.

Beantwoord

Internetbundel voor één maand verhogen

  • 6 February 2015
  • 9 reacties
  • 361 Bekeken

Badge
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren per ongeluk een wifi-hotspot op mijn telefoon aan laten staan, een laptop was daarop aangesloten en iemand keek een filmpje, dat werd hoogverbruik, rekening van €200. Internetbundel was op natuurlijk. Daarbij heb ik twee vragen.

1. Kan ik internet buiten de bundel helemaal uitzetten? Ik wil nóóit internet per MB betalen, en als dat wel gebeurt zal het altijd per ongeluk zijn (en dus heel duur zoals gisteren) dus hoe zet ik die mogelijkheid uit?

2. Kan ik voor één maand mijn internetbundel verhogen? Ik heb nu standaard de bundel van 500 MB en zou in februari wel internet willen gebruiken op mijn telefoon, dus kan ik het voor alleen deze maand verhogen naar 1450 MB? Of is verlagen dan niet meer mogelijk?

Alvast bedankt voor de informatie!

Groet,
Joris
icon

Beste antwoord door Naomi 7 February 2015, 17:47

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi jorist,

Je kan internet helemaal uitzetten via de website onder het tabblad "mijn simyo" - "mijn instellingen". Het duurt even c.a. 30 min voordat het ook daadwerkelijk helemaal uit is. Maar alleen buiten de bundel NIET. Je zal zelf je MB's in de gaten moeten houden. Het makkelijkste is dit via een app. Zelf gebruik ik watchdog3g. Deze zet mijn data helemaal uit bij 95% van 500MB. Ik krijg bij 90% nog even een melding. Uiteraard kan ik dit zelf instellen. En uiteraard zijn er meerdere apps die dit kunnen. 

Als je voor de 25e van de maand je bundel wijzigd, dan gaat deze de eerstvolgende maand van start. Uiteraard kan je deze ook weer verlagen voor de 25e.
En hier zijn geen kosten aan verbonden.
Reputatie 4
Badge +10
[SIZE="2"]Hoi jorist, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je per ongeluk hoge internetkosten hebt gekregen, doordat je toestel als Wifi-hotspot werd gebruikt. Jammer dat je hier net te laat achter kwam.

Martijn® heeft al gereageerd op je vragen. Zoals hij aangeeft kun je op Mijn Simyo > Mijn instellingen & simkaart > Mijn instellingen je optie Internet op je mobiel – Nederland uitzetten.
Als je deze uitzet, dan kan je simkaart helemaal geen internetverbinding meer maken. Het is wel mogelijk om nog gebruik te maken van Wifi.

Je begrijpt vast dat deze blokkade een moment is die je zelf kan uitkiezen. Er is geen blokkade die vanuit ons wordt uitgevoerd. Als je internetbundel op is, dan ontvang je van ons een sms.
In deze sms wordt aangegeven dat je internetbundel 100 % is verbruikt. Je krijgt ook zo’n sms als je 50 % hebt verbruikt.
Daarna kun je zelf kiezen om wel of niet door te internetten. Ook heb je de keuze om dan je internetoptie uit te zetten op Mijn Simyo. Heb je deze sms ook gezien?

En vind je de tip van Martijn® handig? 🙂 Je hebt dus ook de mogelijkheid om op je toestel een app te gebruiken die je internetverbinding uitzet.

Martijn® heeft het ook kort vertelt. Als je wijzigt voor 25ste dan gaat je nieuwe bundel de eerst volgende maand in. Hier vind je daar meer informatie over. Het is dus helaas niet mogelijk om voor de lopende maand een wijziging door te geven.

