.

Beantwoord

Nieuwe internet bundel ineens 60 mb weg met 40 whatsappjes, hoe kan dit?


Badge
nieuwe bundel ineens 60mb weg met 40 whatsappjes(zenden en ontvangen en geen fotos) in 50 minuten, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk?hou mbs altijd over, klopt er niets van,absoluut oneens,wil graag mijn MB's terug..was thuis ook niet eens onderweg..reken/ronden  jullie af me MB ipv KB ?
icon

Beste antwoord door Kim 4 August 2014, 11:23

Bekijk originele reactie

19 reacties

Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een klantenservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!
Badge
Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een klantenservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!

net weer gekeken in mijn simyo, tot mijn verbaasing weer 40mb weg in enkele uren, ben niet eens weg geweest en totaal niet eens tel gebruikt, ligt hier met een wifi verbinding, dus sinds nieuwe bundel nog geen dag geleden is de helft weg..is dit het begin van de einde van de goede service van Simyo?
Oh dat is ook fijn.. (NOT) nadeel is alleen dat wanneer je de klantenservice belt zij aangeven dat de webiste niet up to date is en dat je daar dus geen goede informatie van kan halen.. Moeten we dan maar telkens met de klantenservice gaan bellen waar ze blijkbaar de mensen ook niet goed trainen..?!


Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een klantenservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!

net weer gekeken in mijn simyo, tot mijn verbaasing weer 40mb weg in enkele uren, ben niet eens weg geweest en totaal niet eens tel gebruikt, ligt hier met een wifi verbinding, dus sinds nieuwe bundel nog geen dag geleden is de helft weg..is dit het begin van de einde van de goede service van Simyo?
Badge
Oh dat is ook fijn.. (NOT) nadeel is alleen dat wanneer je de klantenservice belt zij aangeven dat de webiste niet up to date is en dat je daar dus geen goede informatie van kan halen.. Moeten we dan maar telkens met de klantenservice gaan bellen waar ze blijkbaar de mensen ook niet goed trainen..?!


Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een klantenservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!

net weer gekeken in mijn simyo, tot mijn verbaasing weer 40mb weg in enkele uren, ben niet eens weg geweest en totaal niet eens tel gebruikt, ligt hier met een wifi verbinding, dus sinds nieuwe bundel nog geen dag geleden is de helft weg..is dit het begin van de einde van de goede service van Simyo?

Telefonische Klantenservice is meesal echt knudde en ze zou eigenlijk een andere benaming voor moeten kiezen😕mijn ervaring is dat de beste klantenservice loopt via  Twitter en Facebook en ook een Forum,,dus kom op waar zijn jullie moderators: kim, ernst, charlene, tiury, dries, alex los onze probleem op..:D
Badge +6
nieuwe bundel ineens 60mb weg met 40 whatsappjes(zenden en ontvangen en geen fotos) in 50 minuten, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk?hou mbs altijd over, klopt er niets van,absoluut oneens,wil graag mijn MB's terug..was thuis ook niet eens onderweg..reken/ronden  jullie af me MB ipv KB ?

net weer gekeken in mijn simyo, tot mijn verbaasing weer 40mb weg in enkele uren, ben niet eens weg geweest en totaal niet eens tel gebruikt, ligt hier met een wifi verbinding, dus sinds nieuwe bundel nog geen dag geleden is de helft weg..is dit het begin van de einde van de goede service van Simyo?

Hoi wbhworld,

Hier ben ik dan ;)

Wat vervelend dat er internetverbruik heeft plaatsgevonden dat je zelf niet kan thuisbrengen.

Ik heb even meegekeken naar je verbruik en zie dat op 1-8 om 0.06 uur, 0.22 uur en 21.49 uur er samen zo'n 102MB aan verbruik heeft plaatsgevonden via mobiel internet.

Helaas heb ik geen inzicht in welke apps en/of achtergrondprocessen er voor dit verbruik hebben gezorgd. Nu geven de meeste telefoons tegenwoordig zelf zo'n overzicht weer van wat er aan dataverbruik heeft plaatsgevonden en wanneer dit via Wifi en wanneer via mobiel internet heeft plaatsgevonden. Van welke telefoon maak jij gebruik?

