.

Beantwoord

internetoplichting

  • 30 December 2012
  • 3 reacties
  • 457 Bekeken

Vanmorgen wil ik even gaan internetbankieren........ tot mijn grote schrik zie ik een rekening va Symio van ruim 150 euro?! WTF...
Ik gebruik internet alleen maar binnenhuis dus via WIFI maar om de zoveel uur worden er ontelbaar hoeveelheden kb geuploud?! komende maand kan ik al bijna 300 euro betalen?! Ik probeer al dagen, weken de klantenservice te spreken.... Geen gehoor of ze kunnen er niks mee?! Mijn telefoon staat zelfs uit en nog tikken de bedragen door!! Pure oplichting!!! Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf???? HELP HELP HELP
icon

Beste antwoord door Alex 10 January 2013, 11:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Heb je al eens gekeken op je persoonlijke pagina, dus op "mijn Simyo"?
Als je zegt dat je vanmorgen dit fenomeen waarnam op je internetbankieren pagina,
waarom zeg je dan dat je al dagen, weken de klantenservice probeert te bereiken?
Reputatie 1
Badge +1
- Wat staat er ingesteld in je profiel bij 'Mijn simyo'. Staat 3G internet daar aan? Zet die dan uit als je geen 3G internet bij Simyo afneemt anders is het inderdaad een dure grap
- Zet in je telefoon de 3G instellingen uit. Dit verschilt per toestel maar met name of je iPhone (iOS) of Android software op je telefoon staat. Google even of pak de handleiding van je telefoon erbij om 3G ook uit te zetten en dus enkel van WIFI gebruik te maken om zulke zaken in de toekomst te voorkomen
Reputatie 5
Badge +10
Vanmorgen wil ik even gaan internetbankieren........ tot mijn grote schrik zie ik een rekening va Symio van ruim 150 euro?! WTF...
Ik gebruik internet alleen maar binnenhuis dus via WIFI maar om de zoveel uur worden er ontelbaar hoeveelheden kb geuploud?! komende maand kan ik al bijna 300 euro betalen?! Ik probeer al dagen, weken de klantenservice te spreken.... Geen gehoor of ze kunnen er niks mee?! Mijn telefoon staat zelfs uit en nog tikken de bedragen door!! Pure oplichting!!! Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf???? HELP HELP HELP


Welkom op het forum oplichtinginternet,

Ik heb je verbruik even bekeken en gezien dat je de in november en december meer dan 500 mb hebt verbruikt. Het internet verbruik boven 500 mb wordt dan voor het buiten de bundel tarief berekend. Naast de tips die pacorob heeft gegeven, raad ik je aan om dit topic te bekijken. Ik zie namelijk dat er vaak grote hoeveelheden mb's worden gebruikt. In dat topic staat uitgelegd hoe je toestel veel mb's verbruikt.

Omdat je zelf aangeeft vaak gebruik te maken van wifi, raad ik je aan om dan altijd de mobiele dataverbinding op je toestel volledig uit te zetten. Hiermee voorkom je dat het toestel automatisch overschakelt naar het netwerk van je mobiele provider.

Groetjes,

Alex

Reageer