.

Beantwoord

Mijn internetverbinding is traag, hoe kan dat?

  • 2 May 2015
  • 3 reacties
  • 310 Bekeken

Badge
Mijn internetverbinding 3G ontzettend traag om te huilen
Heb even een scan gedaan en dit zijn de resultaten
Op wifi
Down - 6.48 mbps
Up 0.52 mbps
Ping 76 ms

Op netwerk van Simyo (wifi uit)
Down - 1.50 mbps
Up - 0.94 mbps

Dit is volgens mij zeer traag
Ik erger me kapot zo langzaam

Wat kan dit zijn

Klaas Sibrandi
icon

Beste antwoord door Ernst 4 May 2015, 15:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Die wifi snelheid gaat buiten Simyo om.

De 3G hoort wel hoger te zijn. Is het altijd zo laag geweest of sinds kort.

U kunt hier uw dekking controleren.

En bij welke provider zit u voor uw Wifi verbinding?
Reputatie 4
Badge +8
Beste Klaas,

Hierbij een aanvulling op wat forum genoot "Raytje" al heeft geschreven.

De snelheid (zowel download als upload) van het mobiele internet heeft met verschillende factoren te maken, denk hierbij aan:

> De afstand van jouw woning tot de dichtstbijzijnde KPN mast (hoe verder weg hoe langzamer het internet).
> Drukte op dezelfde KPN mast, waar jij ook op ingelogd bent met je smartphone.
> Hoge gebouwen of flats, die het 3G signaal kunnen onderdrukken.
> De bouw van je woning waar je woont, hoe nieuwer de woning hoe geĂŻsoleerder hij vaak is.
( dit kan het GSM, 3G of 4G signaal nadelig beĂŻnvloeden)

Daarnaast zit er ook snelheidsverschil tussen Simyo prepaid en Simyo sim-only.
Bij Simyo prepaid is de maximale 3G downloadsnelheid 1 Mbps.
Bij Simyo Sim-only is de maximale 3G downloadsnelheid 14,4 Mbps.

Op de dekkingskaart die Raytje als link heeft bijgevoegd, kun je via je postcode tevens bekijken wat de maximale 3G snelheid op jouw locatie is.

> Bij licht-groene kleur is de maximale 3G downloadsnelheid 7,2 Mbps.
> Bij donkergroen is de maximale 3G downloadsnelheid 14,4 Mbps.

Het kan ook gemakkelijk zijn, dat er op jouw postcode een maximale downloadsnelheid van 7,2 Mbps is.
In dat geval is de praktische downloadsnelheid van 1,5 Mbps normaal, want de bovenstaande factoren tellen hierin uiteraard in mee.

Mocht je toevallig een smartphone hebben die 4G ondersteund, dan zou je ook kunnen overwegen om dan de optie "Flex 4G" te activeren binnen "mijn Simyo".
Dit kost je dan wel € 5,- extra per maand, maar je hebt dan wel een gemiddelde downloadsnelheid van 20 Mbps, plus dat het 4G netwerk op veel locaties net iets beter is dan 3G.

Hoop je hierbij wat meer duidelijkheid te hebben gegeven over 3G, en de factoren die daar mee te maken hebben.
De sterkte van jouw Wi-Fi verbinding, ligt aan het modem en de snelheid die door jouw provider wordt geleverd.

Wens je een fijn weekend!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi klaas sibrandi,

In jouw postcode zou de download snelheid maximaal 14.4 Mbps moeten zijn. In de praktijk komt dat neer op zo'n 5.5 Mbps gemiddeld.
Mijn vraag is; heb je dit overal waar je bent, of op een bepaalde plek? En is het binnen of buiten? Binnenshuis kan het heel goed wat trager zijn in verband met muren, plafonds en dergelijke.
En heb je je simkaart ook al eens in een andere telefoon geprobeerd? Dit kan ook een invloed zijn. Stel dat je telefoon niet meer helemaal goed is.

Kun je me dit laten weten?

Rayjte en MichD, dank jullie voor de bijdrages!

Oh, en klaas, doe niet teveel speedtestjes. Dat kost je 60 Mb per keer en je hebt niet een heel grote bundel.

Reageer