.

Beantwoord

Kan ik met een Prepaid internetten in het buitenland?

  • 27 September 2016
  • 8 reacties
  • 277 Bekeken

Badge
Geen vinkveld voor internet in het buitenland
icon

Beste antwoord door Flying Scotsman 27 September 2016, 22:14

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Heb je soms prepaid? Dan is mobiel internet in het buitenland niet mogelijk.
Badge
Ook niet via mobiel ? Ik weet wat ik doe
Badge
Alleen als je een sim-only abonnement hebt is er de optie "internet op je mobiel - buitenland" op Mijn Simyo. Bij prepaid is die optie er niet dus mobiel internet in het buitenland is op netwerkniveau permanent geblokkeerd. Daar is niets aan te veranderen, ook niet op je mobiel. Het enige wat wel kan is internet via WiFi.
Badge
Okee,begrepen.
Wel vreemd als je wel een internet bundel kunt kiezen, maar deze niet in het buitenland kunt gebruiken.
Wat is de technische blokkeren die dit veroorzaakt?
Badge
De blokkade van mobiel internet in het buitenland bij prepaid aansluitingen is een bewuste keuze van Simyo. De kosten van mobiel internet in het buitenland kunnen razend snel oplopen in een korte tijd, vooral in niet-EU landen maar ook binnen de EU voordat de roaming kosten op gezag van de EU verlaagd werden. Omdat de buitenlandse verbruiksgegevens met vertraging bij Simyo binnenkomen (en dus pas veel later op Mijn Simyo zichtbaar zijn) is er een reeel gevaar dat een klant snel zijn prepaid tegoed heeft verbruikt terwijl hij dit niet in de gaten heeft waardoor een groot negatief saldo zou kunnen ontstaan. Simyo moet dan maar hopen dat de klant dit saldo weer aanvult, maar garanties hiervoor zijn er niet. Om zichzelf en de klant hiertegen te beschermen heeft Simyo besloten om bij prepaid alleen mobiel internet binnen Nederland toe te staan. Er is geen technische reden waarom mobiel internet buiten Nederland niet zou kunnen.
Badge
Een redelijke verklaring, dus nu de roaming kosten in Europa verlaagt zijn kunnen misschien toch nog een keer internetten in het buitenland met prepaid.
Bedankt voor de snelle reactie. Einde
Badge
Misschien dat er binnen Simyo al gedacht wordt over het opheffen van de blokkade voor landen binnen de EU in het licht van de verlaging (en uiteindelijke afschaffing) van de roamingkosten binnen de EU. Maar voor niet-EU landen zal de blokkade voorlopig wel blijven bestaan. Maar even afwachten wat de reactie van een Simyo moderator hierop zal zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hefaistos,

Wat vervelend dat het niet helemaal duidelijk was of je kon internetten in het buitenland! Zoals (Flying) Scotsmanal al perfect heeft uitgelegd, is het niet mogelijk om met een Prepaid aansluiting te internetten in het buitenland. Dit heeft te maken met de eventuele hoge kosten die heel snel gemaakt kunnen worden. Binnenkort zullen de regelingen omtrent de roamingkosten helemaal veranderen, dus het is nog onduidelijk welke kant de Prepaid internetters op zullen gaan! Tegen die tijd zal dat helder zijn :)

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

@ Flying Scotsman: Heel erg bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer