijd klaar om dingen te verklaren en vragen te beantwoorden.

Groetjes,
Charlene
Badge
Zolang u niet in staat bent adquate informatie real time te verschaffen moet u stoppen met internet doorgeven zodra de bunel op is. Dat meen ik heel erg serieus. En daarom heb ik ook een klacht ingediend bij de ACM. U schiet schromelijk tekort in informatievorrziening. Bijgewerkte data komt tot 12 uur te laat aan. Ik reis zelf over deze wereld en zelfs in ontwikkelingslanden slagen providers erin om real time een sms te verzenden als een bundel bijna op is en daarna nog een keer als de bundel 100% op is. Hoe doen zij dat dan. U moet uw leverancier (KPN) gewoon vragen om dit echt te verbeteren, En als u nu gewoon doorgaat met de huidige policy zonder betere informatievoorziening  dan riekt dat inderdaad naar misleiding en wellicht nog ernstiger. Ik zal in ieder geval ook wat kamerleden informeren over dit soort praktijken en nieuwsvoorziening informeren. Kan u nog wel eens spijt van krijgen als dit gedoe publiek bekend wordt! Ten slotte u vraagt zich wellicht af waarom ik hier tijd in investeer. Dat is simpel. Ik voel me bedrogen en voor mij geldt nu dat ik een andere provider nodig heb omdat ik mobiel internet van jullie niet meer durf te gebruiken. Omdat ik verrast kan worden door een plotse afschrijving. 

Nog een vraag ter afronding.
Als mijn prepaid tegoed 2 euro is en ik neem een dagbundel maar ga daar 22 mb over heen (dat is 22 euro)  wat doen jullie dan?  Betekent het dat ik dan een rekening achteraf krijg???? Ben erg benieuwd naar dit antwoord.
Reputatie 5
Badge +10
Omdat je deze vraag/opmerking ook in een ander topic hebt geplaatst, heb deze vraag inmiddels ook in dat topic beantwoord. Dat maakt het forum overzichtelijker.

Groetjes,

Alex

Reageer