Daarnaast, je geeft aan dat je via Wifi was verbonden, maar het kan helaas soms voorkomen dat het Wifi signaal wegvalt en je telefoon dan automatisch overschakelt op mobiel internet, misschien dat dat is gebeurt, dat is helaas voor mij gissen 😞
Wat ik wel zeker weet, is dat het verbruik heeft plaatsgevonden, wij krijgen deze gegevens namelijk direct van de simkaart binnen via het netwerk.

Tot slot wil ik je aanraden een kijkje te nemen op deze pagina voor tips om zelf je dataverbruik in de hand te kunnen houden 🙂
Badge +6
Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een klantenservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!


Oh dat is ook fijn.. (NOT) nadeel is alleen dat wanneer je de klantenservice belt zij aangeven dat de webiste niet up to date is en dat je daar dus geen goede informatie van kan halen.. Moeten we dan maar telkens met de klantenservice gaan bellen waar ze blijkbaar de mensen ook niet goed trainen..?!

Hoi Marisca, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over het verbruik via mobiel internet, dat is niet de bedoeling :(

Wat mijn collega via de telefoon heeft aangeven dat klopt: het verbruik wordt met een vertraging bijgewerkt op Mijn Simyo, maar ook op de app. De smsjes die je daarentegen ontvangt over je mobiel internet-verbruik zijn realtime.

Maar wat je natuurlijk wil weten is waaraan je internetbundel is opgegaan, heel begrijpelijk. Het probleem voor ons is helaas dat we daar geen inzicht in (mogen) hebben, vanwege privacywetgeving.

Ik heb even meegekeken naar het verbruik in juli en zie dat je in de avond van 13-7 de 500 MB had bereikt, in het verbruik van 1-7 t/m 13-7 vind ik niet echt enorme pieken terug, maar wel vrij regelmatig verbruik via mobiel internet.
Heb je niet op je telefoon een overzicht van je dataverbruik via mobiel internet en via Wifi? Ook van jou zou ik graag willen weten van welke telefoon je gebruik maakt? :)

Anders is het misschien een idee om een datacounter app te installeren op je telefoon om zelf meer inzicht te krijgen in je verbruik via mobiel internet. Die kan helaas geen inzicht meer geven in wat er in juli is gebeurd, maar wel voor de toekomst.

Daarnaast zou ik ook jou willen aanraden om onze Blog door te nemen voor handige tips om in het vervolg je verbruik via mobiel internet zelf in de hand te kunnen houden.
Badge
nieuwe bundel ineens 60mb weg met 40 whatsappjes(zenden en ontvangen en geen fotos) in 50 minuten, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk?hou mbs altijd over, klopt er niets van,absoluut oneens,wil graag mijn MB's terug..was thuis ook niet eens onderweg..reken/ronden  jullie af me MB ipv KB ?
had al je standard reacties verwacht over tips hier en kijk enz, ben zeer ervarend iphone gebruiker en weet ook precies hoe alles gaat met internet wifi enz enz. I weet dat ik ook MB's verbruik in de achtergrond enz maar de hoeveelheid in die tijd klopt absoluut niet, uitsluitend whatsapp gebruikt, geen muziek of videos NIETS! Ik ben van mening dat er iets mis gegaan is in je netwerk wat verzameling van gegevens betreft, niet alleen van mening maar ik weet het absoluut zeker, want je registratie van andere aktiviteiten klopt ook niet. wat het buitenland aangaat. Ik wil dat je contact op neemt met de desbetreffende afd om na te gaan hoe het was op die datum met het verzamelen van data gegevens voornamelijk uit het buitenland. Ik neem dit heel serieus op en zal zeker maatregelen nemen om verder onderzoek te laten plegen.
Badge +6
Hoi wbhworld,

Ik vind het vervelend te lezen dat je je vraagtekens zet bij het verbruik dat wij registreren, maar het internetverbruik dat op 1-8 is geregistreerd, heeft toch echt plaatsgevonden. Dit is direct bij ons binnengekomen vanuit je telefoon vanaf de simkaart via het netwerk.

