.

Beantwoord

Iphone 4 geen Internet via 3G en GPRS, wat kan ik doen?

  • 8 February 2015
  • 7 reacties
  • 455 Bekeken

Hallo Allen.
Ik heb een Simyo prepaid abbo en heb een I-phone4 gekocht.
De Sim was te groot en al een aantal jaren oud.
Ik heb deze met een Sjabloon naar micro-sim geknipt. 
Bellen en zo gaat prima dus ook 100 mb internet bij gekocht.
Mobiel internet bij mijn Simyo aangezet.en de telefoon op alle aangegeven aanwijzingen ingesteld.
Wat ik ook doe, alleen via wi-fi krijg ik het apparaat op gang.
3G en GPRS werken niet.
Wat is er loos?
HELP!

LCH
icon

Beste antwoord door Charlene 9 February 2015, 16:19

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Als je 'alles' al hebt geprobeerd kan ik alleen nog maar het check-lijstje afgaan:
- Mobiel internet via je Mijn Simyo aangezet en gechecked?
- Een iPhone is zeer eenvoudig in te stellen voor mobiel internet. Check eens of je deze stappen hebt doorlopen.

PS Je hebt een iPhone4 gekocht. Omdat deze niet meer nieuw te krijgen zijn, moet je deze tweedehands hebben aangeschaft. Was de verkoper betrouwbaar? Ofwel ben je ervan overtuigd dat de iPhone geen defect heeft? Kun je eens navragen bij de verkoper of deze dezelfde problemen had?
Badge +8
Hoi Linda007,

Goed dat je dit komt vragen. Ik zie dat jij de optie Internet op je Mobiel gisterenavond hebt aangezet. We hadden toen met een vertraging te maken op het netwerk, waardoor je wijziging daar niet meteen doorkwam. Dat kon RicoK niet weten. Zijn tips zijn anders inderdaad wat je het beste kunt controleren als je iPhone zonder internet zit.

Inmiddels is de vertraging ingelopen, dus zou jij ook prima moeten kunnen internetten :)
Excuses voor het ongemak dat je hierdoor hebt gehad.

Heb je al kunnen merken dat het werkt?

Groetjes,
Charlene
Ah, zo.
Bedankt voor de suggesties.
Ik ga vanavond na het werk nog even proberen.

mvgr Linda
Hij doet  t.
Niet vanzelf, maar na een reset logde die in op 3G
Bedankt..........Linda
Reputatie 6
Badge +10
Hoi linda007,

Wat goed om te horen dat je nu weer online bent met je iPhone! Wat bedoelde je precies met dat het niet van zelf ging 😉? Misschien hebben wij er iets aan om de instructies duidelijker te maken!
Hoi linda007,

Wat goed om te horen dat je nu weer online bent met je iPhone! Wat bedoelde je precies met dat het niet van zelf ging 😉? Misschien hebben wij er iets aan om de instructies duidelijker te maken!


Het ging hier om een probleem in het netwerk.
De Iphone kwam naar dat het probleem verholpen was niet direct met automatische verbinding op 3G.
Nadat ik de netwerkinstellingen op Iphone een reset hat gegeven kwam 3G op.
Misschien had een een nieuwe opstart dit ook wel gedaan.

mvgr Linda
Reputatie 5
Badge +11
Hi linda007,

Bedoel je dat je de APN opnieuw ingesteld hebt? Vaak helpt opnieuw opstarten ook, maar het werkt nu tenminste 😮

Reageer