.

Beantwoord

Mijn internetbundel is op terwijl ik gratis gebruik maak van wifi. Hoe werkt dit precies?

  • 22 October 2015
  • 4 reacties
  • 650 Bekeken

Badge
Even een vraagje, ik had even internet, bundel is op nu. Ben net nieuw maar vraag me af waarom er internetgebruik is terwijl ik gebruik maak van gratis wifi. Is het normaal dat dat van je bundel af gaat?
icon

Beste antwoord door MichD 22 October 2015, 18:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Petra62,

Hartelijk welkom op het Simyo forum, waar je terecht kunt met al je vragen (of problemen).

Ik zal je vraag zo goed mogelijk gaan beantwoorden, zodat je het hopelijk gaat begrijpen.

Je schrijft, dat je op dit moment door je internet-bundel heen bent, die behoord bij je abonnement.
Het is dan logisch en verstandig, om dan gebruik te gaan maken van een WiFi-netwerk, om zorg te dragen dat je geen buiten de bundel kosten gaat maken, bij Simyo is dat € 0,15 per verbruikte MB.
Ondanks dat WiFi gebruik gratis is, kan het gebeuren dat het WiFi netwerk op de bewuste locatie slecht of zwak is, waardoor je smartphone dan automatisch weer terug schakelt naar het mobiele netwerk (3G of 4G) van Simyo/KPN.
In dat geval ga je dus extra kosten maken, want je bent tenslotte door je internet-bundel heen.
Had je nog data over in je internet-bundel, dan zou het gebruik gewoon daarmee worden verrekend, het geen in jouw geval nu niet meer van toepassing is (tot je op 1 november weer je nieuwe bundel krijgt).

Het is daarom ook belangrijk, dat je in het menu van je smartphone "data-gebruik via het mobiele netwerk" uit zet, zodat je smartphone bij een slechte of zwak WiFi verbinding geen gebruik kan maken van het mobiele data-netwerk.
Deze optie vind je vaak bij "mobiel netwerk of netwerk instellingen" in het menu van je smartphone.
Ook kun je via "Mijn Simyo" de optie "internet gebruik binnen Nederland" tijdelijk (tot 1 november) uitzetten.

Hoop dat het je allemaal duidelijk is geworden!
Internet via WiFi is gratis, maar zorg dan wel dat je de optie "data gebruik via het mobiele netwerk" uit hebt staan!, want anders kunnen er buiten de bundel kosten gemaakt worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Petra62,

Ook namens mij heet ik je van harte welkom op het Simyo Forum.

Je hebt een ontzettend uitgebreid antwoord van MichD gehad! Aan zijn uitleg heb ik helemaal niets toe te voegen. Heb jij zelf nog vragen hierover na deze mooie uitleg?

Ik wil nog even inhaken op onderstaande quote uit MichD zijn bericht. Dit kan hij namelijk niet weten! Jij maakt gebruik van een Prepaid Simkaart. Dit betekent dat jouw databundel niet per de 1e van de maand loopt. Deze loopt vanaf het moment van activeren precies 30 dagen. Hierna kun je handmatig een nieuwe bundel aanzetten. Wil je elke maand gebruik maken van een internetbundel? Dan kun je hem ook automatisch laten verlengen.

Jij krijgt geen factuur met extra kosten van ons. Gebruik je MB's buiten de internetbundel om, dan wordt dit van jouw beltegoed afgehaald.

In dat geval ga je dus extra kosten maken, want je bent tenslotte door je internet-bundel heen.
Had je nog data over in je internet-bundel, dan zou het gebruik gewoon daarmee worden verrekend, het geen in jouw geval nu niet meer van toepassing is (tot je op 1 november weer je nieuwe bundel krijgt).


Laat je het weten als er nog onduidelijkheden zijn?

Groetjes,
Angela
Badge
Dank je wel Mitch voor je uitgebreide uitleg, is nu helemaal duidelijk!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Petra62,

Wat fijn dat de uitleg van MichD zo duidelijk is voor je 🙂 Mocht je ons nog nodig hebben, dan horen we dat natuurlijk graag!

Groetjes,
Angela

Reageer