.

Beantwoord

Internetverbruik staat niet meer op de homepage

  • 29 December 2012
  • 9 reacties
  • 222 Bekeken

Beste,

Ik log net in om mijn verbruik in te zien. Het resterende beltegoed voor deze maand staat wel aangeven, maar het internetverbruik niet... Ik zou het heel graag in de gaten houden. Is er een reden voor het verwijderen of is dit weer één van de vele interne foutjes?

Maris
icon

Beste antwoord door Natascha 4 January 2013, 17:12

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik als Simyo klant adviseer je om een app te installeren die de boel bijhoudt!
Gebruik er nu twee op mijn iPhone en werken beiden goed.
Gebruik de zoekfunctie op ditw forum en ge zult vinden!
Opgelost, staat op de homepage maar er is blijkbaar weer wat veranderd aan de weergave...

Enne... bedankt voor de App tip. Niet nodig want ik verbruik in principe niet veel. Wil het alleen hier op de site kunnen zien ivm met al die spookverhalen over het ongemerkt buiten je bundel verbruiken en dan zo'n asociale hoge rekening krijgen.... Wil dat graag voorkomen.

Vind nog steeds dat je melding moet krijgen als je de laatste paar mb van je bundel over hebt, of de mogelijkheid niet meer dan je bundel te kunnen verbruiken. Dit beleid van extra (HEEL VEEL EXTRA!) betalen als je buiten je bundel komt is zoooo asociaal! Maar ja, verder is Simyo wel goedkoop. Ze moeten het vast hebben van alle onwetenden die buiten de bundel bellen en internetten, verdienen ze bakken met geld mee.

Zo, moest ik ff kwijt 🙂
Reputatie 7
Badge +9


Dit beleid van extra (HEEL VEEL EXTRA!) betalen als je buiten je bundel komt is zoooo asociaal! Maar ja, verder is Simyo wel goedkoop. Ze moeten het vast hebben van alle onwetenden die buiten de bundel bellen en internetten, verdienen ze bakken met geld )


Dat is jouw aanname en ergens weet je misschien ook wel dat 'ie niet veel kant raakt. Maar goed.......

Zoals koorelle2 al zei, installeer 1 of 2 goede dataverbruikapps. Vaak kan je die zo instellen dat ze bij bepaalde percentages gebruik al een signaal afgeven. Dus bijvoorbeeld bij 50, 75 en 90 %. 
Alhoewel Simyo de werking van dit soort apps niet garandeert, zijn ze altijd actueler dan de gegevens in jouw Mijn Simyo. 
Hoezo raakt dit kant noch wal? Lees maar even over ellende op dit forum bij dataverbruik buiten je databundel. Rekeningen van honderden euro's.... Verzinnen die mensen dat dan allemaal?

Het is toch niet moeilijk? Databundel verbruikt? Geen mobiel internet meer. Klaar, makkelijk! Maar er wordt zó gigantisch verdient aan andermans ellende dat dit zogenaamd niet mogelijk is... lees het maar na op dit forum. Ellende zat en dat wil ik gewoon voorkomen. Simpel.

Thuis en op het werk internet ik via wifi, die apps houden toch niet apart bij wat je via wifi verbruikt en via de databundel? Heb je dan toch niks aan?
Reputatie 7
Badge +9



Thuis en op het werk internet ik via wifi, die apps houden toch niet apart bij wat je via wifi verbruikt en via de databundel? Heb je dan toch niks aan?


Is ook weer een aanname. Verdiep je erin of niet. Dat is jouw eigen keuze.

Geloof verder maar wat je wilt geloven. 

Fijne dag verder. :D
Badge +1

Thuis en op het werk internet ik via wifi, die apps houden toch niet apart bij wat je via wifi verbruikt en via de databundel? Heb je dan toch niks aan?


Jawel, probeer de KPN MB meter maar eens uit. Ik gebruik die app op de iPhone en die geeft het verbruik van wifi en van mobiele data.
Zoals Leon zegt kun je de app zo instellen dat je een melding krijgt zodra je een bepaald percentage van je internetbundel hebt verbruikt.
Jawel, probeer de KPN MB meter maar eens uit. Ik gebruik die app op de iPhone en die geeft het verbruik van wifi en van mobiele data.
Zoals Leon zegt kun je de app zo instellen dat je een melding krijgt zodra je een bepaald percentage van je internetbundel hebt verbruikt.
[/quote]

Hartstikke bedankt, ga ermee aan de slag!

(moet toch ff zeuren hoor: blijft toch belachelijk dat je een bundel afneemt en extra moet betalen als je hierbuiten komt.... Als je boodschappen doet in de supermarkt kun je toch ook niet meer meenemen als je geld op is... Geen geld = geen geld: bundel op = bundel op. Desnoods een mogelijkheid tegen fatsoenlijk bedrag extra bundel bij te kopen, maar de hoge bedragen buiten de bundel zijn ZOOO asociaal!)

Moest ik ff kwijt hoor 🙂 Zijn zoveel mensen de dupe van het huidige systeem, leef echt met ze mee. Degene die dit systeem verzonnen heeft, heeft echt geen greintje gevoel.

Bedankt voor de hulp voor de Appjes, heb wat te doen vanavond 🙂
Badge +1

Hartstikke bedankt, ga ermee aan de slag!

(moet toch ff zeuren hoor: blijft toch belachelijk dat je een bundel afneemt en extra moet betalen als je hierbuiten komt.... Als je boodschappen doet in de supermarkt kun je toch ook niet meer meenemen als je geld op is... Geen geld = geen geld: bundel op = bundel op. Desnoods een mogelijkheid tegen fatsoenlijk bedrag extra bundel bij te kopen, maar de hoge bedragen buiten de bundel zijn ZOOO asociaal!)

Moest ik ff kwijt hoor 🙂 Zijn zoveel mensen de dupe van het huidige systeem, leef echt met ze mee. Degene die dit systeem verzonnen heeft, heeft echt geen greintje gevoel.

Bedankt voor de hulp voor de Appjes, heb wat te doen vanavond :-)


Ik heb zelf een iPhone. Zo'n smartphone is een computer en hij doet ongemerkt van alles op internet;  e-mails ophalen e.d., dat verbruikt data via wifi of 3G-internet.

Het is zo dat de iPhone in standby de wifi uitschakelt om de batterij te sparen. Dat betekent dat de iPhone in standby toch terugvalt op mobiel internet, ook als je wifi aan hebt staan.
Soms kan een e-mail niet worden verzonden, of een server niet worden bereikt, maar de iPhone blijft het wel steeds proberen. Dat levert mobiel datagebruik op.

Ik heb een 500 MB bundel, maar voor de zekerheid schakel ik zelf 's nachts toch 3G-internet uit. Op de iPhone doe je dat via het menu instellingen->algemeen->mobiel netwerk->mobiele data [uit]. Als je geen databundel bij Simyo hebt, dan schakel je mobiele data het beste permanent uit op je telefoon.

Ik deel jouw angst voor te hoog dataverbruik via 3G en daarom houd ik het scherp in de gaten. Naar mijn ervaring is de KPN MB meter is erg accuraat en handig om je 3G-internet in de gaten te houden. Tot nu toe komen de gemeten MB's in de app min of meer overeen met wat Simyo van mijn internetbundel aftrekt.
Badge +6
Hoi Mamaris,

Ben je met de reacties van de andere gebruikers geholpen met je vraag?

Reageer