.

Beantwoord

Kan ik 4G op mijn iPhone 5 krijgen?

  • 14 December 2015
  • 2 reacties
  • 275 Bekeken

Badge
Beste,

Klopt het dat ik via Simyo geen 4G abonnement kan afsluiten op een iPhone 5? Indien dit inderdaad niet mogelijk is, is dit wel in de toekomst mogelijk?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Carolien
icon

Beste antwoord door MichD 14 December 2015, 18:06

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Carolien (Carodeg),

Hartelijk welkom op het forum van Simyo!

Met de iPhone 5 kun je wel gebruik maken van 4G, maar dan alleen via de 1800 Mhz!
Helaas, wordt het merendeel van het KPN 4G netwerk gebruikt door de 800 Mhz, een frequentie die de iPhone 5 niet ondersteund, en waar jij dus geen gebruik van kunt maken.
Er zijn wel plekken in Nederland, waar 4G via de 1800 Mhz wordt aangeboden, maar die zijn nog beperkt en moet je dus ook maar net woonachtig zijn.
KPN is bezig om 4G via de 1800 Mhz. langzaam verder uit te rollen (voornamelijk in de Randstad en rondom en in grote plaatsen).
Via de volgende link, zie je een kaartje waar KPN momenteel al 4G via de 1800 Mhz aanbiedt.
Dat zijn de donkergroen plekken op de landkaart van Nederland (de 4G+ gebieden).
https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/topnetwerk/4gplus.htm

Het is nu aan jouw, of je dat de moeite vindt om "Flex 4G bundel" aan te schaffen.
De iPhone 5S, iPhone 6/6+ en de iPhone 6S/6S+ ondersteunen wel de frequentie van 800 Mhz op het 4G netwerk, maar de iPhone 5 helaas dus niet.

Dus maak een goede keuze voor jezelf, want de mogelijkheden van 4G op de 1800 Mhz zijn bij KPN nog beperkt.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Carodeg,

Wat leuk dat je het Simyo Forum gevonden hebt!

MichD heeft jouw vraag al goed beantwoord. Bedankt daarvoor 😃. Helaas zal het (op korte termijn) niet mogelijk zijn om gebruik te maken van 4G op jouw iPhone 5. De types na de iPhone 5 zijn wél 4G ready. Via deze pagina kun je precies zien welke telefoons 4G ready zijn.

Heb je hier wat aan? ;)

Groetjes,
Estelle

Reageer