.

Beantwoord

Internet via Wi-Fi

  • 27 May 2013
  • 3 reacties
  • 255 Bekeken

Badge
Heb alleen een bundel telefoon/sms.
Als ik via wi-fi internet heb, zijn daar dan ook kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Charlene 28 May 2013, 14:12

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +1
Nee. via Wifi is gratis. Want dan maak je niet gebruik via netwerk van simyo(of kpn).
 

Technische gezien : Uiteindelijk heeft het wifi point ook internet nodig, en die heeft wel een abbonement nodig 😉.(maarja bij open netwerken of op kantoor zijn die kosten niet voor jouw 🙂 )
Reputatie 7
Badge +9
Pas op: een smartphone kan onder bepaalde omstandigheden toch overschakelen van WiFi naar 3G. Om helemaal uit te sluiten dat er via Simyo contact met het internet wordt gemaakt, zet de internet optie uit in Mijn Simyo.
Badge +8
Heb alleen een bundel telefoon/sms.
Als ik via wi-fi internet heb, zijn daar dan ook kosten aan verbonden?


Hoi Bottel,

Als je internet gebruikt via de wifi, dan gaat dat niet via het netwerk, dus betaal je daar geen kosten voor aan ons.
De optie om internet te gebruiken via het netwerk (Internet op je mobiel/MMS) staat voor jouw aansluiting wel aan. Mocht je daar geen gebruik van willen maken, dan raad ik je aan om die optie uit te zetten op Mijn Simyo, zoals Scotsman al aangeeft.

Wanneer je wifi signaal zwak is, of wegvalt, kan je toestel namelijk overschakelen op internetgebruik via het netwerk.
Wanneer je geen internetbundel hebt, betaal je daar een hoog tarief voor, en kan de rekening snel oplopen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer