.

Beantwoord

Nieuwe sim card en oude dongel en Macbook

  • 2 February 2014
  • 3 reacties
  • 318 Bekeken

Badge
Tot mijn grote ergernis is er ook weer gedonder met de simyo simkaart.
Ik doe deze in de simlockvrije Lidl-Duitsland dongel. hij pakt de simyo pincode, er staat dat het simyo netwerk is geaccepteerd maar verbinden doet ie niet.
Ik heb het nog niet geprobeerd om mijn T-mobile Nederland dongel omdat ik daar nu op werk en anders heb ik geen contact met forum en helpdesks.
Oja en ik heb na veel moeite geactiveerd, dus daaraan kan het niet liggen.

Kan het temaken hebben dat dit weer eens niet op een MacBook gaat?

Bedankt alvast,
icon

Beste antwoord door Scotsman 2 February 2014, 19:02

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Werkt de simkaart wel in een telefoon, er van uitgaand dat je een passende smartphone bij de hand hebt? Verder meen ik wel eens in dit forum gelezen te hebben dat de Simyo simkaarten primair bedoeld zijn voor telefoons, en dat het gebruik in een dongel niet ondersteund wordt. Doet-ie het dan heb je geluk, zo niet dan heb je pech...
Badge
Werkt de simkaart wel in een telefoon, er van uitgaand dat je een passende smartphone bij de hand hebt? Verder meen ik wel eens in dit forum gelezen te hebben dat de Simyo simkaarten primair bedoeld zijn voor telefoons, en dat het gebruik in een dongel niet ondersteund wordt. Doet-ie het dan heb je geluk, zo niet dan heb je pech...

Ja hij werkt in een gewone telefoon, niet zijnde een smartphone maar een nokiaN73 uit 2008
Simyo heeft het over intenet op je laptop op zijn site.
Nou en als ie het niet doet, zeg ik zo mijn abonnement weer op, internetaankoop. Het is toch te gek voor woorden hoe weinig compatible de verschillende apparaten zijn.
Hij werkt dus ook niet op de t-mobile NL dongel. Ik zou mijn vodafone.it dongel nog op kunnen zoeken. 
Heel eenvoudig in drie stappen. grrrrrr
Badge +8
Tot mijn grote ergernis is er ook weer gedonder met de simyo simkaart.
Ik doe deze in de simlockvrije Lidl-Duitsland dongel. hij pakt de simyo pincode, er staat dat het simyo netwerk is geaccepteerd maar verbinden doet ie niet.
Ik heb het nog niet geprobeerd om mijn T-mobile Nederland dongel omdat ik daar nu op werk en anders heb ik geen contact met forum en helpdesks.
Oja en ik heb na veel moeite geactiveerd, dus daaraan kan het niet liggen.

Kan het temaken hebben dat dit weer eens niet op een MacBook gaat?

Bedankt alvast,


Hoi extravacance,

Wat Scotsman zegt, is helaas waar. De Simyo simkaart is bedoeld voor telefoons. We ondersteunen gebruik in dongels, tablets, gps enz. niet.
Soms werkt het. Een iPad heeft bijvoorbeeld dezelfde instellingen als een iPhone nodig. Voor een Android tablet, kun je met de android instellingen uit de voeten. Maar de instellingen voor jouw dongels, die zouden zich moeten laden als je je dongel in je computer stopt. Gebeurt dat niet, dan heb ik daar de ondersteuning niet voor. 😞
Vroeger boden we wel Web to Go simkaartjes aan. Met alleen internet. Deze waren geschikt voor onze eigen en elke andere simlockvrije dongel. We bieden die nu niet meer aan voor nieuwe klanten, maar voor mensen die deze nog in bezit hebben, wordt er op de Klantenservice pagina nog advies over gegeven.
Voor jouw dongels hebben we helaas die achtergrondinformatie niet.

Groetjes,
Charlene

Reageer