.

Beantwoord

Is 4G internet beschikbaar in de Achterhoek?

  • 20 April 2015
  • 6 reacties
  • 186 Bekeken

Vorig jaar mei was ik met vakantie in de achterhoek (Megchelen) en met 3G werkte Whatsapp nog net via het kpn netwerk. Zal daar 4G beter werken? Volgende maand ben ik er weer. Verrassend genoeg is daar prima dekking van Duitse netwerken...
icon

Beste antwoord door Ali 21 April 2015, 16:19

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi HansA,

Zover als ik kan zien via http://www.coveragechecker.nl/ zit Megchelen op 4G goed in de verbinding.
Het rare is wel dat als ik de 3G optie pak de kaart zegt dat dat niet mogelijk is :?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi HansA,

Het 3G netwerk in Megchelen is (7078 BL) is indoor toereikend. Het kan zijn dat het netwerk door (vakantie)drukte minder bereikbaar is. Navraag bij de netwerkservices geeft aan dat de zendmast gunstig gelegen is. Er is 4G dekking, indien je toestel dit ondersteund kan je overwegen om je abonnement uit te breiden met de Flex 4G bundel. De bundel kan je maandelijks opzeggen. Je kan deze dus na je vakantie weer stopzetten.

Verder kan je je toestel handmatig vastzetten op het netwerk van KPN om te voorkomen dat je onbedoeld overschakelt naar een Duits netwerk.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Vorig jaar had ik ook roaming uitgezet. Een 4G bundel wilde ik ook al langer proberen. Dus de vraag is beantwoord.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi HansA,

Dat is is goed.

Houd je ons op de hoogte over je 4G ervaring daar? 🙂
Doe ik, maar ik ben er pas over 2 weken.
Reputatie 3
Badge +7
Super, en alvast een hele fijne vakantie!

Reageer