.

Beantwoord

internet verbruik klopt niet.

  • 6 April 2014
  • 5 reacties
  • 371 Bekeken

Badge
Hallo. Na 2 maanden sim kaart niet gebruikt te hebben..ook te zien ad facturen...heb ik sim kaart gisteren in zoon telefoon gestopt. Vanochtend 11u kreeg ik mailtje dat mb verbuik bijna op was. Hoe is dat mogelijk vanaf gisteren 5u tot vanochtend 11u??? En bij inloggen staat er netjes 17 x gebruik gemaakt van internet met bla bla bla zoveel kb..dus hoe kan dan meer dan de helft verbruikt zijn? Svp antwoord en alvast bedankt. Groetjes.
icon

Beste antwoord door Kim 7 April 2014, 17:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi susy1977,

Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice vanochtend.

Helaas is het altijd moeilijk om na te gaan wat er voor dataverbruik zorgt, ik wil je graag ook aanraden om een kijkje te nemen in dit artikel om het dataverbruik zelf beter in de hand te houden.

Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag! 🙂
Badge
Helaas. Heb alles nagekeken en alle instellingen staan goed. Het zijn op de meest rare tijden en er is ook een sms naar hongarije gestuurd. Ben hopeloos. Klopt gewoon niet. Heb alles al nagekeken en het klopt gewoon niet. Svp hulp
Badge +8
Hoi suzy1977,

Het toestel is op 5-4-2014 om 18.01 uur heel veel internet gaan verbruiken. Dit is doorgegaan tot 19:59. Het kan dat het toestel als je de simkaart daar voor het eerst in plaatste, van alles is gaan updaten en synchroniseren. Daarvoor hoef je zelf niet per se ergens op te drukken. Dat kan vanzelf opgestart worden. Wij kunnen dit niet achterhalen, omdat we alleen de datum en tijd van de data pakketten door krijgen. Wat het precies is geweest mag wegens de privacywet niet geregistreerd worden. Bij sommige types smartphone (Android en iOS7) is dat in het toestel zelf nog wel te achterhalen.
De sms naar Hongarije zie ik niet terug. Of gaat dat over een andere aansluiting dan waar je mee bent ingelogd?
Ik kan me voorstellen dat dit internetverbruik onbewust of onbedoeld is gegaan. Het verbruik heeft echter wel plaatsgevonden via de simkaart. Ik raad jullie daarom aan om de optie Internet op je Mobiel uit te schakelen op Mijn Simyo tot je de oorzaak hebt weten te achterhalen.

Laat je het ons ook weten?

Groetjes, Charlene
Badge
Hoi charlene. Heb nu alles uitgezet qua instellingen. Sms buitenland vertelde simyo collega klantenservice. Data staat nu op 0 tot eind vd maand en heb internet via mijn simyo uitgezet vandaag om verdere kosten te voorkomen...
Reputatie 2
Badge +6
Hoi charlene. Heb nu alles uitgezet qua instellingen. Sms buitenland vertelde simyo collega klantenservice. Data staat nu op 0 tot eind vd maand en heb internet via mijn simyo uitgezet vandaag om verdere kosten te voorkomen...

Hoi susy1977,

Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel' hebt uigezet op Mijn Simyo. Dat is heel slim, want zo blokkeer je de toegang tot het mobiele netwerk en voorkom je inderdaad een hoge factuur. Je kunt deze optie op 01-05-2014 weer aanzetten, dan heb je weer je nieuwe databundel tot je beschikking :)

Ben je er al achter wat er gebeurd is met betrekking tot het hoge dataverbruik?

Reageer