.

Beantwoord

Internetgebruik gisteren

  • 5 July 2014
  • 4 reacties
  • 304 Bekeken

Badge
2014-07-04 00:02:28 Internet gebruik (170 kB) 00:00:00 €0.00
2014-07-04 08:03:14 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-07-04 18:44:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2014-07-04 18:48:06 Internet gebruik (9888 kB) 00:00:00 €0.00

Hoe is dit mogelijk?
Heb dit nog nooit eerder gehad. Was gisteren gewoon thuis en hebben van 16.00 uut tot laatin de avond 
gewoon achter het huis gezeten.
ook staat standaard de WiFi aan.
Kunnen jullie zien wat dit geweest is?

M.vr.gr.
Janny Beuvink
icon

Beste antwoord door Scotsman 5 July 2014, 21:20

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nee, Simyo kan niet zien wat dat was. Providers weten enkel: hoeveel en wanneer data jij verbruikt.

Recente smartphones houden zelf ook bij welke app hoeveel verbruikt. Misschien kunnen mensen tips hierover geven als ze weten welk toestel jij hebt.
Badge
Ik heb de iPhone 4s en heb hier nooit last van gehad tot nu toe.
Reputatie 7
Badge +9
Dat je hier vroeger nooit last van hebt gehad is best mogelijk maar zegt verder niets. Er zijn een paar vrij grote updates geweest recentelijk, o.a. iOS 7.1.2, Facebook, Messenger en Twitter. Misschien ook andere apps die je hebt geinstalleerd. Het is mogelijk dat het bijwerken van die updates automatisch werd gestart terwijl je WiFi had, maar de WiFi verbinding is verbroken om de een of andere reden en de downloads toen zijn voortgezet (al dan niet na herstart vanaf nul) via het mobiele metwerk. Op een iPhone kan je onder Instellingen > Mobiel netwerk zien hoeveel en door welke apps is binnengehaald sinds de laatste reset van de MB teller. De provider heeft deze informatie niet, want die ziet alleen het totale dataverbruik en niet het verbruik per app. Die datablokken van rond 60000 kB is wat het netwerk registereert als er een continue langdurige datastroom is tussen het netwerk en de smartphone, de hoeveelheid data wordt namelijk opgesplitst in brokken van rond 60 MB en dat is wat je ziet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jannyb,

Wat Groentjuh en Scotsman aangeven is eigenlijk niets meer aan toe te voegen. Enkel het advies om zuinig om te gaan met je MB's vanaf nu.
Heb je in je telefoon na kunnen gaan wat een oorzaak geweest kan zijn?


Heren; dank voor de antwoorden!

Reageer