.

Beantwoord

Mobiel internet werkt opeens niet meer op Motorola G, welke instellingen heb ik nodig?

  • 6 November 2015
  • 6 reacties
  • 3980 Bekeken

Heb op advies van Simyo al een nieuwe Simkaart geplaatst, maar helaas ....nog steeds geen mobiel internet.
Als ik de Wifi aanzet kan ik binnenshuis gelukkig wel die Wifi van Ziggo gebruiken, maar zet ik die uit dan verschijnt meteen de melding ' geen internetverbinding, controleert uw instellingen. Heb ook moeite met de verschillende instellingsschermen, want er staan soms zaken tussenin waar iets vermeld staat wat blijkbaar niet ingesteld hoeft te worden en waarvan ik ook niet weet hoe dat weg te krijgent (als dat inderdaad zou moeten?).
Waar ik ook niet uitkomt is wat aan het slot genoemd wordt...ga naar het startscherm en stel in...want als ik internet op wil klik ik het Google symbooltje aan en vul vervolgens mijn zoekvraag in. Wie weet hoe ik weer mijn mobiel internet kan gebruiken c.q. welke instellingen nu gelden voor mijn type Android 5.1 type smartphone Motorola G (XT1032)?
icon

Beste antwoord door Naomi 7 November 2015, 12:11

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi debosmuis, welkom op het Simyo forum!

Lastig dat het nog niet is gelukt om internet aan de praat te krijgen. Ik zie dat je vaak je internetoptie veranderd op Mijn Simyo. Ik raad je aan om dit niet te vaak te doen. Als je je internetoptie uit en aan wil zitten, dan kun je het beste 5 minuten er tussen laten. De wijzigingen moeten verwerkt worden op het netwerk. Wanneer je te vaak kort achter elkaar de instellingen aanpast, dan kan dit misgaan op het netwerk.

Neem je deze internetinstellingen door? Als er bij je instellingen iets staat wat eigenlijk niet ingevuld hoort te worden, dan hoor je het echt weg te halen. Wanneer je internetinstellingen niet kloppen, is dit waarschijnlijk de boosdoener. Als het echt niet lukt kun je ook navraag doen bij de telefoonleverancier. Zij weten veel meer af van de instellingen en functies op je telefoon.

Hou je ons op de hoogte?
Na 3 weken van alles uitproberen zonder resultaat, vandaag
naar Mobile Fix Zone in Voorburg geweest. Daar kwam een
hele behulpzame medewerker er al snel achter dat onder
het blokje 'gegevensverbruik' het item 'mobiele gegevens'
uit stond. Na inschakeling hiervan had ik gelukkig weer een
op 'mobiel internet' functionerende Motorola.
Iedereen bedankt, maar in het bijzonder eerder genoemde
medewerker.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi debosmuis,

Wat goed dat je hier mee bent geholpen en dat je eindeloze zoektocht over is! Uiteraard ook fijn dat je eindelijk online bent 🙂.

Deze stap staat volgens mij wel in de toestelhulp die Naomi hierboven heeft gestuurd. Stap 6: Als Gegevenstoegang aan uitgevinkt is, vink Gegevenstoegang aan aan.

Of was dit niet hetzelfde?

Groetjes, Tiury
Staat niet als zodanig in de toestelhulp,maar dat heb ik vanmorgen al uitgebreid gemaild aan de moderator.
Blijkbaar is dat bericht al verwijderd uit het Forum
@debosmuis

Volgens mij vergis je je.:)
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/motorola/moto-g/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/2

(Stap 2 van 19)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi debosmuis,

Als dit zo is, kijken we er graag naar 🙂. Je hebt dit gemaild naar een moderator en dit is verwijderd van het forum? Als dit is gebeurd via een privébericht zal mijn collega je feedback snel oppakken 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer