.

Beantwoord

Klopt mijn MB meter wel?

  • 18 January 2015
  • 10 reacties
  • 426 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
Volgens simyo heb ik 141mb verbruikt vanaf 1 januari. Nu heb ik ook een mb teller op mijn telefoon en die geeft aan dat ik nog maar 58 mb verbruikt heb vanaf januari. Deze mb meter gaat al jaren gelijk op met die van simyo. Heel vreemd wie moet ik nu geloven
icon

Beste antwoord door Scotsman 18 January 2015, 10:33

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi siska,

Ik denk dat de meter (om maar zo te zeggen) van Simyo een echt verbruik weergeeft. Ik moet zeggen dat de mb meters die in de appstore en playstore te vinden zijn soms heel erg goed zijn (ik heb er zelf ook een) maar nooit 100%. 

Daarbij kan je ook nooit rechten ontlenen aan een app die van een derde partij is. Dus helaas zal je een beetje op Simyo moeten vertrouwen. Er zijn app en andere oorzaken die bij kunnen dragen aan 3G verbruik welke niet door een app wordt geregistreerd. Of niet via WiFi kunnen of willen gaan.
Badge
Bedankt voor de snelle reactie.  Maar vind het heel vreemd want heb dit nog nooit gehad. K zal het eens in de gaten houden. Mijn telefoon staat op WCDMA/GSM. Dit omdat ik aldoor weinig tot geen bereik heb. Via simyo is dit momenteel de beste opoplossing.  Nu had ik een voicemail. Maar heb het niet ingesteld. En ineens probleven weer met geen bereik. En zag dat mijn telefoon op GSM stond. Raar want ik verander de instellingen niet. Hoe kan dit dan. 
Badge
Bedankt voor de snelle reactie.  Maar vind het heel vreemd want heb dit nog nooit gehad. K zal het eens in de gaten houden. Mijn telefoon staat op WCDMA/GSM. Dit omdat ik aldoor weinig tot geen bereik heb. Via simyo is dit momenteel de beste opoplossing.  Nu had ik een voicemail. Maar heb het niet ingesteld. En ineens probleven weer met geen bereik. En zag dat mijn telefoon op GSM stond. Raar want ik verander de instellingen niet. Hoe kan dit dan. 

En nog steeds is het bereik sinds gis ter ere en dan weer niet. Hangt er ergens een storing in de lucht??? Ben er nu wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. :mad:
Reputatie 7
Badge +9
Siska, je hebt vast verkeerd gekeken. Heb je een 200MB bundel? Dan heb je niet 141MB verbruikt maar je hebt 141MB over! Wat je MB monitor zegt klopt dan (58MB verbruikt).
Badge
Ojeee 1000 maal sorry. Inderdaad heb niet goed gekeken. Ben net wakker. Laten we het daar maar op houden. Nogmaals bedankt voor de reaktie en sorry. Hihi
Hoi siska.

Misschien dat dit een voor jou een toe te passen app is.
Met 3G Watchdog heb je niet alleen inzicht in dataverbruik via Simyo maar ook via Wi-Fi.
Tevens werkt die goed om een limiet in te stellen.

Groet,
Friesian
Reputatie 3
Badge +7
Hoi siska,

Wat leuk dat je je vraag hier stelt, je ziet dat je direct vanuit alle kanten geholpen wordt:D(heren dank hiervoor!)
Fijn dat je nog even terugkoppelt dat er, zoals Scotsman al aangaf, eigenlijk geen probleem was. Overkomt de beste.

Je simkaart staat overigens gewoon goed aangemeld op het netwerk. Kun je je toestel even terug zetten op GSM/WCDMA? En vervolgens even uit en aanzetten, zo meldt je toestel zich opnieuw aan op het netwerk.;) En voicemail kun je uitzetten door met 12339 te bellen.

Kun je laten weten of het gelukt is?
Badge
Ik heb mijn toestel staan op WCDMA/GSM (automatisch verbinden) maar nog steeds tot geen bereik. Heb nu 1 streepje maar kan ook zo van het ene op het ander moment 0 zijn of heb ineens alles. En dit gaat nu ook al weer een paar dagen. Snap jij het nog??? Ik niet meer. Pfff helppp
Ik heb mijn toestel staan op WCDMA/GSM (automatisch verbinden) maar nog steeds tot geen bereik. Heb nu 1 streepje maar kan ook zo van het ene op het ander moment 0 zijn of heb ineens alles. En dit gaat nu ook al weer een paar dagen. Snap jij het nog??? Ik niet meer. Pfff helppp

Ik begrijp je volkomen. Hetzelfde  probleem thuis.
Zet ik hem op alleen gsm is het beter.
Doe ik de sim in een telefoon waarmee je alleen kunt bel-sms nog beter..

It's the truth, nothing else than the truth!

Probeer eens telefoon alleen op gsm.
Sim en battery er uit.
Na 15 minuten terug en weer aanzetten.
En ook een keer in een basic toestel indien mogelijk.
Kruistest sim toestel en ander.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi siska,

Wat vreemd dat je telefoon zo wisselend bereik heeft gehad. Een kruistest lijkt me in dit geval het beste, want het komt niet vaak voor dat een netwerk zo schommelt qua bereik. Mocht je ook in een andere telefoon zo'n wisselend bereik hebben, laat het me weten, zodat ik contact op kan nemen met KPN 🙂.

We horen het van je!

Reageer