.

Beantwoord

internetinstellingen huawei ascend W1

  • 14 July 2014
  • 6 reacties
  • 512 Bekeken

Op dit moment heb ik geen internet op mijn Huawei Ascend W1.

Instellingen online (mijn Simyo) staat internet wel aan.

Het is bij mijn type telefoon niet mogelijk om de instellingen per SMS te krijgen. Echter, de instructie van tweakker.simyo.nl werkt niet. Daarna heb ik ook nog geprobeerd om de instellingen van de Huawei Ascend W2 te gebruiken, maar ook dit werkt niet.

Ter info, ik heb na wijzigingen telkens mijn telefoon uitgezet, en daarna weer opgestart (na enkele minuten). 

Hoe krijg ik internet op mijn mobiel? 
icon

Beste antwoord door Charlene 16 July 2014, 10:32

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Hoi nicktukker,

Welkom op het forum :)
Goed dat je het komt vragen, en dat je duidelijk uitlegt wat je al hebt geprobeerd. Zie je ook nog een bepaalde melding als je gebruik van internet wilt maken?
Ik zie inderdaad ook dat de optie Internet op je Mobiel aanstaat. Ik heb die voor de zekerheid toch even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Ik wil je daarom vragen om je toestel even uit te schakelen, ook de batterij er uit als dat kan bij jouw type toestel, en dan na een minuut of 10 alles weer in elkaar en aan te zetten.
Kun je me dan laten weten of het werkt?

Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik graag van je welke instellingen (APN) je nu in je toestel hebt. En of je de simkaart eens in een ander toestel kunt proberen.
Laat je het me weten?

groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Dank voor je antwoord maar helaas is het probleem niet opgelost. Ik heb twee verschillende internetinstellingen geprobeerd (van Simyo en voor de Ascend W2) met de volgende configuratie:

1:
APN: KPN
verificatie: PAP
IP type: IPv4
type: GPRS

2:
APN: internet
verificatie: CHAP
IP type: IPv4v6
type: GPRS

Helaas werken beiden niet (in beide gevallen telefoon > 10 minuten van batterij ontdaan en opnieuw opgestart).
Badge +8
Hoi nicktukker,

Dan moeten we even verder zoeken. Waar heb je deze specifieke APN's vandaan? ik herken ze niet direct.
Ik heb zelf ook even via tweakker geprobeerd, maar daar krijg ik geen instellingen te zien helaas.
Ik heb dus even verder gezocht en volgens mij moet je deze hebben:

Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
Druk op de menutoets

Laat je weten of het hiermee wel lukt?

Groetjes,
Charlene
Hi Charlene,

Ik heb deze instellingen ingevoerd behalve MCC & MNC, en APN-type (deze kan ik namelijk op mijn telefoon niet invoeren). Naderhand weer de telefoon opnieuw uitgezet, > 15 minuten gewacht en weer opgestart. Maar helaas, nog steeds geen internet. 

groeten,

Nick

p.s. de APN's heb ik gekregen door: 

versie 1: iemand die Huawei W2 had (maar dit bericht is atlijd
versie 2:  tweakker (daar werd niets over verficatietype etc genoemd dus heb ik die laten staan)
Hi Charlene,

Via zoeken op Huawei instellingen kwam ik op dit forumbericht (https://forum.simyo.nl/android-73/geen-internet-op-huawei-g615-wie-helpen-15446/)

Hier vond ik de opmerking "check of je dataverbinding aan staat".  Hierop heb ik door de instellingen gebladerd en vond ik onder "mobiel netwerk" dat ik daar de instelling "dataverbinding" op uit had staan.

In elk geval dank voor de moeite van beantwoorden 🙂. 

groeten,

Nick
Reputatie 6
Badge +10
Hoi nicktukker,

Het is je gelukt! Wat fijn dat je het ons even laat weten 🙂 Wat jammer dat we dat niet als eerste hebben geopperd, dit is natuurlijk waar je als eerste mee hoort te beginnen. Mocht je nog vragen voor ons hebben, stel ze gerust!

Reageer