.

Vraag

Kosten door gebruik maken van tijdelijke nummer, wat nu?

  • 29 July 2023
  • 7 reacties
  • 84 Bekeken

Heel raar dat als je een nieuw abonnement met 12 GB afsluit  voor €10 bij simyo je als nummerbehoud nog niet is goedgekeurd voor nog geen 1 GB €138,- mag afrekenen plus de kosten voor het abonnement van €10. Ik vind het prima als het eerder ingaat dan nummerbehoud is goedgekeurd maar pas dan ook de bundel toe zeker als je die ook berekend. Daarbij is het natuurlijk belachelijk dat je geen waarschuwing krijgt als je begint met verbruiken als dat allemaal buiten bundel is. Het zou direct tot blokkade en sms moeten leiden en vertraging zoals bij KPN. Ik ben nu met drie abonnementen overgestapt maar denk erover met alles weer terug te gaan. Dit is echt schandalig en zoals ik lees ben ik niet de enige die op deze manier opgelicht is.


7 reacties

Lekker simpele reactie. Kind heeft idd niet goed gelezen, maar absurd dat je dan met wifi aan notabene automatisch op mobiel netwerk gaat en notabene betaald voor je bundel maar die dus niet toegepast krijgt en geen enkele waarschuwing ontvangt voor er een astronomisch bedrag wordt berekend voor wat…...

1 niks simpele reaktie

2 bij iedere provider betaal je het buiten bundel tarief zolang je nummer niet over gezet is

@mjkern Als nummerbehoud nog niet is goedgekeurd dan is je nummer nog niet geporteerd naar de nieuwe provider dus heb je ook geen voordelig tarief.

Lekker simpele reactie. Kind heeft idd niet goed gelezen, maar absurd dat je dan met wifi aan notabene automatisch op mobiel netwerk gaat en notabene betaald voor je bundel maar die dus niet toegepast krijgt en geen enkele waarschuwing ontvangt voor er een astronomisch bedrag wordt berekend voor wat…...

Probleem is dat Simyo wel de dienst kan leveren maar dat jij afhankelijk bent van hoe de telefoon staat ingesteld.

In mijn beleving behoort een minderjarig kind ook geen abo te hebben, maar een prepaid die dat saldo zelf van het zakgeld aan moet vullen. Leren ze meteen zuinig met de data om te gaan. Data op en zakgeld op geen data, goeie les voor een volgende keer.

 

Tot 18 jaar zijn ouders verantwoordelijk. Onder de 18 kun je ook geen abonnement afsluiten. Is ook wettelijk geregeld dus geen Simyo beleid. 

 

Consuwijzer

Lekker simpele reactie. Kind heeft idd niet goed gelezen, maar absurd dat je dan met wifi aan notabene automatisch op mobiel netwerk gaat en notabene betaald voor je bundel maar die dus niet toegepast krijgt en geen enkele waarschuwing ontvangt voor er een astronomisch bedrag wordt berekend voor wat…...

Als je op wifi zit en automatisch naar 4g gaat dan is dat een instelling in de telefoon. Heet wifi assistentie. 

Uitzetten is dus sterk aanbevolen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @mjkern,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat er kosten zijn ontstaan buiten de bundel.

Het is inderdaad zo dat je bundels niet actief zijn indien je nummer nog niet is overgezet naar ons. Je abonnement gaat pas van start zodra je nummerbehoud is afgerond. Tot die tijd betaal je een buitenbundeltarief. Deze informatie hebben wij naar je verstuurd per e-mail.

Wij kunnen het ons voorstellen dat dit misschien geen lekkere start is. Ik wil daarom graag met je meekijken naar een oplossing. Zou je mij een privébericht kunnen versturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer? Ik kan de aansluiting dan opzoeken in ons systeem.

Bedankt voor de hulp toppers! 😊 @abj @Friesian @JanD @Ray 

Groetjes,
Roeqajja

 

Reageer