.

Beantwoord

Internet werkt niet op mijn toestel

  • 25 July 2013
  • 10 reacties
  • 1102 Bekeken

Ik ben nieuw bij Simyo en heb sinds mijn abbo is ingegaan geen internet verbinding behalve WiFi. Het forum heb ik al doorzocht en vind dit totaal niet helpvol. Het staat vol met oplossingen, maar deze zijn vaak nog verschillend ook. Ik heb al "Ja" naar 1300 geSMSt en heb de instellingen ontvangen, alleen als ik dan een bericht krijg dat de instellingen zijn toegepast en ik start mijn mobiel opnieuw op dan doet hij het nogsteeds niet. Verder heb ik de instellingen handmatig een aantal keren geprobeerd in te stellen, maar ook dit werkt niet.
Hieronder staan de huidige gegevens betreft mijn toestel en de instellingen.

Gegevens:

Toestel: Samsung Galaxy S2 i-9100
Android: 4.1.2


Toeganspunt1: Internet

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort:  5080
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: Niet ingesteld
MMS-Poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: Internet
APN-protocol: IPv4 (Dit kan ik niet veranderen)
Drager: Niet ingesteld

Toeganspunt2: MMS

Naam:  SIMYO MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy:  10.10.100.20
Poort:  5080
Gebruikersnaam:  Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy:  10.10.100.20
MMS-Poort: 5080
MCC: 204
MNC:  08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: mms
APN-protocol: IPv4      (Dit kan ik niet veranderen)
Drager:  Niet ingesteld
icon

Beste antwoord door Natascha 26 July 2013, 14:29

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Ik ben nieuw bij Simyo en heb sinds mijn abbo is ingegaan geen internet verbinding behalve WiFi. Het forum heb ik al doorzocht en vind dit totaal niet helpvol. Het staat vol met oplossingen, maar deze zijn vaak nog verschillend ook. Ik heb al "Ja" naar 1300 geSMSt en heb de instellingen ontvangen, alleen als ik dan een bericht krijg dat de instellingen zijn toegepast en ik start mijn mobiel opnieuw op dan doet hij het nogsteeds niet. Verder heb ik de instellingen handmatig een aantal keren geprobeerd in te stellen, maar ook dit werkt niet.
Hieronder staan de huidige gegevens betreft mijn toestel en de instellingen.

Gegevens:

Toestel: Samsung Galaxy S2 i-9100
Android: 4.1.2


Toeganspunt1: Internet

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort:  5080
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: Niet ingesteld
MMS-Poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: Internet
APN-protocol: IPv4 (Dit kan ik niet veranderen)
Drager: Niet ingesteld

Toeganspunt2: MMS

Naam:  SIMYO MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy:  10.10.100.20
Poort:  5080
Gebruikersnaam:  Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy:  10.10.100.20
MMS-Poort: 5080
MCC: 204
MNC:  08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: mms
APN-protocol: IPv4      (Dit kan ik niet veranderen)
Drager:  Niet ingesteld


Hoi Dennisv8,

Welkom op het forum!
Kan je de onderstaande instellingen proberen:

• Startscherm.
• Kies Applicaties.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerk.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S II uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Als je niet weet waar je deze instellingen terug kam vinden in je toestel, verwijs ik je door naar http://qelp.kpn.com/.
Hier wordt je voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst je alleen de weg naar de plaats van de instellingen.
De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op je aansluiting van toepassing.


De instellingen voor MMS vindt je hier .

Daarnaast is het belangrijk dat de optie 'Internet op je mobiel/MMS' aanstaat op je persoonlijke pagina. Kan je laten weten of het gelukt is het internet aan de praat te krijgen 🙂.

Hoi Dennisv8,

Welkom op het forum!
Kan je de onderstaande instellingen proberen:

• Startscherm.
• Kies Applicaties.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerk.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S II uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Als je niet weet waar je deze instellingen terug kam vinden in je toestel, verwijs ik je door naar http://qelp.kpn.com/.
Hier wordt je voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst je alleen de weg naar de plaats van de instellingen.
De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op je aansluiting van toepassing.


De instellingen voor MMS vindt je hier .

Daarnaast is het belangrijk dat de optie 'Internet op je mobiel/MMS' aanstaat op je persoonlijke pagina. Kan je laten weten of het gelukt is het internet aan de praat te krijgen 🙂.


Een startpagina instellen heeft niks te maken met het verkrijgen van internet... dus A.U.B. laat dit weg in een volgend antwoord...
Verder wil ik laten weten dat het niet werkt als je deze instellingen volgt. Ik ben er achter gekomen dat de instelling bij "Type Toegangspunt" geen internet moet zijn maar niks of default
Zodra ik dit gedaan had kreeg ik internet verbinding, echter geen 3g verbinding, maar een E verbinding. Ik heb geen idee wat voor protocol ofzo dit is maar het is traag.
Verder had ik voorheen wel altijd 3g verbinding. Ik vraag me af waar dit aan kan liggen.
Badge +8
Een startpagina instellen heeft niks te maken met het verkrijgen van internet... dus A.U.B. laat dit weg in een volgend antwoord...
Verder wil ik laten weten dat het niet werkt als je deze instellingen volgt. Ik ben er achter gekomen dat de instelling bij "Type Toegangspunt" geen internet moet zijn maar niks of default
Zodra ik dit gedaan had kreeg ik internet verbinding, echter geen 3g verbinding, maar een E verbinding. Ik heb geen idee wat voor protocol ofzo dit is maar het is traag.
Verder had ik voorheen wel altijd 3g verbinding. Ik vraag me af waar dit aan kan liggen.


