.

Beantwoord

Internet verbruik buiten bundel?!

  • 14 August 2012
  • 3 reacties
  • 662 Bekeken

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe smartphone en heb daarin een simkaart met Simyo weinig. Dus zonder internet abonnement. Ik doe dit bewust omdat ik vrijwel altijd omringd ben door WiFi.

Nou heb ik hier nooit problemen mee gehad. Instellingen op telefoon waren altijd correct en ik had dus ook alleen internetverbinding als er WiFi in de buurt was en geen internet als er geen WiFi was.

Nou had ik afgelopen weekend problemen met mijn WiFi, en dus geen internet. Na een tijdje merk ik toch internet te gebruiken... Ik ga naar de website van Simyo en heb opeens zonder enige waarschuwing een dataverbruik van 55 Euro?!

Logischerwijs ben ik hier niet blij mee...
Hoe kan dit gebeuren? Ik kan me niet herinneren dat ik internet op mijn mobiel heb aangezet... Ik heb deze simkaart al sinds ik mijn oude telefoon heb, waarop internet niet eens mogelijk is.
icon

Beste antwoord door Alex 16 August 2012, 11:25

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Robertb,

Volgens ons systeem heeft je toestel inderdaad verbinding gemaakt via het Simyo netwerk. Een smartphone maakt snel verbinding met internet. Je bent je als eindgebruiker niet altijd bewust van zo'n internet verbinding. In dit topic wordt meer uitgelegd over internet verbruik op je mobiel. Wat er mogelijk bij jou is gebeurd, is dat het toestel geen verbinding kon maken met het wifi netwerk en daarom verbinding heeft gemaakt via ons netwerk. Een toestel zoekt namelijk altijd naar de sterkste verbinding.

Als de optie 'internet op je mobiel/mms' aan staat kun je technisch gezien verbinding maken met internet. Deze optie heb je sinds 14/8 uitgezet zie ik. Deze optie staat bij Simyo standaard aan. Het is nu technisch gezien niet meer mogelijk om te internetten via het Simyo netwerk.

Groetjes,

Alex
Het komt er dus op neer dat ik binnenkort een monsterlijke rekening had gekregen als ik er niet per ongeluk achter was gekomen dat ik zonder waarschuwing op deze manier aan het internetten was?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robertb,

We sturen geen waarschuwingsbericht wanneer je internet verbruikt zonder dat je een bundel hebt. Je wordt wel afgesloten wanneer ons systeem heeft geregistreerd je meer dan 75 euro aan verbruikskosten hebt gegenereerd. Als klant moet je dus zelf goed je verbruik in de gaten houden via je persoonlijke pagina.

Groetjes,

Alex

Reageer