Je geeft aan een zeer ervaren iPhone gebruiker te zijn, nu ben ik benieuwd of je ook weet hoe het op iPhones werkt qua registratie van datasessies? 🙂 Het werkt namelijk als volgt: "Wanneer een iPhone een datasessie (periode van verbinding) opstart met het mobiele netwerk, wordt deze niet automatisch verbroken wanneer je contact maakt met een WiFi netwerk, maar blijft deze op de achtergrond bestaan. Omdat je op deze manier heel erg lange datasessies zijn er vaste momenten van registratie. En deze liggen rond 00.00u, 08.00u en 20.00u.
Je verbinding en je verbruik is er wel, maar om te voorkomen dat je (zolang je je mobiel niet uitzet o.i.d) niet 1 datasessie van bijvoorbeeld 953 MB krijgt, is dit zo ingebouwd." Zie meer hierover in dit topic.

Hierdoor kan het dus zo zijn dat het dataverbruik van 60M dat wij op 1-8 om 0.06 uur hebben geregistreerd al op 31-7 is gestart.

Daarnaast heb ik even naar je aansluiting gekeken waarmee je bent geregistreerd, maar ik zie zo 1,2,3 daarop geen verbruik in het buitenland terug? 😕 Gaat het soms om een ander 06-nummer? Zou je dan een e-mail willen sturen met het betreffende 06-nummer naar [email]webcare@simyo.nl[/email] en je precieze vraag over het verbruik in het buitenland, dan gaan we daar voor je naar kijken.
Automatiche updates zijn waarschijnlijk standaard ingesteld . Dit is te voorkomen door automatische updates alleen te accepteren wanneer WIFI is ingesteld.
Kijk naar instellingen updates.
Hoi Kim,

Dank je wel voor je bericht. Dit komt al heel anders over dan de collega aan de telefoon. 
Ik heb de blog gelezen en ik heb de apps met spelletjes altijd uit staan. Wat ik ook erg gek vind is dat ik bij simpel nooit binnen 2 weken aan mijn data verbruik zat. Vaak de laatste dag of laatste 2 dagen van de maand, sinds ik bij Simyo zit is dit dus anders. Ik gebruik overigens de Iphone 5. 

Ik houd nu het verbruik op mijn telefoon bij en zet deze aan het begin van de maand op 0. Ik durf mijn 3G niet meer standaart aan te hebben omdat ik volgens mijn verbruiksmeting binnen een paar minuten weer 4 mb heb verbruikt.. Lijkt niet veel maar dan red ik het natuurlijk niet met 500 mb in de maand.
Ik baal er nu dan ook  van dat ik niet de mogelijkheid heb genomen om het abonnement maandelijks op te kunnen zeggen. 



Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een klantenservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!


Oh dat is ook fijn.. (NOT) nadeel is alleen dat wanneer je de klantenservice belt zij aangeven dat de webiste niet up to date is en dat je daar dus geen goede informatie van kan halen.. Moeten we dan maar telkens met de klantenservice gaan bellen waar ze blijkbaar de mensen ook niet goed trainen..?!

Hoi Marisca, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over het verbruik via mobiel internet, dat is niet de bedoeling :(

Wat mijn collega via de telefoon heeft aangeven dat klopt: het verbruik wordt met een vertraging bijgewerkt op Mijn Simyo, maar ook op de app. De smsjes die je daarentegen ontvangt over je mobiel internet-verbruik zijn realtime.

Maar wat je natuurlijk wil weten is waaraan je internetbundel is opgegaan, heel begrijpelijk. Het probleem voor ons is helaas dat we daar geen inzicht in (mogen) hebben, vanwege privacywetgeving.

Ik heb even meegekeken naar het verbruik in juli en zie dat je in de avond van 13-7 de 500 MB had bereikt, in het verbruik van 1-7 t/m 13-7 vind ik niet echt enorme pieken terug, maar wel vrij regelmatig verbruik via mobiel internet.
Heb je niet op je telefoon een overzicht van je dataverbruik via mobiel internet en via Wifi? Ook van jou zou ik graag willen weten van welke telefoon je gebruik maakt? :)

Anders is het misschien een idee om een datacounter app te installeren op je telefoon om zelf meer inzicht te krijgen in je verbruik via mobiel internet. Die kan helaas geen inzicht meer geven in wat er in juli is gebeurd, maar wel voor de toekomst.

