.

Beantwoord

Meer data dan mijn bundel verbruikt? Hoe te stoppen?

  • 28 October 2016
  • 10 reacties
  • 201 Bekeken

Hallo,

Hoe kan ik in mijn Simyo prepaidabonnement uitzetten dat hij ín de min gaat'. Ik wil liever stoppen met internetten dan buiten mijn bundel betalen.

vriendelijke groeten, Anne
icon

Beste antwoord door Jihane 30 October 2016, 12:01

Bekijk originele reactie

10 reacties

Via MijnSimyo kan dat niet. Simyo bied geen plafond. De enige bescherming:? die er bestaat is je telefoon. Dus gegevensgebruik of nog eenvoudiger een data monitor app, bijvoorbeeld Onavo Count. Stel de app wel aan de veilige kant.
Maar via MijnSimyo kun je dus niet jezelf beschermen wat betreft een dataplafond.

:?omdat er een afwijking kan zijn met het door de provider gemeten.

Simyo zegt......

Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.
Wat slecht zeg, er is nu in 1 uur tijd voor 50 euro 'verinternet' terwijl ik een prepaidkaartje heb. Bovendien lees ik op internet dat het maar beperkt kan zijn tot 5 euro.

Wat een scam.
Dat je geschrokken bent begrijp ik, je verw8 dit niet bij prepaid.
Maar wat is slecht? Je wordt gewaarschuwd, je topic tekst is ten dele waar het feitelijk omgaat.

Je hebt net als ik zelfs een mail ontvangen....blijkbaar, je bent niet de 1e, niet goed gelezen.
En SCAM....w8 eerst af wat de simyo reactie is...

Beste xxxxx

Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer 06xxxxx wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: 06xxxxx
Wachtwoord: xxxxx

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team
Hoi Friesian,

Bedankt voor je reacties. Prepaid bij Simyo is dus blijkbaar geen prepaid. Ik heb een prepaid abonnenemt genomen zodat ik niet voor onverwachte kosten kom, ervan uitgaande dat het direct afgesloten wordt zodra het tegoed op is. Dat is immers wat prepaid betekent. Ik vraag me af wanneer ze stoppen, dwz hoe lang je kunt doorgaan met internetten. Wanneer trekken ze de stekker er wel uit? En waarom is dat niet bij 0 euro krediet, maar bij min zoveel euro?

Lijkt toch op een scam: een product verkopen onder een misleidende naam...

Groet, Anne
Badge
Blijkbaar heeft op de achtergrond internet staan draaien en binnen enkele minuten mijn resterende MB's opgemaakt en zelfs in een negatief saldo gebracht. Heel erg balen. En zeker ook omdat ik toch heb gelezen en begrepen dat ik bij Simyo nooit verder als € 5,00 negatief kan staan. Wordt dit nog verrekend?
Zoals gezegd. W8 op de reactie van Simyo... De moderator zal zich vanzelf melden. Die kan hier duidelijkheid verschaffen.

Geduld.
Badge
Heb het idee dat de laatste update hier ook mee te maken heeft. Ik had nl alles uitgeschakeld vwb het gebruik van automatisch mobiele gegevens verbruik. En nu stond bijna alles weer aangevinkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Annelgm,

Wat vervelend dat je meer hebt verbruikt dan je verwachtte! Het is zeker niet de bedoeling dat je tegenover verrassingen komt te staan. Zoals eerder in dit topic is gezegd, bestaat de mogelijkheid om in de min te komen zodat je niet onderbroken wordt in je activiteit. In jouw geval ging dat om het internetten. Ik wil je eerst dit artikel meegeven, want hierin vind je een heleboel tips over hoe je je internetverbruik zo laag mogelijk kunt houden. Zo is het verstandig om automatische updates uit te schakelen, en om ervoor te zorgen dat niet al jouw apps toegang hebben tot je mobiele data.

Nadat jij in de min stond, hebben wij € 27,33 van het bedrag kwijtgescholden uit coulance. De rest van het bedrag heb jij betaald, en nu heb je nog € 10,- als positief saldo over. We zijn je hierin dus zeker tegemoetgekomen. Ik kan me echt goed voorstellen dat je ervan baalt, maar het verbruik heeft wel daadwerkelijk plaatsgevonden.

Ik hoop dat alles hiermee verhelderd is, maar als je nog vragen hebt dan beantwoord ik ze graag!

@ Friesian, dankjewel voor je reacties!!

@ Deslootjes, wat vervelend dat dit ook bij jou gebeurd is! Ik zie dat er bij jou een bedrag van € 16,27 kwijtgescholden hebben. Jij hebt in totaal € 10,- betaald voor dat extra internetverbruik, en hebt nu nog € 20,- over als positief beltegoed. Ik raad jou ook aan om dat artikel te lezen, om ervoor te zorgen dat dit vermeden wordt in de toekomst. Mocht je nog vragen hebben, aarzel niet om ze te stellen.

Groetjes,
Jihane
Badge
Top! Bedankt voor de reactie en voor de tips om het te voorkomen. Lastig dat je alles moet checken met zo'n update. En je er niet van uit kan gaan dat alles zo staat ingesteld als je had gedaan. Maar blij met Simyo dat het op deze manier is opgelost.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Deslootjes,

Wat enorm fijn om te lezen dat je blij bent met alle reacties en de tips. Gelukkig hebben wij kunnen helpen en je de tools kunnen geven om het in de toekomst wel goed te laten gaan.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Ilias

Reageer