.

Beantwoord

Krijg mobiel internet niet aan de gang :) - Newman K2S

  • 13 March 2014
  • 6 reacties
  • 807 Bekeken

Badge
Hallo, ik heb een mooie nieuwe Chinese telefoon, een Newman K2S met Android 4.2.2 er op. (Engelstalig)

Alles werkt perfect, Wifi gaat ook lekker snel, maar Mobiel Internet krijg ik niet aan de gang. (heb wel een databundel)

De handleiding op het forum is duidelijk, bij "Acces Point Names" heb ik alles conform deze handleiding ingevuld.
Het is een Dual sim telefoon, en bij Data connection heb ik ook de juiste (NL KPN) verbinding gekozen.
Maar toch werkt het niet..


Nu valt het mij op dat bij de "Preferred networks" een hele waslijst aan providers staat, T-mobile, Swisscom, Orange, Vodafone, etc. maar geen KPN, of Simyo. Moet ik hier zelf misschien nog een niewe PLMN aanleggen ? En zo ja, wat vul ik daar dan in bij Network ID, Priority en Network Mode ?

Mvg, Paul
icon

Beste antwoord door brvandoorn 13 March 2014, 21:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +1
Hallo Paul,

Ik zie dat de telefoon dual-sim heeft.
Alleen het linkerslot ondersteunt daadwerkelijk 3g netwerken. Het rechterslot slechts het 2g netwerk.
Ik kon geen handleiding vinden, maar uit het plaatje hieronder valt af te leiden dat er bij het linker SIM-slot ook WCDMA genoemd wordt.
Dit is het juiste slot. Dus zou je eerst even willen kijken of je Simyo kaartje wel in het linkerslot zit?


http://www.etotalk.com/products_img/2013/Newman_K2S/Newman_K2s_03.jpg
Badge
Hallo, bedankt voor de snelle reactie... Mijn simyo simkaart zit in het juiste slot, het linkerslot (het WCDMA/GSM slot)
Daar ligt het niet aan.. Tegen beter weten in toch nog even omgewisseld, maar ook dan geen mobiel internet...  :(
Hij geeft wel een slimme melding dat eea omgewisseld is, nooit gezien.. 
Wel weer teruggezet, de simyo kaart zit weer in het linker slot . maar nog steeds geen mobiel internet

Mvg, Paul
Badge +1
Oké dan is dat in ieder geval duidelijk.
  1. Check op Mijn Simyo of "internet op je mobiel" aanstaat
  2. Settings --> "Wireless & Networks" --> More... --> "Mobile Networks" Vinkje aanzetten bij "Data Enabled"
  3. In hetzelfde menu bij "Access Point Names" eens een andere APN proberen. Ik heb in een ander topic voor de Nexus 5 een aantal screenshots gezet voor de 4g APN. (2e post) Probeer eens een nieuwe APN aan te maken aan de hand van die screenshots. (De 4g APN werkt ook gewoon voor 3G trouwens, let daar maar niet op. Het zijn gewoon de laatste/nieuwste instellingen")
  4. Telefoon rebooten
Badge
YES, werkt, opgelost...   ik had niet gezien dat je op mijn simyo internet aan moest zetten....
Dus ik was weer veel te moeilijk aan het doen...   Bedankt voor de input !!

Groeten, Paul
(die nu een rotte vis gaat zoeken om zichzelf mee om de oren te slaan)
Badge +1
Geeft niks man, juist de kleinste dingen zie je het snelst over het hoofd he ;)

Veel plezier met je telefoontje en Simyo!

Fijne avond nog.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Paulio,

Welkom op het forum :)

Ik zie al dat brvandoorn mijn werk voor je heeft gedaan. Top!

@brvandoorn, dankjewel voor je reacties en het oplossen van het probleem! Ik ga zal eens kijken of ze mij nog elders op het forum kunnen gebruiken 😉

Reageer