.

Beantwoord

Internetbundel op binnen een half uur, hoe kan dat?

  • 17 December 2014
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Ik heb een sms ontvangen met dat ik over mijnn internetbundel ben, maar op de app zie ik dat ik nog 200 mb kan verbuiken.
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Ali 18 December 2014, 14:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi houss,

Ik denk dat het is omdat de sms realtime verwerkt wordt en de app, welke via de website loopt, met enige vertraging wordt verwerkt. Deze vertraging is kort als technisch mogenlijk is.
@Martijn, Oooh maar 200 mb binnen een halve dag dat kan toch niet? alles stond zover ik weet uit.
Reputatie 3
Badge +9
Hoe snel het verbruik wordt bijgewerkt weet ik niet, maar 200mb kan maar zo met sommmige apps.
Kan je in je telefoon inzien welke app hier verantwoordelijk is. 
Reputatie 7
Badge +9
200 MB delen door 20 Megabit per seconde (Snelheid van 4G) = 80 seconde
200 MB delen door 14,4 Megabit per seconde (Max snelheid van 3G) = ~112 seconde
Dus 200 MB moet wel lukken in een halve dag!

Wat er theoretisch mogelijk is in een maand (met 4G) wil je niet weten en de bijbehorende rekening ook niet. Maar dat is allemaal theorie en zover zal het niet komen bij Simyo!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi houss,

Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.

Het klopt wat Martijn® zegt, de sms'jes worden verstuurd op basis van real-time gegevens. Het verbruik op de Simyo App en Mijn Simyo lopen enige tijd achter.

Ik zie dat het niet gaat om een halfuur. Je hebt gisteren tussen 12 uur en 14 uur zo'n 203 MB's verbruikt. Groentjuh geeft al aan dat het theoretisch mogelijk is om zoveel MB's te verbruiken.

Zodra je 50% en 100% van je bundel hebt verbruikt ontvang je van ons een sms-bericht. De 100% notificatie is gisteren (17/12) verstuurd om 14:12.

Wij kunnen helaas niet inzien waaraan het verbruikt is. Bij de meeste toestellen heb je wel zelf inzicht in het datagebruik. In dit artikel kan je er tips over vinden.

Is je vraag zo beantwoord?


@Martijn® en Groentjuh, dank voor jullie berichten!

Reageer