Skip to main content
Beantwoord

Mag Simyo Internet automatisch instellen?

  • 15 January 2013
  • 6 reacties
  • 566 Bekeken

Ik heb onderstaande 13 dagen geleden bij Simyo neergelegd, en na een e-mail "wij kunnen uw bericht niet binnen 3 werkdagen beantwoorden" heb ik niets meer gehoord. Vandaar mijn discussiepunt hieronder.



Telefoon: smartphone, android 4.03.

Simyo: prepaid, laag verbruik, geen Internet abonnement & op "Mijn Simyo" Internet op je mobiel / MMS instelling uitgezet.



Een week na het wijzigen van de instellingen heb ik mijn nieuwe (simlockvrije) telefoon in gebruik genomen en mijn simkaar omgezet.





(1) Ik kreeg toen van nummer 1300 een SMS met daarin de melding dat ik een aantal instellingen ga ontvangen, en ontvangen voor mobiele datadiensten oa mobiel Internet en MMS. 😕 Ik had dit notabene uitgezet bij Mijn Simyo. En ook in dit SMS bericht de melding "gelieve dit op te slaan en te activeren".



(2) Kort daarna kreeg ik zelfs 2x een SMS met "Inst/Bericht" (MMS APN MMS) waarin ik kon kiezen voor installeren of wissen. Ik heb ze vanzelfsprekend gewist. (en het advies van de vorige SMS dus genegeerd)



Vraag/Discussiepunt:  zijn deze berichten van Simyo afkomstig? Zo ja, mogen zij Internet automatisch instellen, terwijl ik geen Internet abonnement heb, en ook de instelling voor Internet op je mobiel/MMS heb uitstaan in Mijn Simyo?



Waarom deze vraag? ik zie op andere discussies namelijk staan dat je wel degelijk een rekening voor Internet kunt krijgen, ook al heb je geen Internet abonnement! En dat wil ik natuurlijk voorkomen.



Overbodig om te zeggen: als Simyo dit opzettelijk doet, dan is dat natuurlijk zeer (nee, niet goed bedoeld) malafide te noemen!



Graag hoor ik welke mening jullie hebben!

6 reacties

LS
Ik heb met mijn dochter hetzelfde. 19 dec kreeg ze haar nieuwe telefoon. Daar zijn de infoberichten wel verwerkt. Pas veel later kwam ik er achter dat toen ook internet is "aangezet". Dat grapje heef me al € 120 gekost. Internet dus zelf uitgezet via de site. Vanmorgen krijg ik bericht van haar dat ze weer internet heeft op haar mobiel. Meteen gecontroleerd. Bij de instellngen staat internet nog steeds op "uit". Toch heeft ze internet. Wat kan ik nu nog doen om dat uit te zetten??
LS
Ik heb met mijn dochter hetzelfde. 19 dec kreeg ze haar nieuwe telefoon. Daar zijn de infoberichten wel verwerkt. Pas veel later kwam ik er achter dat toen ook internet is "aangezet". Dat grapje heef me al € 120 gekost. Internet dus zelf uitgezet via de site. Vanmorgen krijg ik bericht van haar dat ze weer internet heeft op haar mobiel. Meteen gecontroleerd. Bij de instellngen staat internet nog steeds op "uit". Toch heeft ze internet. Wat kan ik nu nog doen om dat uit te zetten??


Bedankt voor de  reactie! Het is om te beginnen natuurlijk vreselijk ongewenst dat Simyo op deze manier geld verdiend.

Ik heb zelf ook nog op de telefoon (Android 4.0.3) bij [instellingen][Draadloos en Netwerk] op [Meer] klikken. En dan bij [Mobiele netwerken] de [Data toegang aan] uitgezet, evenals [Data-roaming] uitstaan (is Internet in het buitenland buiten het bereik van de eigen provider). Dat zou voldoende moeten zijn ... ik ben benieuwd naar mijn eerstvolgende rekening.

Als er nou voldoende reactiew kwamen ... zou Simyo er dan eindelijk eens iets mee doen?
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb onderstaande 13 dagen geleden bij Simyo neergelegd, en na een e-mail "wij kunnen uw bericht niet binnen 3 werkdagen beantwoorden" heb ik niets meer gehoord. Vandaar mijn discussiepunt hieronder.

Telefoon: smartphone, android 4.03.
Simyo: prepaid, laag verbruik, geen Internet abonnement & op "Mijn Simyo" Internet op je mobiel / MMS instelling uitgezet.

Een week na het wijzigen van de instellingen heb ik mijn nieuwe (simlockvrije) telefoon in gebruik genomen en mijn simkaar omgezet.


(1) Ik kreeg toen van nummer 1300 een SMS met daarin de melding dat ik een aantal instellingen ga ontvangen, en ontvangen voor mobiele datadiensten oa mobiel Internet en MMS. 😕 Ik had dit notabene uitgezet bij Mijn Simyo. En ook in dit SMS bericht de melding "gelieve dit op te slaan en te activeren".