Je andere vraag die je in een ander topic hebt geplaatst zal ik hier ook beantwoorden. Voor de overzichtelijkheid is het handiger om op je vraag hier te reageren 🙂 Onderaan je bericht zeg je:

In ieder geval, zojuist logde ik in op MijnSimyo om direkt de €100 te betalen die ik door deze domme fout kwijt was (aan niks zinvols, maar goed, weinig aan te doen, eigen stomme schuld). Ik schrok heel erg want de rekening was niet gestopt met tellen bij €100 maar stond al over €200. Nu is mijn vraag: hoe kan dit? Simyo blokkeert toch bij €100? Ik kan die €100 namelijk al vrij moeilijk missen maar €200 is echt een flinke klap. Valt hier iets aan te doen?


Als je meer dan € 100 per dag of meer dan € 250 per week verbruikt, dan wordt je aansluiting geblokkeerd. Er komt dus een blokkade bij meer dan € 100. Begrijpelijk dat je dit een grote bedrag vind.
Hopelijk kun je met deze tips aan de slag om het in gevolg te voorkomen.

Wij horen graag of je vragen hiermee zijn beantwoord :)

@Martijn®; dankjewel voor je reactie en tips![/size]
Badge
Hoi Naomi,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Hiermee zijn bijna al mijn vragen beantwoord, zowel uit dit topic als uit het andere topic. Ik snap nu hoe het werkt met internetbundel per maand veranderen, en ook de waarschuwings-smsjes etc. Heb inmiddels een app geinstalleerd die in de toekomst dit soort ongelukken moet voorkomen.

Maar een vraag blijft nog staan: toen die hotspot openstond is mijn internet niet na €100 afgesloten, maar pas bij meer dan €200. Mijn nummer is 06-xxxxxxxx, misschien kun je dat in mijn dossier ook terugzien. Nu vraag ik me dus af hoe dit heeft kunnen gebeuren, omdat ik juist begreep dat ik ook bij een dergelijk ongeluk als een te lang openstaande hotspot niet over de €100 heen zou kunnen gaan. Ik bedoel, ik heb niet expres heel veel internet gebruikt maar ik begrijp dat in het contract is afgesproken dat als het toestel heel veel internet vraagt ik ook een rekening van €100 aan onverwachte kosten kan krijgen, ook als ik er zelf niet bewust van was. Maar dan had het toch bij €100 moeten ophouden? Hoe kan het nou, dat ik nu meer dan €200 op de rekening heb staan?

Bedankt voor alle antwoorden, fijn dat dit forum zo actief gemonitord wordt!

Groetjes,
Joris
Badge +8
Hoi Jorist,

Je hoeft je nummer niet te vermelden op het forum, hoor. Je bent ingelogd via Mijn Simyo, dus ik kan dat zien en zo je aansluiting opzoeken 🙂

Ik kan je dat wel uitleggen. De sms'jes die jij bij 50% en 100% krijgt, die komen rechtstreeks van het netwerk, dus die zijn precies op de momenten van 50 en 100% van je bundel. Maar bij ons komt je internetverbruik met een vertraging binnen.
Wij blokkeren je als het internetverbruik wat binnen is gekomen de grens van € 100 heeft gepasseerd. Jouw verbruik ging behoorlijk snel, wat vaak zo is met een hotspot. De pakketten die ik zie binnenkomen, hebben allemaal de maximale grootte. Door de vertraging kan het dan zo zijn dat je op het moment van de blokkade inmiddels al meer MB's hebt verslonden :(

Het was een dure les voor je, snap ik.
Ik hoop dat je wel iets aan de uitleg en tips hebt.

Heb je nu een app ingesteld met een dataplafond?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hi Charlene,

Haha oke, dat had ik niet door. Hopen dat ik nu niet door allemaal telemarketeers word gebeld, nu mijn nummer op internet staat.

Maar over die data, ja het was nogal een dure les, en ik vroeg me af of er niet iets aan te doen is dat het zó duur is uitgevallen. Ik zag dat bij een heleboel andere mensen die op dit forum postten over hun problemen met de data-limiet dat hun data-limiet voor de maand achteraf was verhoogd door jullie, en ik vroeg me af of dat bij mij ook niet zou gaan. Ik bedoel, ik heb al direct €100 overgemaakt en mijn telefoon een dag lang niet kunnen gebruiken omdat hij geblokkeerd was (niet alleen data maar ook bellen/sms) tot ik dat deed, en ik vind het een beetje veel om nu nóg €110 extra te moeten betalen hiervoor.

