.

MB verbruik terwijl ik slaap, hoe kan dit?

  • 11 September 2023
  • 15 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 1

Hoe kan het dat wanneer mijn mobiel uit staat er toch in de nacht verbruik geregistreerd wordt. Op momenten dat ik slaap?


15 reacties

Hallo @Frank99 staat de mobiel dan letterlijk fysiek uit en niet in een standby-stand of zo?

Hoe weet je dat er verbruik is geweest in de betreffende nacht. voor die tijd de verbruikstellers op nul gezet?

Heb je een Android of een Apple mobiel?

 

 

Reputatie 1

Dag JanD,

Mobiele data stond uit.

In de app kan ik de details van het verbruik inzien

Om 0.30 wordt er 1 MB afgeschreven. Om 0.42 wordt er 4 MB afgeschreven (10 sept.)

Ik heb Android.

 

Hallo @Frank99 theoretisch bestaat de mogelijkheid, dat als de wifi minder of slecht is, deze automatisch overschakelt naar mobiele data dit kun je ook uitzetten, dan weet je zeker dat er geen mobiele data gebruikt gaat worden.

 

 

Reputatie 1

Alles stond uit JanD. Daar komt bij dat ik niet gebeld heb en geen sms verzonden heb en toch is er een tik af.

Ik heb hiervoor Tele2 gehad. Ik doe niets anders dan anders. Van mijn 24g is nu al meer dan 15% verdwenen. Ik heb dit abonnement sinds zaterdag.

Reputatie 1

JanD, wederom een tik kwijt. Ik heb niet gebeld of gesmst.

Theoretisch heb je gelijk @abj 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Frank99,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag!

Je telefoon verbruikt eigenlijk altijd data, ook wanneer je niet op je telefoon zit. Indien je de optie mobiele data hebt uitgeschakeld in je telefoon zelf, is het nog steeds mogelijk om enkele MB's te verbruiken zolang de optie “Internet in Nederland” aan staat in Mijn Simyo. Mocht je helemaal geen data willen verbruiken, dan kun je deze optie het beste uitschakelen via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Internet en bellen> Internet in Nederland. Op deze manier weet je zeker dat je geen data kan verbruiken. 

Bedankt voor de hulp! @JanD en @abj 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 1

Voor de goede orde. Ik zit in Zuid Frankrijk. Ik heb niet gebeld, niet gesmst en toch 2 minuten weg. 

Dit is een Android. De hoeveelheid MB die ik verbruikt zou hebben is in mijn ogen giga. 

Ik kom bij Tele2 vandaan en heb dit op zo'n grote schaal niet meegemaakt. 

In mijn Tele2 kon ik met 20g alles uitzingen qua gigabits. Nu ben haal ik het einde van de week niet met 24 g

 

Reputatie 7
Badge +9

Om 0.30 wordt er 1 MB afgeschreven. Om 0.42 wordt er 4 MB afgeschreven (10 sept.)

Datasessies bij Simyo duren maximaal 8 uur (of maximaal 60 MB). In dit geval zou die ene MB tussen 0:30 en 8:30 gebruikt zijn. Die 4 MB is dan tussen 0:42 en 08:42. Zou het kunnen dat die enkele MBs in de ochtend gebruikt worden i.p.v. 's nachts?

En hoe verhoud het gebruik wat Simyo meet met wat Android zelf meet? De meeste Android toestellen houden zelf per app hun verbruik bij. In dit hoofdstuk staan instructies om dat te vinden.

Reputatie 1

Ik ga het uit zoeken. Maar verklaard het sms tel verbruik niet

Het zijn maar 2 minuten, maar toch.

Dank allen voor jullie hulp

 

Alles stond uit JanD. Daar komt bij dat ik niet gebeld heb en geen sms verzonden heb en toch is er een tik af.

Ik heb hiervoor Tele2 gehad. Ik doe niets anders dan anders. Van mijn 24g is nu al meer dan 15% verdwenen. Ik heb dit abonnement sinds zaterdag.

Het enige wat ik kan bedenken @Frank99 is dat bijvoorbeeld een app hiervoor verantwoordelijk is.. Ligt maar aan welke rechten een app heeft. 

Reputatie 7

Ik als fervent Apple-liefhebber heb Apple Muziek jarenlang verafschuwd. Waarom? Omdat mijn iPhone 's nachts terwijl mijn iPhone naast mij op het nachtkastje lag met het beste WiFi-bereik in het hele huis over de 4G mijn muziekbibliotheek ging synchroniseren. Waarschijnlijk, omdat Apple Muziek de grote dataverbruiker was volgens de instellingen. Dit kostte mij vele GB's per maand. 

Dit stond ook op de vele internationale Apple Forums, maar niemand kon dit verklaren. Apple ‘zou er aan werken’…. Ook niet iedereen had/heeft er last van. Sinds vorig jaar maak ik weer gebruik van Apple Muziek. Tot nu toe zonder problemen en kan ik er weer van genieten, waarbij ik wel moet opmerken dat ik sindsdien alle muziek stream (ik neem daarom dan ook sindsdien de grootste databundel af) en geen lokaal opgeslagen muziek meer heb die moet worden gesynchroniseerd.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat niet alles te verklaren valt. Zo'n telefoon is een mega-computer in micro-formaat, waarbij er af en toe een bitje of een byteje kan omvallen en sneuvelen, dat niet direct hoeft te worden bemerkt m.b.t. de werking, maar wel gevolgen kan hebben.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Frank99,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is! 

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik dat er in de maand september 2 keer een sms is verstuurd. Één keer in de avonduren op 9 september en één keer in de middaguren op 11 september. Ik zie dat de nummers naar waar de sms is verstuurd te maken kunnen hebben met een verificatie sms voor een Google account. Als jouw 06-nummer gekoppeld is aan een Google account dan kan dit inderdaad voorkomen. Deze sms wordt dan automatisch verstuurd zonder dat je het in de gaten kan hebben. Meer informatie hierover kan je terugvinden in dit topic

@abj Bij Simyo hebben wij vaker voorbij zien komen dat er alsnog internet kan worden geregistreerd op de simkaart als het internet op de simkaart nog aanstaat. Toch fijn om te lezen dat dit bij jou niet het geval is! 

@Groentjuh, @Friesian en @RicoK bedankt voor jullie reacties! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 1

RicoK, dank voor jouw reactie. Echter bij mij hebben bijna geen apps rechten.

Gr.

Frank 

Reputatie 1

Amy bedankt. Ik ga Google afsluiten.

 

Gr.

Frank

 

Reageer