.

Beantwoord

Internet verbruik ineens extreem hoog

  • 7 November 2013
  • 26 reacties
  • 3546 Bekeken


Toon eerste bericht

26 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi ErwinB, welkom op het Simyo forum.

In je gegevens zie ik dat je ook al e-mailcontact hebt gehad met een medewerker van het Simyo mailteam.
Hierin worden al wat mogelijke oorzaken uiteengezet:

"- updates
- niet goed afsluiten van applicaties
- synchroniseren van gegevens en bestanden
- versturen en ontvangen van bestanden (zoals foto's ect)
Daarnaast hoeft verbruik niet altijd zichtbaar voor u te zijn. Net als een computer maakt ook een tablet en een mobiel toestel op de achtergrond zonder uw instructie verbinding met internet."

Ik wil nog benadrukken dat wij geen inzicht hebben in het wát het verbruik heeft veroorzaakt.

Alle telecomproviders zijn gehouden aan de regels zoals in de Nederlandse Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp) zijn opgesteld m.b.t. gebruikersdata zoals mobiel sitebezoek en appgebruik.
In de basis bestaat data uit IP-pakketjes. De inhoud hiervan - mails, chats, filmpjes - mag niet worden bekeken door de provider.

Providers mogen gegevens over bezochte websites en gebruikte apps niet op detailniveau bewaren. Dergelijke gegevens moeten op basis van de wet zo snel mogelijk na het verzamelen worden verwijderd of onomkeerbaar worden geanonimiseerd.

Het tracken en opslaan van surfgedrag en appgebruik mag dus niet op klantniveau. Daarvoor is geen rechtvaardigingsgrond en is dus in strijd met de Wbp.

Reageer