Zou dat kunnen? Ik heb niet de kleine lettertjes gelezen want ben natuurlijk geen jurist maar als de datalimiet op mijn contract omhoog zou gaan naar 1450 MB, Dan zou ik er nog altijd zo'n 400 MB overheen zitten volgens mijn telefoon, en daar heb ik ook al direct €100 voor moeten betalen, wat ik heb gedaan, maar dan zou het niet nog een extra strop zijn - meer dan €200 voor eventjes niet opletten tijdens het avondeten. Die behandeling zag ik bijvoorbeeld terug bij Anne Postma en Renée Broomans, in deze post.

En in mijn gebruik de afgelopen maanden is te zien dat ik normaal geen dataslurper ben en dat dit duidelijk een ongelukje was - dat kunnen jullie inzien via mijn profiel, neem ik aan.

Zou dat kunnen werken?

Groetjes,
Joris

PS: ja ik heb inmiddels een dataplafond ingesteld op m'n telefoon en voor de zekerheid ook nog een app daarvoor geinstalleerd. gebeurt me niet nog een keer. 🙂
Badge
P.S. Wat betreft die waarschuwings-smsjes: die heb ik niet gezien, het ging als volgt: ik moest om 17:00 nog wat mail versturen en heb toen even een hotspot aangezet omdat ons internet niet werkte thuis. Na een half uurtje was ik klaar daarmee en ben ik gaan koken en eten, heb mijn telefoon bij de laptop laten liggen (niet in de keuken dus de sms-toon/beltoon hoorde ik niet). Rond 21:00 pakte ik mijn telefoon weer op om iemand te bellen en zag ik twee smsjes, eentje van rond 18:00 en eentje van een half uurtje later, als ik het me goed herinner, met de 50%-100% boodschappen.

Tijdens het hele internetgebruik heb ik dus de telefoon (en laptop) niet bij me gehad en pas veel later gezien wat er allemaal gebeurd is. Als ik die smsjes had gezien had ik natuurlijk meteen de boel uitgezet - het is niet zo dat ik dat internet allemaal wilde gebruiken. Ik heb ook geen idee wat er precies gebeurd is, misschien heeft iemand een paar grote bestanden in een dropbox veranderd en is dat automatisch gesynchroniseerd op mijn laptop o.i.d. maar in ieder geval was het niet bewust.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi jorist,

Gelukkig is je nummer nu niet meer te herkennen voor andere gebruikers. Met de marketeers zal het dus wel meevallen.;) De situatie die je schets is heel gedetailleerd, net een film;) En omdat ik het inderdaad heel vervelend voor je vind, ben ik éénmalig akkoord gegaan met je voorstel:D Ik heb de overige extra internetkosten á €110,17 van je factuur gehaald. En de al betaalde €100,- worden nu gezien als vergoeding voor extra verbruikte MB's.

Onthoudt wel dat je MB tegoed nog steeds op is. Iedere extra gebruikte MB in de rest van de maand februari worden uiteraard niet vergoed. Nu is het alsnog een dure les, maar wel iets dragelijker.

Is je zo alles duidelijk?
Badge
Ha Ruud,

Yes, bedankt! Ja nog steeds balen natuurlijk, maar dit scheelt wel een hoop. En ja er staat een permanent No Internet-tekentje op mijn mobiel nu voor de rest van de maand. Gelukkig is het de kortste van het jaar.

Alles helder zo, en bedankt voor de coulance!

Groetjes,
Joris
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jorist,

Wat fijn om te horen dat je blij bent met de coulance en dat je hebt besloten om je internet helemaal uit te zetten. Nog maar 17 daagjes, dan krijg je alweer je nieuwe bundel 🙂.

Reageer