.

Onjuist internetverbruik met i phone

  • 22 November 2012
  • 1 reactie
  • 376 Bekeken

Op diverse forums had ik het al voorbij zien komen: bij een i phone in combi met simyo wordt er internetverbruik in rekening gebracht, terwijl je niet ge-internet hebt. Ik zelf maak eigenlijk alleen gebruik van wifi. In de facturen van september en augustus stond dagelijks gebruik, waardoor ik zeker weet dat dit incorrect is. Heb t nu ' opgelost' door internet uit te zetten op mijnsimyo. Kan dan ook niet meer mms sturen of ontvangen, omdat simyo deze 2 opties aan elkaar gekoppeld heeft.

Is er een echte oplossing? Ben verder erg tevreden en raadt simyo bij diverse mennsen aan.

1 reactie

Badge +2
Beste Guidobelt,

Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf jouw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze verbinding heeft echt plaats gevonden. Op het moment dat het Wifi signaal te zwak is schakelt het toestel over naar het 3G netwerk. De oplossing hiervoor is inderdaad de optie internet uitschakelen. Dit kan via de persoonlijke pagina maar ook vanuit het toestel. Via het toestel kan je ook mobiel internet uitschakelen en deze weer inschakelen op het moment dat je niet meer op Wifi zit en gewoon MMS wil ontvangen.

Groetjes,

Arie

Reageer