Daarnaast zou ik ook jou willen aanraden om onze Blog door te nemen voor handige tips om in het vervolg je verbruik via mobiel internet zelf in de hand te kunnen houden.
Badge
Hoi wbhworld,

Ik vind het vervelend te lezen dat je je vraagtekens zet bij het verbruik dat wij registreren, maar het internetverbruik dat op 1-8 is geregistreerd, heeft toch echt plaatsgevonden. Dit is direct bij ons binnengekomen vanuit je telefoon vanaf de simkaart via het netwerk.

Je geeft aan een zeer ervaren iPhone gebruiker te zijn, nu ben ik benieuwd of je ook weet hoe het op iPhones werkt qua registratie van datasessies? 🙂 Het werkt namelijk als volgt: "Wanneer een iPhone een datasessie (periode van verbinding) opstart met het mobiele netwerk, wordt deze niet automatisch verbroken wanneer je contact maakt met een WiFi netwerk, maar blijft deze op de achtergrond bestaan. Omdat je op deze manier heel erg lange datasessies zijn er vaste momenten van registratie. En deze liggen rond 00.00u, 08.00u en 20.00u.
Je verbinding en je verbruik is er wel, maar om te voorkomen dat je (zolang je je mobiel niet uitzet o.i.d) niet 1 datasessie van bijvoorbeeld 953 MB krijgt, is dit zo ingebouwd." Zie meer hierover in https://"https://forum.simyo.nl/internet-62/dataverbruik-niet-volgen-20441/#post71129".

Hierdoor kan het dus zo zijn dat het dataverbruik van 60M dat wij op 1-8 om 0.06 uur hebben geregistreerd al op 31-7 is gestart.

Daarnaast heb ik even naar je aansluiting gekeken waarmee je bent geregistreerd, maar ik zie zo 1,2,3 daarop geen verbruik in het buitenland terug? 😕 Gaat het soms om een ander 06-nummer? Zou je dan een e-mail willen sturen met het betreffende 06-nummer naar [email]webcare@simyo.nl[/email] en je precieze vraag over het verbruik in het buitenland, dan gaan we daar voor je naar kijken.
het is een gebed zonder einde hier, ik blijf er wel bij dat er niet door mij zoveel data verbrukt is, nogmaals ook niet in de achtergrond want alles is zodanig ingesteld dat dat echt niet gebeurd !! jullie zullen toch niet toegeven dat het ook fout kan gaan met het verzamelen en verwerken van je data gegevens..Ik ben met Marisca eens, "had ik maar een maandelijks opzegbare abonn genomen" ik kap er mee met Simyo en zal mijn  negatieve ervaring zeker doorgeven aan mijn vrienden en kennisenkring, ik begrijp dat dit jullie niet erg interesseert maar dan heb ik toch  zelf voldoening aan.. wat mij betreft sluit je me nu onmiddelijk af en stuur mij een eind factuur met resterende manden..
Badge
Hoi Kim,

Dank je wel voor je bericht. Dit komt al heel anders over dan de collega aan de telefoon. 
Ik heb de blog gelezen en ik heb de apps met spelletjes altijd uit staan. Wat ik ook erg gek vind is dat ik bij simpel nooit binnen 2 weken aan mijn data verbruik zat. Vaak de laatste dag of laatste 2 dagen van de maand, sinds ik bij Simyo zit is dit dus anders. Ik gebruik overigens de Iphone 5. 

Ik houd nu het verbruik op mijn telefoon bij en zet deze aan het begin van de maand op 0. Ik durf mijn 3G niet meer standaart aan te hebben omdat ik volgens mijn verbruiksmeting binnen een paar minuten weer 4 mb heb verbruikt.. Lijkt niet veel maar dan red ik het natuurlijk niet met 500 mb in de maand.
Ik baal er nu dan ook  van dat ik niet de mogelijkheid heb genomen om het abonnement maandelijks op te kunnen zeggen. 



