.

Beantwoord

Internetbundel 1000Mb op, HOE kan dit?

  • 23 October 2012
  • 1 reactie
  • 1579 Bekeken

Badge
Goedemorgen Simyo,

Ik heb gister en vandaag contact met jullie gehad, maar ik kan het toch niet loslaten.

Ik heb een simyo internetbundel van 1000MB, omdat ik gewoon per maand op m'n telefoon wil internetten en niet hoef
op te letten hoeveel ik verbruik. Ik heb dit per maand bekeken toen ik nog bij m'n oude provider zat, en ik verbruik ongeveer 350 mb per maand.

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en heb een bundel van 1000mb genomen. Het enige wat ik doe met internet op m'n telefoon is Whatsapp en Facebook, en af en toe Ruzzle (spel), maar dit doe ik alleen thuis, omdat ik daar een goede Wifi verbinding heb. Op m'n werk heb ik geen wifi, dus facebook ik niet en whatsapp echt heel af en toe. Dit kost dus niet heel veel MB's per maand (en zeker geen 600!!).

In de maand September is alles goed gegaan, had netjes nog heel veel MB's over (wat ik ook had verwacht, omdat ikw eet wat ik ongeveer verbruik per maand). De rekening was ook netjes zoals afgeproken, niets te klagen.

Ik kijk heel vaak op mijnsimyo, om te kijken hoeveel MB ik nog over heb zodat ik er niet overheen ga zodat ik niet extra hoef te betalen. Anders had ik net zo goed bij een andere provider kunnen gaan, die duurder is.
Afgelopen donderdag (18-10-2012) keek ik op mijn simyo, en had ik nog iets van 654 MB over. Ik moest toen nog 13 dagen doen met mn bundel, dus méér dan genoeg. Afgelopen zondag (21-10-2012) kreeg ik een sms dat m'n bundel volledig is verbruikt. Ik vind het héél bijzonder dat ik in 4 dagen 600mb heb verbruikt. En dit terwijl ik thuis het meeste internet op m'n telefoon, en daar goede wifi verbinding heb.

Ik heb maandag 22-10-2012 gebeld met simyo en na (17 minuten!!!) contact gekregen met klantenservice. Ik heb hier Jessy gesproken, en ze zou me terugbellen over hoe of wat. Dit is niet gebeurd. Toen ben ik maar via Twitter vragen gaan stellen, wellicht dat ik zo wel m'n antwoorden kreeg. Dit duurde ook even, maar na een paar uur kreeg ik toch antwoord. Als antwoord kreeg ik dat ze niet konden zien waardoor dit kwam, en dat ik waarschijnlijk op internet heb gezeten buiten m'n wifi om. Ik heb wel wat site's bezocht over interieurs etc, maar dit kan geen 600MB zijn en m'n verbruik gaf aan dat dit op 13 oktober is gewest (op een zaterdag toen ik thuis was, MET wifi). Dit deed ik namelijk vorige maand hetzelfde, en toen ben netjes binnen m'n bundel gebleven. Deze maand heb ik niets anders gedaan of niets meer, en heb ik meer dan 1000MB verbruikt.

Ik begrijp hier echt helemaal niets van, en ik voel me gewon een soort van bestolen! Als je dan vraagt of je kan inzien wat je allemaal bezocht heb en wanneer, krijg je het antwoord dat dit niet geregistreerd mag worden wegens privacyregels. Dit begrijp ik wel, maar zo krijgt de klant geen duidelijkheid waar de fout zit.

Vanochtend weer contact gehad met klantenservice, kreeg ze pas na 12 minuten te pakken. Heb gesproken met Tim en heeft me wel netjes te woord gestaan. Maar ben niet verder gekomen. Ik wil het gewon uitgezocht hebben hoe dit kan, omdat ik niet anders heb gedaan dan normaal. Het is heel frustrerend. Ik lees al meerdere verhalen hierover en dat ik niet de enige ben. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
icon

Beste antwoord door Arie 25 October 2012, 14:08

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +2
Beste linnnnnn1,

Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf jouw simkaart opdracht toe is gegeven. De verbinding heeft echt plaatsgevonden. Veel toestellen schakelen op het moment dat het Wifi signaal te zwak is automatisch over op het 3G netwerk. Wellicht is dit in jouw geval gebeurd. Om dit te voorkomen adviseren wij u de optie internet via mobiel netwerk uitschakelen op het moment dat je op Wifi zit.

Zoals al eerder aangegeven mogen wij door de privcay wet niet bijhouden op welke wijze het internet verbruik heeft plaatsgevonden. Wellicht heeft je toestel of een app op je toestel automatisch updates binnengehaald. Op deze wijze kan het verbruik erg snel gaan. De verbinding heeft echt plaatsgevonden en zal derhalve betaald dienen te worden. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie

Reageer