.

Vraag

Ongehoord hoge rekening voor internet gebruik!

  • 10 June 2012
  • 1 reactie
  • 535 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik zie dat er veel meer mensen zijn die "normaal" tot geen internet gebruiken en opeens gigantisch moeten bijbetalen voor hun internet verbruik. Ik ben gestart bij tringg ruim anderhalf jaar geleden. Nog nooit ben ik over mijn internet bundel heen gegaan. Nu krijg ik opeens een rekening van 102 euro, zonder waarschuwings smsje (heb i wel aanstaan!) of wat dan ook.

Als iemand hiervan een zaak wil maken, ik doe graag mee!

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mpo,

'Normaal' internet gebruik is een relatief begrip. Voor de ene persoon is het normaal om 1500 mb per maand te gebruiken en voor een ander is dit 500 mb. Als ik naar jouw verbruik kijk dan zie ik dat er per dag internet sessies plaatsvinden waarbij je meer dan 60 mb verbruikt. Hoewel we niet kunnen achterhalen welke apps, sites etc. dit verbruik hebben veroorzaakt, is de oorzaak vaak wel terug te vinden door streaming van muziek/video's, downloaden of switch wifi naar mobiele netwerk. Je kunt als klant zelf het beste controleren waar het hoge internet verbruik vandaan komt omdat je zelf degene bent die gebruik maakt van internet.

Het is belangrijk om te weten dat als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je verbinding maakt via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op je persoonlijke pagina de optie internet op de mobiel uit te schakelen of door de verbinding met het mobiele netwerk vanuit je telefoon uit te schakelen. Er kan op deze manier technisch gezien geen verbinding gemaakt worden met het internet via het netwerk van je mobiele provider.

Overigens ontvang je geen melding op het moment dat je een x aantal mb hebt verbruikt. Deze melding ontvang je wel als je een internet bundel basis, regelmatig, veel of altijd hebt.

Groetjes,

Alex

Reageer