.

Vraag

Mobiel internet en MMS is een no-go

  • 5 July 2012
  • 3 reacties
  • 420 Bekeken

Badge
Customer support schijnt dus over dit forum te lopen, want een e-mail adres heb ik zo snel niet kunnen ontdekken.

Na het sturen van een SMS naar 1300 met tekst "Ja" kreeg ik het volgende retour bericht:

Uw huidige abbonnement met , "mijn huidige nunner", is niet bekend bij ons. Neem a.u.b. contact op met Customer support. /Simyo

Nu ben ik overgestapt met nummer behoud, wat misschien "niet helemaal" lekker intern verwerkt is,  anders zou ik dit antwoord niet kunnen verklaren.

Het handmatig instellen probeer ik al niet eens meer, grote kans dat het verspilde moeite is omdat "mijn huidige nummer" niet bekend is.

MvG,
Frans

3 reacties

Badge +6
Beste Frans_P,

Welkom op het forum van Simyo!
Graag verneem ik van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik de juiste instellingen naar je kan emailen.
Badge
Natascha,

Ik gebruik een Nokidoki N97 mini

Frans
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frans_P,

Ik neem aan dat je de Nokia N97 mini bedoelt. Klopt dit? Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' goed ingesteld in ons systeem. We raden je aan om de onderstaande instellingen door te nemen. Indien het niet mogelijk is om een sms met de instellingen te ontvangen, raden we je aan de onderstaande stappen door te lopen. Handmatig instellen is gewoon mogelijk. Graag horen we of het is gelukt.

- Startscherm
- Ga naar het Hoofdmenu
- Kies Instellingen
- Kies Connectiviteit
- Kies Bestemmingen
- Kies Multim.bericht
- Kies Opties, Nieuw toegangspunt en kies Selecteren
- Kies Nee
- Kies Packet-gegevens en kies Selecteren
- Voer KPN MMS in en kies OK
- Heeft KPN MMS Prioriteit 1, sla de volgende stap over
- Heeft KPN MMS geen Prioriteit 1, kies Opties, Indelen, Selecteren en ga verder met de volgende stap
- Kies Prioriteit wijzigen, Selecteren, kies de bovenste positie en kies OK
- Kies KPN MMS, Opties en kies Bewerken
- Bij Naam verbinding, voer KPN MMS in
- Bij Naam toegangspunt, voer portalmmm.nl in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord vragen, kies Nee
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Bij Authenticatie, kies Normaal
- Bij Homepage, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
- Bij Toegangspunt gebruiken, kies Automatisch
- Kies Opties
- Kies Geavanc. instellingen en kies Selecteren
- Bij Proxyserveradres, voer 10.10.100.20 in
- Bij Proxypoortnummer, voer 5080 in
- Keer terug naar het Hoofdmenu
- Kies Berichten
- Kies Opties, Instellingen en kies Selecteren
- Kies Multimediabericht
- Bij Toegangspunt in gebruik, kies KPN MMS
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm
- Zet de Nokia N97 Mini uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren. Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.

Groetjes,

Alex

Reageer