Hoi Dennisv8,

Voorheen had je wel 3g verbinding, geef je aan. Bedoel je met je vorige provider of met Simyo? Want ik begreep uit je eerste bericht dat het nooit heeft gewerkt?
De E verbinding dat is een Edge verbinding.
Heb je dit op een bepaalde locatie of overal? Als het op een bepaalde locatie is, dan ontvang ik graag de postcode van je. Dan kan ik nagaan of daar iets aan de hand is.
Ik heb voor de zekerheid je internetoptie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als jij je toestel even helemaal kunt uitschakelen en dan na een tijdje weer aan kunt zetten, dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
heb een LG 5II (LG-E455), met Android 4.1.2. Al de hele dag aan het klooien om internet te krijgen maar lukt niet. Veel verschillende instellingen al meermalen geprobeerd. Word er gek van. Via Wifi gaat het prima. Hebben Simyo in het hele gezin en op verschillende mobiels aan de praat gekregen. Maar dit is een drama.


Mijn huidige instellingen zijn zoals hiervoor in het bericht aan Dennisv8 dd.27 juli 2013.

wat zie ik over het hoofd?
Reputatie 3
Badge +9
Probeer deze instelling eens als de andere niet werkt.

Oude  APN eerste verwijderen....

Bij Naam, KPN Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Type toeganspunt default,mms,supl
Bij APN-type, internet

Na invoeren even je toestel opnieuw opstarten.

Helpt dit?
Bedankt voor de reactie Martijn.

Ik krijg geen invul-veld bij "server" en "type toeganspunt". Maar, het lijkt er op dat ik het toch aan de praat heb gekregen.
Heel vreemd, maar ik heb een dualsim en heb de kaartjes van slot verwisseld. Daar dan de instellingen zoal sik ze al had gehanteerd ingevuld en het lijkt te werken.
Ik krijg nog niet vaak 3G, maar veelal H, maar ik heb in ieder geval iets.

nogmaals bedankt
Reputatie 3
Badge +9
Mooir dat het werkt, en de H is veelal sneller dan de 3G.
Badge +8
heb een LG 5II (LG-E455), met Android 4.1.2. Al de hele dag aan het klooien om internet te krijgen maar lukt niet. Veel verschillende instellingen al meermalen geprobeerd. Word er gek van. Via Wifi gaat het prima. Hebben Simyo in het hele gezin en op verschillende mobiels aan de praat gekregen. Maar dit is een drama.


Mijn huidige instellingen zijn zoals hiervoor in het bericht aan Dennisv8 dd.27 juli 2013.

wat zie ik over het hoofd?
Probeer deze instelling eens als de andere niet werkt.

Oude  APN eerste verwijderen....

Bij Naam, KPN Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Type toeganspunt default,mms,supl
Bij APN-type, internet

Na invoeren even je toestel opnieuw opstarten.

Helpt dit?

Bedankt voor de reactie Martijn.

Ik krijg geen invul-veld bij "server" en "type toeganspunt". Maar, het lijkt er op dat ik het toch aan de praat heb gekregen.
Heel vreemd, maar ik heb een dualsim en heb de kaartjes van slot verwisseld. Daar dan de instellingen zoal sik ze al had gehanteerd ingevuld en het lijkt te werken.
Ik krijg nog niet vaak 3G, maar veelal H, maar ik heb in ieder geval iets.

nogmaals bedankt


Hoi marcvv,

Dan heeft het daar aan gelegen. Misschien kun je alleen internetten vanuit het ene slotje..
Heel fijn in ieder geval dat het al werkt, en dat Martijn® je geholpen heeft.
Dat er zoveel verschillende oplossingen op het forum staan, komt ook doordat het aan veel dingen kan liggen.. Daarom moeten we het toch per situatie bekijken. Maar soms vind je meteen iemand die precies hetzelfde aan de hand heeft als jij. Dan is het wel heel handig om eerst andere topics door te lezen voor je zelf een vraag stelt.

Om te kijken waarom je geen 3g krijgt, ontvang ik graag je volledige postcode. Dan kan ik dat voor je bekijken.

Groetjes,
Charlene
Hallo Alex,

Ik heb het zelfde probleem.
k heb pas een nieuwe abonnement van Simyo, Sim-only. maar mijn nieuwe android smartphone, welke de hogere snelheid makkelijk zou moeten kunnen halen, werkt alleen met de snelheid van download van 0.07Mb/s en upload van 0.02 Mb/s.

Zou je dit ook bij mijn nummer willen controleren?

Ik hoor het van je graag.

Gr. Bing
Badge +8
Hallo Alex,

Ik heb het zelfde probleem.
k heb pas een nieuwe abonnement van Simyo, Sim-only. maar mijn nieuwe android smartphone, welke de hogere snelheid makkelijk zou moeten kunnen halen, werkt alleen met de snelheid van download van 0.07Mb/s en upload van 0.02 Mb/s.

Zou je dit ook bij mijn nummer willen controleren?

Ik hoor het van je graag.

Gr. Bing


Hoi Bing,

Welkom op het forum:)
Dat is natuurlijk niks zo'n snelheid. 😞 Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad.
Heeft de handeling van mijn collega's geholpen?

Groetjes,
Charlene

Reageer