.

Beantwoord

Notificatie bij 75 & 100% verbruik internetbundel

  • 3 August 2013
  • 7 reacties
  • 650 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

Krijg je van Simyo een SMS of andere notificatie als je drijgt door je Internet-bundel heen te gaan?
M.vr.gr.
Erik Verhoeven
icon

Beste antwoord door MartijnR 3 August 2013, 16:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Alleen als je een sim only abonnemnet hebt. Niet bij prepaid.
Bij sim only is dit bij 75% en 100%.
Badge +6
Goedemiddag,

Krijg je van Simyo een SMS of andere notificatie als je drijgt door je Internet-bundel heen te gaan?
M.vr.gr.
Erik Verhoeven


Hoi Verhoeven_ Erik,

Zoals Martijn® aangeeft krijg je bij 75% & 100% notificatie per sms en e-mail. Dit krijg je alleen wanneer je een abonnement hebt van Simyo en niet bij een prepaid aansluiting.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Badge
Voor alle duidelijkheid. Deze notificatie krijg je vertraagd.
Soms meer dan 24 uur vertraagd. Vraag mij af waarom. Technische redenen worden aangevoerd. Maar anders providers kunnen wel op tijd adequate info. verstrekken. Trek je eigen conclusie. En voor prepaid klanten het volgende. Prepaid bij simyo is geen prepaid zoals bedoeld. Je kunt een rekening krijgen achteraf. En die kan fors zijn met 1 euro per mb....
Badge
Een beetje jammer wel, want het is mij nu al twee keer overkomen dat ik een rekening krijg van over de € 100,00 aan dataverbruik zonder een waarschuwing.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Verhoeven_Erik,

Het verbruik wordt inderdaad met een vertraging verwerkt. Als je niet precies weet welke apps veel data verbruiken kun je het best een datacounter installeren. Voor iOS heb je Onavo en voor Android Traffic Monitor. Het is natuurlijk vervelend dat internetverbruik bij jou nu al 2 keer voor hoge kosten heeft gezorgd. Met eerder genoemde apps zul je wellicht niet meer zo snel tegen zo'n situatie aanlopen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +9
Beste Verhoeven_Erik,

Ik heb zelf een app geinstalleerd die er voor zorgt dat ik niet over mijn bundel heen ga.
Voor android zijn er meerdere apps die dit regelen.
Mijn app blokkeerd internet door de mij ingestelde quota.
Deze app is Watchdog3G.
Badge +6
Dat is een handige App die je gebruikt Martijn®. Hopelijk hebben de forumgebruikers wat aan je tip.

Reageer