.

Beantwoord

Mobiel internet op Samsung Galaxy S3 mini

  • 6 May 2014
  • 8 reacties
  • 1345 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Hallo,

zoals de titel van dit topic al een beetje aangeeft, lukt het mij niet om mobiel internet te activeren op mijn telefoon. Ik ben pas een aantal dagen geleden overgestapt op Simyo, en toen ik op de welkom-SMS 'ja' terugstuurde, werden mij inderdaad de instellingen voor mobiel internet en mms gestuurd. Het is gelukt om deze te installeren, maar het mobiele internet deed het niet. Vervolgens heb ik hier het forum geraadpleegd en enkele stappenplannen gevolgd, inclusief die in het sticky topic in het Android-subforum. Ook heb ik via Tweakker nieuwe configuratie-instellingen aangevraagd, gekregen, en geïnstalleerd. Het mag allemaal niet baten. De link die hier en daar wordt gegeven naar de klantenservice (deze) geeft mij een error-melding.

Nog even enkele dingen:
- de 'mobiele gegevens'-instelling heeft de hele tijd aangestaan
- de 'internet op je mobiel/mms'-instelling op Mijn Simyo heeft ook de hele tijd aangestaan
- na elke nieuwe poging heb ik de telefoon opnieuw gestart.
- via wifi kan ik overigens wel gewoon internetten

Heeft iemand misschien nog ideeën? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ernst 8 May 2014, 15:23

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marg0, wat leuk dat je je vraag stelt op het Simyo forum :)

Zoals ik jouw gegevens nu bekijk zou je moeten kunnen internetten, mits je telefoon dat toelaat natuurlijk.
In dit topic topic wordt ook nog even duidelijk en met screenshots weergegeven hoe je je mobiel het beste kunt instellen.

Als dit nu ook niet werkt, wil ik je vragen om met je simkaart eens in een andere telefoon proberen te internetten. Misschien van partner/ouder/buur?
Badge
Hallo Ernst,

dank voor je reactie. De instellingen die in dat topic worden gegeven had ik al eens toegepast; toen werkte het niet, en het werkt nu opnieuw niet. Ik heb op dit moment geen andere telefoon bij de hand, maar ik zal het zeker proberen wanneer dit wel het geval is, en mijn bevindingen hier posten.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Marg0,

Je hoeft al niet meer een ander toestel te proberen! Enkel de telefoon die je gebruikt even uit en aan te zetten :D

Ik heb met jouw issue even langs onze IT afdeling gelopen en na wat speurwerk bleek dat bij het 'creëren' van de mogelijkheid om jouw simkaart aan te melden op het netwerk (een automatisch proces), de mogelijk om te internetten niet op 'aan' is gesprongen 😕

Dit is nu rechtgezet en nu kan het wel :)

Let wel even op je beltegoed, want internetten zonder bundel kost €0,10 per 100 kB.
Badge
Hoi Ernst,

toevallig las ik je bericht toen ik net de simkaart in een andere telefoon had zitten en hier kwam zoeken naar instellingen. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, maar na het instellen van de instellingen in het sticky topic in het Android-subforum doet het internet het nog steeds niet (op mijn telefoon; ook niet op de andere telefoon, trouwens). Ook de configuratie-instellingen die ik via de Tweakker-site toegestuurd kreeg hielpen niet. De telefoon blijft, wanneer ik mijn wifi uitschakel en probeer te internetten, aangeven dat er geen signaal gevonden wordt voor mobiele netwerken. De mobiele gegevens en de roaming staan wel aan. Er verschijnt ook geen nieuw icoontje bovenin beeld.
Badge
Goed, ik weet niet precies wat er ineens is veranderd, maar na voor de zoveelste keer mijn telefoon opnieuw opgestart te hebben, werkt mijn mobiele internet ineens :D Ernst, (nogmaals) heel erg bedankt voor je antwoorden en voor de moeite!
Badge +8
Hoi Marg0,

Ja, zoals Ernst al zei, had hij iets laten aanpassen en daardoor kon het nu wel :)
Gelukkig maar. Veel plezier ermee.
Ik geef je bedankjes door aan Ernst en mocht je nog eens een vraag hebben, dan weet je het forum te vinden.

Groetjes, Charlene
Badge
Ik heb precies ditzelfde probleem. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi pimbolie026, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat ook jij geen internet op je mobiel kunt krijgen. Aansluiting technisch is er niets aan de hand bij jou zo te zien. Toch heb ik je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Wil je de telefoon voor 15 minuten uitzetten en je simkaart uit je telefoon halen? Als het goed is werkt je telefoon weer zoals het hoort.

Is dit niet zo? Check dan je internetinstellingen met behulp van onze toestelhulp.

Groetjes, Tiury

Reageer