.

Beantwoord

Kan ik iets doen tegen onverwachte hoge internetkosten?

  • 14 July 2015
  • 8 reacties
  • 1091 Bekeken

Beste Simyo,

Vanochtend ben ik ontzettend geschrokken toen ik erachter kwam dat ik een sms’je van Simyo had gehad dat 100% van mijn databundel op is. Ik ben op internet gaan kijken en het bleek ineens om 70 euro te gaan. Ik houd altijd goed mijn dataverbruik in de gaten en ben daarom nog nooit eerder over mijn bundel gegaan en ik snap ook niet waardoor dit hoge verbruik ineens gekomen kan zijn. Ik zit er nu aan te denken om mijn abonnement op te zeggen en weer een prepaidkaart te nemen, zodat dit me niet meer kan overkomen. Of is er misschien nog iets aan deze hoge kosten te veranderen?

Met vriendelijke groet,
Marjolein
icon

Beste antwoord door Ernst 15 July 2015, 11:34

Bekijk originele reactie

8 reacties

Je data verbinding in de nacht uitzetten als je slaapt kan al een hoop leed voorkomen. Niet blindelings vertrouwen op een eventuele Wifi verbinding. Wifi is instabiel en bij verbindingsverlies kan je data er dus aangaan als dit ook nog eens aanstaat. Apps en je telefoonsoftware alleen laten bijwerken bij een wifi verbinding. Synchronisatie instellingen aanpassen. Kortom er zijn vele mogelijkheden om je data verbruik te beperken.

Hoe en wat daar lees je in het daarvoor gemaakt topic + blogs meer over. klik daarvoor hier.

Oja.. Wifi aan? Dataverbinding uit :)

Succes 🙂
Bedankt voor je reactie! Ik las net nog wat over de mogelijkheid om MB's bijkopen. Kan ik op die manier mijn bundel aanvullen zodat ik voor deze maand geen verbruik meer buiten de bundel heb?
Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn . Stel je buitenbundel kosten zijn fors hoger dan je verwacht/wilt.
Dan komt er dit ook nog bij....
https://www.simyo.nl/sim-only/data-bijkopen?_ga=1.23338106.1393047287.1436670956
Ik wil nog even toevoegen dat ik geen sms'je heb gehad toen ik 50% van mijn databundel verbruikt had. Ook daarom kwam het nogal onverwacht dat ik ineens over mijn databundel heen zat. Andere keren heb ik dit sms'je wel telkens gehad en hield ik daarom het verbruik extra in de gaten.
Reputatie 3
Badge +9
Beste marjolein96, een prepaid aansluiting zal het probleem van kosten buiten de bundel niet verhelpen. Ook hiermee kan je buiten de bundel internetten en hoge kosten verwachten.

Ik meen zelfs dat er bij prepaid helemaal geen sms wordt verstuurd. Dus dan is een abonnement met een app die je verbruik in de gaten houd de beste oplossing.

p.s. ik ben geen Simyo medewerker, dus wellicht kan iemand dit bevestigen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi marjolein96, welkom op ons forum :)

Wat vervelend dat je geschrokken bent van deze hoge kosten. Ik lees in je gegevens dat er al voor je wordt nagevraagd of we iets voor je kunnen betekenen qua kosten.
Voor wat betreft een mogelijke oorzaak geeft Raytje je al wat bruikbare tips en een heel nuttige link.

Je geeft aan dat je geen smsje hebt gekregen over de helft van je bundel verbruik, maar volgens onze gegevens is die op zeven juli verstuurd, om 12.26 uur.
Misschien heb je die over het hoofd gezien?
Er is ook een smsje verstuurd dat je 80% verbruikt hebt, dat was op 13 juli om 22.02 uur. zeven minuten later kwam het 'volledig verbruikt' smsje.

Let op, binnenkort vervalt het 50% smsje en krijg je enkel de 80% en de 100% smsjes.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?


Raytje, Friesian-510 en Martijn®; dank voor het meedenken!
Het 50%-sms'je heb ik helemaal niet gekregen, maar vanochtend is mij aan de telefoon uitgelegd dat deze vervangen is door het 80%-sms'je. Ik heb inmiddels een mailtje gekregen en er is een passende oplossing gevonden.

Bedankt voor de goede service!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi marjolein96,

Om de klanten niet te bestoken met sms'jes is besloten om de 50% sms'jes te vervangen door de 80% notificatie. Het klopt dus dat je geen bericht hebt ontvangen toen je op de helft van je bundel zat.

Fijn om te horen dat de kwestie telefonisch opgelost is :)

Mocht je nog met vragen zitten dan zien we je graag weer op het forum.

Reageer