Dat is vreemd. Ik had ook zoiets. In de eerste week al 50% van de internetbundel verbruikt (ik kreeg de melding per sms). Ik dacht bij mezelf dat moet wel een foutje zijn aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider dezelfde bundel had (500mb) en dan hield ik zelfs over.
De week later heb ik me ingelogt op mijn simyo en zie ik dat ik nog niet eens op de helft ben.. Hiervoor toch maar de klantenservice gebeld en dan krijg je ook nog eens een jongen aan de telefoon die blijkbaar niet weet hoe een KLANTENservice werkt en alleen maar blijft herhalen dat de website niet accuraat is en dat ik de app maar moet installeren (daar had ik op dat moment niets aan want als de website niet accuraat is hoe kan de app dat dan wel zijn..? ook op deze vraag kon hij geen antwoord geven.) ik kreeg doodleuk te horen dat 500MB binnen een dag op kan zijn..!!

Ik krijg het idee dat ze mijn internet gewoon wegsnoepen want het valt voor mij toch niet te controleren..

Groet, ontevreden klant van Simyo!


Oh dat is ook fijn.. (NOT) nadeel is alleen dat wanneer je de klantenservice belt zij aangeven dat de webiste niet up to date is en dat je daar dus geen goede informatie van kan halen.. Moeten we dan maar telkens met de klantenservice gaan bellen waar ze blijkbaar de mensen ook niet goed trainen..?!

Hoi Marisca, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over het verbruik via mobiel internet, dat is niet de bedoeling :(

Wat mijn collega via de telefoon heeft aangeven dat klopt: het verbruik wordt met een vertraging bijgewerkt op Mijn Simyo, maar ook op de app. De smsjes die je daarentegen ontvangt over je mobiel internet-verbruik zijn realtime.

Maar wat je natuurlijk wil weten is waaraan je internetbundel is opgegaan, heel begrijpelijk. Het probleem voor ons is helaas dat we daar geen inzicht in (mogen) hebben, vanwege privacywetgeving.

Ik heb even meegekeken naar het verbruik in juli en zie dat je in de avond van 13-7 de 500 MB had bereikt, in het verbruik van 1-7 t/m 13-7 vind ik niet echt enorme pieken terug, maar wel vrij regelmatig verbruik via mobiel internet.
Heb je niet op je telefoon een overzicht van je dataverbruik via mobiel internet en via Wifi? Ook van jou zou ik graag willen weten van welke telefoon je gebruik maakt? :)

Anders is het misschien een idee om een datacounter app te installeren op je telefoon om zelf meer inzicht te krijgen in je verbruik via mobiel internet. Die kan helaas geen inzicht meer geven in wat er in juli is gebeurd, maar wel voor de toekomst.

Daarnaast zou ik ook jou willen aanraden om https://"http://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/" door te nemen voor handige tips om in het vervolg je verbruik via mobiel internet zelf in de hand te kunnen houden.
Ik baal er nu dan ook  van dat ik niet de mogelijkheid heb genomen om het abonnement maandelijks op te kunnen zeggen.

.

ik ook en ik zal zeker niet bij Simyo blijven, ook niet aanbevelen aan vrienden en kennisen, baal er echt van, ze denken dat je totaal geen benul hebt van hoe je met je  mobiel om moet gaan of in moet stellen !
Reputatie 5
Badge +11
Beste wbhworld,

Eerlijk gezegd verbaas ik me een klein beetje over je toon. Gistermiddag hebben we contact met je gehad via Twitter en toen uitte je jezelf heel anders. Komt dat misschien omdat toen het voordeel aan jouw kant lag?

Je maakt met een heel snelle smartphone gebruik van de kleinste databundel die we aanbieden.
Dat is alsof je met een formule 3 auto over een 50 km weg gaat rijden; voor je het weet vlieg je uit de bocht :(
De datasessie waarbinnen het verbruik van 1 augustus viel duurde overigens 7 dagen en 4 uur. We hebben je klacht echt wel onderzocht, maar wij hebben aan onze kant niets gevonden dat niet klopt.

Over het hoe en waarom van je dataverbruik kunnen we nog eindeloos veel topics voltypen, maar feit blijft dat Simyo dataverbruik registreert (en in jouw geval nog helemaal geen kosten) en als je het als klant daar niet mee eens bent, je aan zult moeten tonen dat het niet klopt.
Alleen maar zeggen dát het niet klopt is niet voldoende. Zo werkt het niet alleen bij Simyo, zo werkt het met alle bedrijven die jou een factuur sturen.

Ik vind het jammer dat dit je doet besluiten om weg gaan bij ons. Je jaarcontract duurt nog tot 23 november 2014. Als je echt je contract wilt afkopen dan kun je daarvoor een verzoek mail naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marisca,

Welke internetsnelheid had je bij Simpel? Ook dat kan natuurlijk een verschil maken :)

Goed dat je nu zelf je verbruik via mobiel internet goed in de gaten houdt, dat zal een heleboel schelen. Ik raad je aan om zo uit te zoeken wat de ‘grootverbruikers’ zijn en misschien kan je aan de hand daarvan bijvoorbeeld wat instellingen wijzigen of zijn er tips via Google te vinden hoe je het dataverbruik via deze apps/achtergrondprocessen in de hand kan houden.”

Gelukkig hoef je niet op te zeggen om geld te besparen. Als je je databundel 1 stapje verhoogd, naar 1000 MB betaal je misschien €3 meer dan nu, maar hoef je wat minder op je dataverbruik te letten. Is dat misschien een goed idee?
Badge
Beste wbhworld,

Eerlijk gezegd verbaas ik me een klein beetje over je toon. Gistermiddag hebben we contact met je gehad via Twitter en toen uitte je jezelf heel anders. Komt dat misschien omdat toen het voordeel aan jouw kant lag?

Je maakt met een heel snelle smartphone gebruik van de kleinste databundel die we aanbieden.
Dat is alsof je met een formule 3 auto over een 50 km weg gaat rijden; voor je het weet vlieg je uit de bocht :(
De datasessie waarbinnen het verbruik van 1 augustus viel duurde overigens 7 dagen en 4 uur. We hebben je klacht echt wel onderzocht, maar wij hebben aan onze kant niets gevonden dat niet klopt.

Over het hoe en waarom van je dataverbruik kunnen we nog eindeloos veel topics voltypen, maar feit blijft dat Simyo dataverbruik registreert (en in jouw geval nog helemaal geen kosten) en als je het als klant daar niet mee eens bent, je aan zult moeten tonen dat het niet klopt.
Alleen maar zeggen dát het niet klopt is niet voldoende. Zo werkt het niet alleen bij Simyo, zo werkt het met alle bedrijven die jou een factuur sturen.

Ik vind het jammer dat dit je doet besluiten om weg gaan bij ons. Je jaarcontract duurt nog tot 23 november 2014. Als je echt je contract wilt afkopen dan kun je daarvoor een verzoek mail naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]
🆒Maar ik houd me aan de Snelheidslimiet !:rolleyes:
Reputatie 2
Badge +6
Hoi wbhworld,

Dat is dan maar goed ook, want een ongeluk zit in een klein hoekje 😉 Check hier voor tips zodat je in ieder geval niet ongewenst dataverbruik hebt. Je kan ook altijd je internetbundel verhogen op Mijn Simyo. Voor vragen weet je ons te vinden.
Badge
Het is toch wel gek dat opeens iedereen dit probleem blijkt te hebben. Dan is er toch iets aan de hand of niet?
Badge
Ik ben geneigd mijn telefoon maar helemaal uit te zetten maar daarmee is het probleem niet opgelost vrees ik. Bellen doe ik amper. Heb een bundel van 3 euro en als ik een paar minuten per maand bel is het veel, en 200MB internet was ook altijd toereikend.....
Reputatie 5
Badge +11
Hoi CosmicDancer,

In dit topic heb je al wat vragen gesteld over je dataverbruik met je nieuwe telefoon. Daar heb ik er ook op gereageerd.

Het is niet zo dat ineens iedereen last heeft van een hoog dataverbruik, maar als weinig mensen veel vragen stellen, lijkt het al snel wat. Ook is een bundel van 200 MB erg relatief. Een beetje scherpe foto met een iPhone is bijvoorbeeld al snel 3 MB groot.

Reageer