(2) Kort daarna kreeg ik zelfs 2x een SMS met "Inst/Bericht" (MMS APN MMS) waarin ik kon kiezen voor installeren of wissen. Ik heb ze vanzelfsprekend gewist. (en het advies van de vorige SMS dus genegeerd)

Vraag/Discussiepunt: zijn deze berichten van Simyo afkomstig? Zo ja, mogen zij Internet automatisch instellen, terwijl ik geen Internet abonnement heb, en ook de instelling voor Internet op je mobiel/MMS heb uitstaan in Mijn Simyo?

Waarom deze vraag? ik zie op andere discussies namelijk staan dat je wel degelijk een rekening voor Internet kunt krijgen, ook al heb je geen Internet abonnement! En dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Overbodig om te zeggen: als Simyo dit opzettelijk doet, dan is dat natuurlijk zeer (nee, niet goed bedoeld) malafide te noemen!

Graag hoor ik welke mening jullie hebben!


Bedankt voor de reactie! Het is om te beginnen natuurlijk vreselijk ongewenst dat Simyo op deze manier geld verdiend.

Ik heb zelf ook nog op de telefoon (Android 4.0.3) bij [instellingen][Draadloos en Netwerk] op [Meer] klikken. En dan bij [Mobiele netwerken] de [Data toegang aan] uitgezet, evenals [Data-roaming] uitstaan (is Internet in het buitenland buiten het bereik van de eigen provider). Dat zou voldoende moeten zijn ... ik ben benieuwd naar mijn eerstvolgende rekening.

Als er nou voldoende reactiew kwamen ... zou Simyo er dan eindelijk eens iets mee doen?


Welkom op het forum pvgwiskunde,

Ik zal je direct gerust stellen. Er zijn geen kosten in rekening gebracht voor internet. De optie 'internet op je mobiel/mms' staat uit. Hierdoor is het technisch niet mogelijk om te gebruik te maken van internet op je mobiel. Een sms met instellingen of handmatig instellingen opslaan op je toestel zal er niet voor zorgen dat er alsnog gebruik gemaakt kan worden van internet, omdat het netwerktechnisch uitgeschakeld is. Een sms bericht met instellingen kan inderdaad automatisch verzonden zijn. Hiermee schakelen wij niet ook automatisch internet in.

LS
Ik heb met mijn dochter hetzelfde. 19 dec kreeg ze haar nieuwe telefoon. Daar zijn de infoberichten wel verwerkt. Pas veel later kwam ik er achter dat toen ook internet is "aangezet". Dat grapje heef me al € 120 gekost. Internet dus zelf uitgezet via de site. Vanmorgen krijg ik bericht van haar dat ze weer internet heeft op haar mobiel. Meteen gecontroleerd. Bij de instellngen staat internet nog steeds op "uit". Toch heeft ze internet. Wat kan ik nu nog doen om dat uit te zetten??


Welkom op het forum Opstaan,

Met het versturen van de sms schakelen wij niet automatisch internet in. Ik zie dat de optie 'internet op je mobiel/mms' op 5/11/12 via de persoonlijke pagina is aan gezet. Op 10/1/13 is de optie weer uit gezet via de persoonlijk pagina. Het komt helaas wel eens voor dat de wijziging niet helemaal goed door komt. Ik zie dat je hierover inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. Het verbruik tussen 10/1/13 -15/1/13 is onterecht en is reeds door mijn collega gecrediteerd.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Dank je voor de reactie.

Ik ben blij dat de SMS toestand geen invloed heeft op de instellingen binnen Mijn Simyo.

Met vriendelijke groet,

Hallo,

Bij mij is precies hetzelfde gebeurt. Al jaren heb ik bij Simyo alleen een belbundel en head ik bij mijn simyo de internet optie uitgeschakeld. Ik heb nu een nieuwe telefoon en had de simkaart verwisseld. 

Ik Ben mijn telefoon aan het inrichten met diverse downloads en opens krijg ik een sms met de waarschuwing dat ik 2G heb verbruikt. 0.15 X 2000= 300 euro terwijl een databundel van 10G 2 euro kost.

Dit is racketeering en oplichting. Mijn instellingen zonder mijn medeweten en goedkeuren veranderen en Dan vervolgens woekerwinsten rekenen voor dat die in geen verhouding staan met de werkelijke waarde.

Ik heb simyo 2 emails gestuurd en kreeg geen reaktie wel werd mijn simkaart geblokkeerd als chantage middel zodat ik toch maar snel ga betalen.

Ik was altijd een tevreden klant maar deze praktijken zijn ronduit misdadig te noemen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RoyalAlberthall,

Bedankt voor je bericht. 

Ik heb zojuist jouw eigen topic hierover beantwoord. Het is niet helemaal de bedoeling om, naast je topic wat je bent gestart, nog onder andere topics te reageren met hetzelfde probleem. Dit is om het overzichtelijk te houden op ons forum. Je kunt onze huisregels eventueel hier teruglezen.

Groetjes,
Roeqajja 

Reageer