.

Beantwoord

Mijn internet werkt niet. Wat nu?

  • 3 March 2018
  • 5 reacties
  • 460 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Ik heb mijn iphone 5C ingesteld voor mobiel internet.
Ik heb alle instellingen op de telefoon ingesteld en ook op mijn Simyo (Internet aan, ook voor buitenland)
Ik heb het mobiel netwerk ingesteld.
Data roaming aan.
Mobiel data netwerk ingesteld APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs
Ik heb ios 10.3.3, dus mijn ios is up to date.
Alles meerdere keren opnieuw opgestart.
Helaas krijg ik steeds de melding dat de iphone niet verbonden is met internet.
Wie kan mij helpen,,,,, waar gaat het fout.
Ik heb een abonnement met 1000mb internet bundel, dus geen sim only.
Groet Jan
icon

Beste antwoord door franswon 3 March 2018, 20:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jan,

Je schrijft abonnement met 1000 MB bundel, dat is Sim-Only!

Heb je prepaid dan is internet in het buitenland niet mogelijk, maar dan kan je ook het internetten in het buitenland niet aanzetten op Mijn Simyo.

Heb je al het wachtwoord GPRS geprobeerd? Hoofdletters dus, sommige providers willen dat wachtwoord i.p.v. gprs.
Heb je al nar netwerken laten zoeken?

Helpt dit niet dan kan je een kruistest overwegen, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou. Hiermee detecteer waar het probleem ligt, simkaart of toestel.

Een moderator zal z.s.m. je simkaart een reset geven als bovenstaande niet helpt.

Hou je ons op de hoogte?
Hallo Frans
Na invullen hoofdletters GPRS kreeg ik na opnieuw opstarten direct verbinding met internet.
Het werkt als een trein, nu even afwachten of hij in het buitenland ook toegang geeft tot internet.
Tot heden niet gelukt, ook al heb ik alles ingeschakeld om in het buitenland gebruik te kunnen maken van internet.
Bedankt voor je snelle en doeltreffend antwoord.
Groet Jan
Reputatie 6
Badge +7
Hoi JanWo,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet niet heeft gewerkt. Wel erg fijn om te horen dat je nu probleemloos kunt internetten!

Je geeft aan dat het eerder niet voor je mogelijk is geweest om te internetten in het buitenland. Dit kan komen doordat je APN instellingen nog niet juist waren.

Mocht je toch problemen ondervinden met internet in het buitenland, laat je mij dit dan weten? Ik help je hier dan gelijk mee verder!

@Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Doe ik.
Bedankt,
Jan
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan namens Asma, Jan!

Groetjes,
Els

Reageer