.

Beantwoord

lage snelheid internet, wat kan wel en niet zonder extra kosten?

  • 3 August 2023
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Mijn dochter heeft een lage snelheid bundel voor 30 dagen maar het is onduidelijk wat ze wel en niet kan zonder dat er geld van haar tegoed afgaat. WhatsApp kan maar ook bellen en foto's verzenden en ontvangen? Voor nieuws lezen moet ze naar een site kan dat? Het is te vaag en nu durft ze niets meer. Ik vind het ook onduidelijk en misleidend. 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 3 August 2023, 09:25

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In principe is die onbeperkte bundel simpelweg onbeperkt in het aantal MBs, maar de snelheid is slechts 128 Kbps.

Het is niet zo dat Simyo verschillende prijzen voor verschillende soorten activiteiten rekent. Dus van whatsapp naar een nieuwssite gaan kost niets extra. Echter zo'n website kan (en zal) er lang over doen om te laden. Alles wat je met die snelheid kan doen, zal kunnen. Alles wat je niet kan doen (bijvoorbeeld video streamen) zal te langzaam laden om mee te kunnen werken. Als je voor elke paar seconde video een minuut moet wachten, dan ga je al snel toch iets anders doen.

Je hoeft dus niet bang te zijn dat bijvoorbeeld video kijken (wat niet met die bundel kan) extra tegoed kost. Je merkt vanzelf dat het simpelweg te traag werkt. De genoemde zaken op de website zijn alleen om een idee te geven wat wel en niet werkt met de lage snelheid.

Dat dacht ik ook, helaas zijn  er in tussentijd wel internetkosten van haar bel tegoed afgegaan. Kan het een instelling op haar telefoon zijn?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Conny-J,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Het antwoord van @Groentjuh klopt helemaal (bedankt!). Ik heb je aansluiting erbij gepakt om te kijken wanneer de kosten zijn afgeschreven van je beltegoed, en dit is net voordat de internetbundel is geactiveerd gebeurd. Er is een datasessie gestart en deze liep nog even door terwijl je internetbundel al was geactiveerd. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat we hieraan kunnen doen :).

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je aansluiting erbij gepakt om te kijken wanneer de kosten zijn afgeschreven van je beltegoed, en dit is net voordat de internetbundel is geactiveerd gebeurd. Er is een datasessie gestart en deze liep nog even door terwijl je internetbundel al was geactiveerd.

Ik zou in dat geval aanraden om indien mogelijk 8 uur te wachten na het activeren van een databundel. Dan gaat dat altijd goed. 😉

Reageer