.

Beantwoord

Internetverbruik? Waar kan dit aan liggen?

  • 28 June 2014
  • 7 reacties
  • 320 Bekeken

mijn dochter heeft gisteren de simkaart ontvangen en geplaatst. Nu is er een mail dat zij meer dan 5 MB verbruikt heeft.  Zij heeft niets gebruikt. Ik maak nu mijn simyo aanom te zien wat er verbruikt is. Hier zie ik dat er nog maar 15 euro op de kaart staat ipv 27.50 waar zim gisteren mee begon. A,ls ik naar het verbruik kijk staat daar 0 gebeld, 1 sms, 0 i terney. Hoe kan dit? Van jullie website leer ik dat mobiel intdrnet uitkan, datdoe ik dan nu ook. Wij dachten dat je dat ook nodig had om op wifi te kunnen. Simyo wordt sterk aangeraden als prepaid voor kinderen, maar dit is een slecht begin. We zijn wel blij met de snelle waarschuwing op de mail. Daardoof zien we dit nu.
icon

Beste antwoord door Ernst 30 June 2014, 14:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik raad Simyo prepaid alleen aan voor kinderen als het internet direkt is uitgezet op Mijn Simyo. Dit heeft geen invloed op internet via wifi want dat gaat buiten Simyo om.
Ik heb prepaid maar heb vandaag 100 mb gekocht voor één maand. Alleen hoe kan ik dit gebruiken/aanzetten???

graag z.s.m. reactie
Badge
100mb voor een maand is vrij weinig..

Mocht u willen downloaden raad ik u aan wifi te gebruiken.

Zodra u met u telefoon internet verbinding maakt is het meteen actief.


Mvg

Alex
Reputatie 5
Badge +11
Hoi femkd02, welkom op het Simyo forum!

Het is met een simkaart direct mogelijk om te internetten. Hier wordt ook voor gewaarschuwd bij het doen van je bestelling. En telefoons maken vaak al verbinding met internet zonder dat je je hier bewust van bent. Net als met een PC thuis, bijvoorbeeld.

Je geeft aan geen internet verbruik te zien op Mijn Simyo, maar ik zie 27 en 28 juni 16 internetsessies. Zie je ze nu wel?


@Scotsman; dank je voor het meedenken 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Norbert1997, welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik dat je al gebruik maakt va je maandbundel 🙂 Je zult het al gemerkt hebben, maar deze hoef je niet aan te zetten, bestelling is genoeg.
Heb je de tip van alex32 gelezen? 100 MB is niet zo heel veel, dus probeer toch zoveel mogelijk gebruik te maken van WiFi.
Hoi Ernst,

Bedankt voor je reactie. Heel netjes.
Ik zie bij juni nu 12 MB staan. Hoe kan ik dan zien welke dagen/tijden dit geweest is?
Ik lees bij anderen vandaag dat jullie zo'n eerste keer coulant kunnen zijn. Dat zou ik nog meer gewaardeerd hebben.
Er is geen opzet in het spel geweest, maar zij is wel haar dure centjes kwijt. (al is het voor jullie waarschijnlijk nog geen hoog bedrag)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi femkd02,

De 12 MB die je ziet staan dateren nog uit de maand mei. Wanneer je op Mijn Simyo, tabblad Verbruik en dan op Mijn Verbruik klikt, kun je een periode aangeven waarover je het verbruik wilt inzien.
Als je 1 t/m 3 juni aangeeft zul je 1 SMS zien staan. Als je data in mei aangeeft zie je meerdere categorieën verschijnen, welke allemaal open te klikken zijn.
Gesprekken en internetsessies zijn ook weer aan te klikken.

Wanneer je met je beltegoed heel ver onder de €0 komt zullen we daar in eerste instantie coulant tegenover staan, alleen is dat in het geval van je dochter niet zo geweest.

Reageer