.

Beantwoord

Mijn aansluiting is geblokkeerd vanwege buitenbundelkosten, wat nu?

  • 11 September 2016
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

Help help! Zie net tegen 1uur een berichtje van Simyo dat mijn internetbundel op. Aangezien ik altijd netjes binnen mijn bundel blijf ben ik hier heel erg van geschrokken...
Net wordt de schrik nog groter aangezien mijn nummer nu geblokkeerd Is
icon

Beste antwoord door Caspar 12 September 2016, 11:27

Bekijk originele reactie

6 reacties

Vervolg...
waar deze kosten gaan eindigen weet ik niet aangezien de gegevens tot 22 uur zijn bijgewerkt.
Ik heb vanavond inderdaad een bestand met foto's gedownload die ik via mail had ontvangen. Dit kon want we waren thuis ( dus wifi, staat altijd aan ).
Aangezien we visite kregen mijn gsm op het tv meubel gelegd. Ik heb deze pas tegen 1uur weer gepakt en kreeg de schrik van mijn leven. Bundel op
Badge
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar in een ander topic werd terecht gewezen op wifi assist (iPhone).
Deze staat bij mij standaard uit, maar door de updates van iOS van de afgelopen tijd, stond deze blijkbaar weer aan.
Ik verbaasde me al over mijn toegenomen verbruik ineens de laatste paar weken. Dit was dus de reden!

Ik zal bijvoorbeeld steeds om half drie in de middag verbruik, terwijl ik dan op mijn werk en thuis om die tijd wifi heb. Check dus even of je een dergelijke instelling op je telefoon aan hebt staan.
Ik heb ondertussen telefonisch contact gehad met de klantenservice.
Probleem ook door software update. Alleen heb ik een android toestel.
Aan een oplossing wordt gewerkt...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ans85,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt dat je zelfs geblokkeerd bent. Mooi dat je al contact met de klantenservice hebt gehad en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

Om hoge kosten te voorkomen raad ik je aan om vaak je Mijn Simyo in de gaten te houden. Vooral de sms'jes die je krijgt als je buiten je bundel gaat, zijn erg handig en kunnen je helpen om ervoor te zorgen dat jij geen buitenbundelkosten maakt. Je kunt ook altijd MB's bijkopen of bijvoorbeeld je internet (tijdelijk) uitzetten op je Mijn Simyo! Heb je hier verder nog vragen over?

@dcl bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Thnx Simyo,
Erg tevreden over de eenmalige coulance die jullie doen om me tegemoet te komen.
Gelukkig zit ik normaal ruimschoots binnen mijn bundel en schakel ik voortaan 3G thuis uit, zodat ik geen hoge kosten meer maak mocht de WiFi wegvallen.

Mijn dag is weer helemaal goed dankzij jullie 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ans85,

Mooi dat je dag weer helemaal goed is 😃 Ik wens je nog een paar hele mooie zonnige dagen toe!

Groetjes,
Caspar

Reageer