.

Beantwoord

mobiel internet limiet waarschuwing!

  • 13 October 2012
  • 1 reactie
  • 390 Bekeken

Hallo,

Zojuist heb ik de melding gekregen dat wegen administratieve redenen ik niet meer bereikbaar ben :S Mijn abonnement heb ik al ruim een jaar en iedere maand kon het bedrag makkelijk afgeschreven worden. Maar deze keer dus blijkbaar niet, wat ik heel erg raar vond. Na mijn facturen te hebben gecheckt zag ik dat ik één maand wat meer moest betalen maar dit was te herleiden naar mijn vakantie in Amerika, geen enkel probleem dus! Dit kon de reden niet zijn van mijn afsluiting.

Toen ik de volgende maand bekeek schrok ik me kapot! Wat bleek,  de maand na vakantie  moest ik ruim over de 200 euro betalen! Eerst dacht ik dat dan alsnog ik per ongeluk mijn internet open had laten staan op vakantie. Toen dit niet het geval was wist ik bijna zeker dat het een fout was. Nadat ik het factuur had bekeken bleken mijn verbruikskosten binnenland (internet) enorm hoog te zijn. Ik moest ruim 200 euro betalen, die ook reeds is afgeschreven. Ik check 'mijn simyo' niet altijd, omdat ik meestal rond de 30 euro per maand zit en dat kan makkelijk afgeschreven worden (bij een student). Deze 200 euro kon blijkbaar dus ook afgeschreven worden maar de maand erna niet meer :S Hier heb ik nog geen factuur van maar ik vrees dat deze nog veel hoger uitvalt dan die van de maand ervoor! Goed geschrokken bekeek ik mijn verbruik van de huidige maand, en deze staat ook alweer op ruim 120 euro (na 2 weken), en dit allemaal door internet! :S

Bij elkaar kan dit een rekening worden van zeker 600 euro in 3 maanden terwijl ik normaal 30 euro per maand betaal! Ik snap er helemaal niks van en vraag me af of hier iets aan te doen is. Een jaar lang geen probleem en nu ineens deze rekeningen! Is er geen datalimiet waarschuwing of iets dergelijks vanuit simyo. Het zal hun toch ook moeten opvallen dat dit geen normaal verbruik is, en ik neem aan dat zij ook niet op deze manier aan hun geld willen komen. Ik voel me ontzettend ge*****, en kan dit natuurlijk (als student) niet zomaar ophoesten. Ik hoop dat er een oplossing is!

Maandag iig simyo bellen en proberen mijn abonnement weer te laten werken want ben door dit geintje voor niemand meer bereikbaar. Ik hoop dat we een regeling kunnen treffen.

Gr,

Een enorm geschrokken abbonee.
icon

Beste antwoord door Alex 16 October 2012, 10:49

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum LGpech,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice over je situatie. Omdat jij nog gebruik maakt van de 'oude' internet bundels, ontvang je geen bericht wanneer je je internet bundel hebt verbruikt. Als je naar een andere internet bundel wijzigt, ontvang je wel deze melding. In dit topic kun je veel informatie vinden over hoe je veel data verbruikt met je telefoon. Aan jouw verbruik van de afgelopen maanden te zien, zie ik dat je heel vele internet hebt verbruikt. Ook lijkt het er op dat je van telefoon bent gewisseld, omdat ik zie dat er een micro simkaart is besteld. Ik denk dat je nieuwe telefoon veel meer data verbruikt dan je vorige. Je internet verbruik is namelijk erg gestegen na het in gebruik nemen van de micro simkaart.

Groetjes,

Alex

Reageer